View Full Version : Forslag på reiserute?
jcnorway
11-06-2008, 15:07
Kjære fly- og reiseeksperter :)
Kan jeg få forslag på følgende:
- En tur over dammen til USA i slutten av august (fra ca 23.august), utreise fra OSL.
- Maks 10 overnattinger
- 2-3 byer (minst en storby og en badeby, helst innom NYC), fly mellom byene.
- Makspris fly for 2 pers, ca 12 000 tur/retur (hotell kommer selvfølgelig i tillegg).
Noen konkrete forslag? :)
Evnt samme opplegget, men da en tur østover (Asia). Forslag tas i mot med takk. Litt usikker på vær og klima på denne tiden av året i Østen, så derfor har jeg i utgangspunktet sett vestover mot USA :)
Denne posten skal vel være i reiseforumet...
jcnorway
11-06-2008, 15:57
Beklager feilposting. Noen som kan bistå? :)
jcnorway
11-06-2008, 16:10
Kjære fly- og reiseeksperter :)
Kan jeg få forslag på følgende:
- En tur over dammen til USA i slutten av august (fra ca 23.august), utreise fra OSL.
- Maks 10 overnattinger
- 2-3 byer (minst en storby og en badeby, helst innom NYC), fly mellom byene.
- Makspris fly for 2 pers, ca 12 000 tur/retur (hotell kommer selvfølgelig i tillegg).
Noen konkrete forslag? :)
Evnt samme opplegget, men da en tur østover (Asia). Forslag tas i mot med takk. Litt usikker på vær og klima på denne tiden av året i Østen, så derfor har jeg i utgangspunktet sett vestover mot USA :)
Tror jeg korrigerer til 2 byer. Tror 3 byer kan bli litt stress. Da tar vi heller et par ekstra dager på hvert sted. New York er nesten et must. Men vi er usikre på by nr 2. Hvor i USA får man milelange sandstrender og god temperatur i månedskiftet august/september?
Slettet den forrige posten min pga. feilinfo. Beklager. Men hva med OSL-NYC-MIA-OSL. 11,214.00 NOK med Continental. Avreise OSL 23. aug. Avreise NYC 28. aug. Avreise Miami 3. september?
jcnorway
11-06-2008, 16:17
Takk for info.
Er det badetemperatur i Miami på denne tiden av året? Og hvordan er det å fly med Continental (økonomi)?
Sist jeg var i New York så fløy jeg BA via LHR. Synes flyturen (økonomi) fra LHR til JFK var bra (747-400), individuelle skjermer osv. Og god nok benplass for meg :)
Takk for info.
Er det badetemperatur i Miami på denne tiden av året? Og hvordan er det å fly med Continental (økonomi)?
Sist jeg var i New York så fløy jeg BA via LHR. Synes flyturen (økonomi) fra LHR til JFK var bra (747-400), individuelle skjermer osv. Og god nok benplass for meg :)
Individuelle skjermer på Continentals 757 og. Du flyr 757 fra OSL-EWR. Ruten blir OSL-EWR-MIA-EWR-OSL. 737-500 på domestic. Gjennomsnittstemperaturen er 30 grader i MIA i august/sep...
jcnorway
11-06-2008, 16:30
Fristende det der :) Takk for forslaget! Flere forslag både østover og vestover tas i mot med takk!
Gulboble
11-06-2008, 17:08
Takk for info.
Det er badetempratur i Miami året rundt. Hadde samme rute i påsken (NY og MIA) med CO (CO tur/retur NY er "litt avhengig" av seter på nødutgang).
En annen løsning måtte bli Vestkysten evt sammen med NY eller SFO, LAX, SAN (Rute; OSL-XXX-SFO / SFO-LAX / bil til San Diego / LAX-XXX-OSL)
En annen løsning måtte bli Vestkysten evt sammen med NY eller SFO, LAX, SAN (Rute; OSL-XXX-SFO / SFO-LAX / bil til San Diego / LAX-XXX-OSL) Men det blir over 12.000 kroner.
jcnorway
11-06-2008, 22:33
Det ble ikke full USA-pakke likevel :) Svipper en tur innom vårt kjære naboland for noen dagers opphold før New York :)
Blir som følger:
OSL-ARN (B737-800)//ARN-EWR (A330-300)//EWR-CPH (A340-300) -OSL (B737-800) med SK hele veien. Hele turen kom på 10 300 for 2 personer:) Ikke så gal pris med tanke på at det vil dryppe noen Eurobonuspoeng (selv om det er økonomiklasse).
God tur, og sleng inn noen ord og bilder når du er tilbake dersom noe spennende dukker opp
Hei!
Hvilke datoer er det du reiser på? Fant en betydelig lavere sum på de datoene i August, nede i hele 3400kr p/p.
jcnorway
11-06-2008, 23:47
Hei!
