PDA

View Full Version : Resaid bookingref?

spitfire
16-06-2008, 09:21
Hvordan kan jeg ta i bruk checkmytrip når jeg kun har et SAS refnr med 5 tegn i?

Someone
16-06-2008, 09:44
Kan du ikke gå inn på "mine bestillinger" på sas.no?

jcnorway
16-06-2008, 09:56
SAS sitt ref.nr kan kun brukes på sas.no til å vise bestillingen hvis bestillingen er gjort direkte på sas.no. Hvis ikke så har ikke dette ref.nr. noen funksjon bortsett fra ved online innsjekk.

Someone
16-06-2008, 10:53
SAS sitt ref.nr kan kun brukes på sas.no til å vise bestillingen hvis bestillingen er gjort direkte på sas.no. Hvis ikke så har ikke dette ref.nr. noen funksjon bortsett fra ved online innsjekk.

Jeg klarer ihvertfall å se mine bestillinger gjort via tlf og over skranke gjennom SAS på sas.no, ikke bare bestillinger gjort direkte gjennom sas.no

jcnorway
16-06-2008, 12:20
Sorry... mente bestilling gjennom SAS (uansett salgskanal) :) Kjøper man f.eks. billetten gjennom Orbitz.com så får man hverken Amadeus ref.nr (fordi Orbitz.com ikke bruker Amadeus) eller SAS sitt ref.nr. Det siste kan man få ved å henvende seg til SAS Kundesenter, slik at man kan benytte seg av online innsjekk. Men å se bestillingen på sas.no med dette ref.nr er ikke mulig fordi man har bestilt gjennom en kanal som ikke er SAS.

Wishmaster
16-06-2008, 14:48
Resaid, Amadeus, Corda, Galileo, FRES, Worldticket, AxsRes, Pars, Sabre, Patheo, ...
Er det rart det er etkt kaos når man skal booke hos billetter hos "fremmede" selskaper, evt med "fremmede" airlines?

CK
16-06-2008, 17:43
Man kan alltid sjekke inn på nett med din FOID (med andre ord, det kortet du har din e-ticket på)

jcnorway
16-06-2008, 19:57
Litt utenom tema (men samtidig litt relevant)...

Har booket hotell (Hilton) via hotels.com og fått bekreftelsesnr. Rom er bekreftet og bekreftelsesnr jeg har fått er nok noe som er generert fra hotels.com. Hvis man skal se på sin reservasjon på hilton.com så trenger man en annen referanse. Noen som vet om man kan gjøre et oppslag på ref.nr til hotels.com i deres bookingsystem for å kunne se hvilket ref.nr som Hilton har registrert bestillingen på?

LN-AØR
16-06-2008, 20:15
Litt utenom tema (men samtidig litt relevant)...

Har booket hotell (Hilton) via hotels.com og fått bekreftelsesnr. Rom er bekreftet og bekreftelsesnr jeg har fått er nok noe som er generert fra hotels.com. Hvis man skal se på sin reservasjon på hilton.com så trenger man en annen referanse. Noen som vet om man kan gjøre et oppslag på ref.nr til hotels.com i deres bookingsystem for å kunne se hvilket ref.nr som Hilton har registrert bestillingen på?

Send mail til Hilton og så får du ref. nr.