View Full Version : Noen spørsmål ang. booking hos KLM
Jeg funderer på å ta en tur til Curacao i september. Prøvde meg litt frem på bookingsidene til KLM, og fant ut at jeg kunne spare over 2300,- per pers ved å bestille OSL-AMS-OSL og AMS-CUR-AMS seperat i stedet for å bestille OSL-AMS-CUR-AMS-OSL i ett. Hvorfor er det så mye dyrere å bestille hele reisa i en bestilling? Hvordan er det med sjekking av baggasje hele veien ved seperat bestilling? Regner med at jeg også mister rettigheter ved forsinkelse inn mot AMS?
Regner med at jeg også mister rettigheter ved forsinkelse inn mot AMS?
Ja, og det er en av grunnene til at billetten er dyrere med en slik "forsikring". Itillegg så er det også her snakk om prising fra to forskjellige markeder, og hvis KLM kan ta høyere priser fra Oslo enn fra Amsterdam for samme destinasjon så er det rett og rimelig av dem å gjøre dette (itillegg til at de er "pliktige" til det overnfor aksjonærene)
Vi sender baggasjen din hele veien hvis vi er snille, men du vil få et problem ved store forsinkelser. Du bør beregne minst tre timer connection-tid. Har du gjort det, kan du være heldig å få hjelp fra KLM. Men det spørs nok litt på den du møter...
Er du Platinium-kunde kan det vel til og med det blir assumed litt ansvar...
Takker for gode og informative svar begge to! Spørs nok om jeg ikke heller bestiller rundturen. Evt. at jeg tar en kveld i Amsterdam på utreise i hvertfall (får jo ganske bra hotell for 2300,- ville jeg tro...). Har gode erfaringer når det gjelder KLM og punktlighet, men gidder ikke ta noen sjanser.
Jeg tørr påstå KLM er ganske punktlige hva OSL gjelder ihvertfall, og når jeg er på KLM checkin legger jeg ofte inn onwards fra separate billetter. Men det spørs vel, som alltid, på hvem man treffer...
Det blei nok ikke Curacao i denne omgang. Jeg og brodern valgta Aruba i stedet. Reiser i midten av september, noen som veit hvordan det går med AVOD-oppgraderingene i økonomi av MD-11 maskinene til KLM?