View Full Version : EuroBonus-poeng for innsjekk på internett?
FlightDeck
13-06-2008, 08:52
Jeg ser at jeg har begynt å få 100 Ekstrapoeng for Web Check In når jeg reiser med SAS. Er dette en kampanje, eller hva er greia?
Det er en kampanje, men den er ikke i Norge ettersom man ikke kan skille innland/utland
Det er en kampanje, men den er ikke i Norge ettersom man ikke kan skille innland/utland
Dette burde man da klare å skille synes jeg.
det klarer de visstnok ikke systemmessig - og ettersom EB-points er helt no-no i Norge, tar man ikke sjansen sies det
Huff og huff hvor forsiktige man må være, men jeg skjønner tegninga. Tipper VG og konk.tilsynet hadde kommet ganske kjapt påbanen. Snart er det vel slik at flyselskapene frykter VG og Konk.tilsynet mer enn de frykter LT.
FlightDeck
16-06-2008, 14:04
Man får visst 100 poeng for innsjekk på automat - og ikke bare for innsjekk på nettet.
EB-forbudet har vel sånn sett utspilt sin rolle etter at DY startet sine cashpoints.
DY gir ikke cash-points på innenriks flyreiser med Norwegian (jeg vet ikke om de klarer å tracke andre selskaper - kan man på bankNorwegian cash-points på SK OSL-BGO??)
I motsetning til det gamle forbudet, som kun gjorde det forbudt for SAS Gruppen å gi bonuspoeng innenriks, setter den nye forskriften forbud mot opptjening på alle selskper
Nei, du får ikke cashpoints innlands, men vil faktisk tro du får den vanlige 1 %-summen du får av alle varekjøp på SK OSL-BGO...
FlightDeck
16-06-2008, 18:06
(jeg vet ikke om de klarer å tracke andre selskaper - kan man på bankNorwegian cash-points på SK OSL-BGO??)
Du opptjener kun cash points på kjøp hos Norwegian - 1 prosent på innenlands, fem prosent på lavpris utland og 20 prosent på fullfleks utland.
Nei, du opptjener cashpoints på ALLE varekjøp (sånn som i USA!!) med kredittkortet fra BankNorwegian.
FlightDeck
16-06-2008, 19:10
Ja, men kun ett prosent på varer utenom utenlandsreiser - og cash points kan kun tas ut i flyreiser.
Hmmmmmmm....da har jo Norwegian på en måte innført bonuspoeng på innland, da, selv om det er lite man får, eller?
Ser at SAS-DK og SAS-SE sammen med Diners og Mastercard har bonusopptjening, men ikke SAS-NO. Regner med at det er noen "hysteriske" skatte-/bonusregler her også? Hva er da evt. forskjellen på dette og det DY driver med?
Forskjellen er at det gjelder ALLE varekjøp - du kan f.eks. kjøpe en SAS-billett med kortet og få cash points også. Du binder deg ikke til Norwegian.
Forskjellen er at det gjelder ALLE varekjøp - du kan f.eks. kjøpe en SAS-billett med kortet og få cash points også. Du binder deg ikke til Norwegian.
Godt konsept - fly SAS og få rabatt av Kjos :9:
Diners/Mastercard i kombinasjon med EB-kort i Sverige Danmark gir poeng ved varekjøp så vidt jeg kan se, derfor spørsmålet. Kanskje ikke poeng på flybilletter? Har ikke studert detaljene.