Hvilke datoer er det du reiser på? Fant en betydelig lavere sum på de datoene i August, nede i hele 3400kr p/p.
Hei.
Hvilke datoer er det du har sjekket? Har lagt opp 2 netter i Stockhkolm og 6 netter i New York.
OSL-ARN mandag 25.august.
ARN-EWR onsdag 27.august.
EWR-CPH-OSL tirsdag 2.september.
Er veldig interessert i datoene du har funnet den prisen på.
www.orbitz.com
Søk der! Fant flere datoer.
Si ifra om du kommer frem til noe!:)
Kan det ha noe med hvilke dager man flyr? Jeg søkte tidligere på noen priser siste uka i September til bl.a. NYC, og lørdag-lørdag kunne jeg få får rundt 5000.. Skulle jeg reise seinere, eller hjem tidligere var det fort 10.000 eller mer
jcnorway
12-06-2008, 00:12
Ja, hvilken ukedag du reiser inn og ut på avgjør nok prisen en del ja. Nå er det slik at vi har holdt av den perioden i månedsskiftet august/september til ferie så det er ikke altfor mye å sjonglere med. Men jeg synes vel at en pris på ca 5150 kr/pp for en tur til Stockholm og deretter videre til New York og tilbake til Oslo igjen ikke er så galt :)
Edit: Audunn: Fant ikke den prisen du henviste til...
Unnskyld at jeg spør: Hva skal man med to netter i STO på veg til USA??
(No offence, bare nysjerrig)
jcnorway
12-06-2008, 00:41
Nei, du sier noe. Får diskutere om det er dette man vil. Kanskje man bare dropper STO og heller blir lenger i NYC :)
Ja, hvilken ukedag du reiser inn og ut på avgjør nok prisen en del ja. Nå er det slik at vi har holdt av den perioden i månedsskiftet august/september til ferie så det er ikke altfor mye å sjonglere med. Men jeg synes vel at en pris på ca 5150 kr/pp for en tur til Stockholm og deretter videre til New York og tilbake til Oslo igjen ikke er så galt :)
Edit: Audunn: Fant ikke den prisen du henviste til...
1 traveler, round-trip (8 days, 7 nights) More flight detailsTotal airfare, taxes and fees: $ 659.98 Price Assurance Get our lowest fare or an automatic cash refund.
Mon, Aug 25 Depart: 9:05 am Oslo, Norway (OSL) Scandinavian Airlines 484
1 stop
Arrive: 1:10 pm Newark, NJ (EWR) Scandinavian Airlines 903
Sun, Aug 31 Depart: 5:20 pm Newark, NJ (EWR) Scandinavian Airlines 904
1 stop
Arrive: 10:00 am next day Oslo, Norway (OSL) Scandinavian Airlines 849
operated by SAS NORWAY
Trykte meg videre, og fikk bekreftet prisen jeg ivertfall...
Bestilte nylig billetter fra TRD-NYC i høstferien for 3800kr.
jcnorway
12-06-2008, 07:43
Da er det bestilt via Orbitz.com :) Endte på ca 3350 kr tur/retur OSL-EWR :)
Ser jeg har fått tildelt seter mellom CPH-EWR-CPH. Ble tildelt to seter i 4-rekka på 340-300. Er det mulig å ringe SAS for å høre om de kan flytte på oss til en to-seter ved vindu? Det følger ikke med noe Amadeus ref.nr eller SAS ref nr. Hvordan skal jeg da kunne sjekke inn online eller ta kontakt med SAS? Ser det er en Orbitz record locator nr og et ticket number, men ingen av de vanlige ref.nr. Noen som kan hjelpe? Kanskje noen sitter på systemet slik at han/hun kan hjelpe meg med å flytte på setene? :)
jcnorway
12-06-2008, 08:10
Da er det bestilt via Orbitz.com :) Endte på ca 3350 kr tur/retur OSL-EWR :)
Ser jeg har fått tildelt seter mellom CPH-EWR-CPH. Ble tildelt to seter i 4-rekka på 340-300. Er det mulig å ringe SAS for å høre om de kan flytte på oss til en to-seter ved vindu? Det følger ikke med noe Amadeus ref.nr eller SAS ref nr. Hvordan skal jeg da kunne sjekke inn online eller ta kontakt med SAS? Ser det er en Orbitz record locator nr og et ticket number, men ingen av de vanlige ref.nr. Noen som kan hjelpe? Kanskje noen sitter på systemet slik at han/hun kan hjelpe meg med å flytte på setene? :)
Edit: Snakket med SAS og de har ordnet opp :) Har blitt flyttet til to-setere på turene mellom CPH-EWR-CHP. Er det individuelle skjermer på SAS A340-300?