PDA

View Full Version : Tillegg for havsutsikt


imm
11-06-2008, 07:47
Ryktene går om at Ryanaair skal ta tillegg for å sitte ved vindu. De har fått idèen fra hoteller som tar ekstra betalt for havsutsikt. ;)

Concorde
11-06-2008, 07:59
Hva blir det neste da? $10 for lys i taket?

sirpjalle
11-06-2008, 09:09
Det er mye med FR som ikke akkurat har sjokkert meg. Der i gården kommer pengene først, og så passasjerene.

Men akkurat DETTE tiviler jeg faktisk på. :)

EB
11-06-2008, 09:23
Helt herlig - lystig lesning!

Bizflyer
11-06-2008, 10:52
Hvis jeg bor på et hotell i sentrum med mye trafikk, foretrekker jeg et rom med vindu inn mot gården (hvis et slikt finnes). Når skal hoteller og Ryanair ta ekstra betalt for vindu inn mot gården/ stol inn mot midtgangen? Selv foretrekker jeg midtgangssete!

Venter forøvrig enda på at FR skal innføre myntinnkast på toalettene. Noen fortalte meg at på flygninger under 1 time, sperrer de toalettene så ingen kan bruke dem. Kan det stemme?

BF:cool2

henning
11-06-2008, 11:45
dette blir vel det samme som Norwegian gjør ved forhåndsreservering av sete???? Selv om prisen her er den samme. Sterling tar jo godt betalt for nødutgangseter.

Den eneste muligheten til å få dette til å funke er jo å prise hvert enkelt sete, og at man kan velge sete på forhånd som hos Norwegian og Sterling mot et tillegg.

Forøvrig har jeg aldri vært med på at de har stengt toalettene på Ryanair selv på korte flyvninger - men den korteste jeg har flydd er vel timen ned til Bremen.

Men det er jo klart at på innenriks i Irland rekker de jo ikke å åpne toalettene før nedstigningen har begynt da flytiden er 25 minutter....

Holmion
11-06-2008, 12:41
God bedring, Ryanair! Og hva utsikten angår...så det er det ikke veeeldig mye å se fra 35.000 fot synes jeg.... Klart det er noe å glo på ved opp eller nedstiging...

Gulboble
11-06-2008, 12:46
Det er mye med FR som ikke akkurat har sjokkert meg. Der i gården kommer pengene først, og så passasjerene.

Men akkurat DETTE tiviler jeg faktisk på. :)

Kan du nevne ett selskap hvor kundene kommer før innteningen ?

OJB
11-06-2008, 14:33
Forøvrig en ærlig sak å tjene penger.

Bizflyer
11-06-2008, 14:35
Forøvrig en ærlig sak å tjene penger.

....men bare så lenge noen vil kjøpe produktet ditt!

BF:cool2

imm
11-06-2008, 15:13
....men bare så lenge noen vil kjøpe produktet ditt!

BF:cool2

I år kommer sansynligvis Ryanair til å ha over 50 millioner passasjerer.

FlightDeck
11-06-2008, 18:51
Det jeg ikke liker med å reise med Ryanair og flere andre lavprisselskaper, er at jeg føler meg som et problem for dem. Jeg er ingen gjest eller kunde - men en som plager selskapet og dermed må straffes med gebyrer for alt mulig rart.

gustavf
11-06-2008, 20:27
Ryktene går om at Ryanaair skal ta tillegg for å sitte ved vindu. De har fått idèen fra hoteller som tar ekstra betalt for havsutsikt. ;)

Jeg tviler, først og fremst fordi det betyr at FR må slutte med free seating. Det virker som om Ryanair har gjort det til en kunst å få mest mulig ut av kombinasjonen "fritt" setevalg og boardinggrupper, noe jeg ikke helt ser at det passer dem å slutte med. Dessuten er det for mange vindusseter og for mange som vil sitte ved midtgang.

Begynner de med seating kan jo alt skje. Hvor mange vil ikke betale 5 kroner ekstra for 24B, dersom det er litt dyrere enn 23A og derfor sikkert bedre? (Nei, jeg tenker ikke på hvor mange av brukerne her :) )

imm
11-06-2008, 21:02
Har ikke flere charterselskaper det slik at man kan betale litt ekstra for at sete ved siden av skal være ubesatt?

Men jeg likte ærlig talt ideen med sjøutsikt jeg.
Da jeg reiste til Sierra Leone i mars, skulle jeg faktisk gitt mye for å sitte ved vinduet da vi fløy over Sahara. Jeg satt i midtseksjonen og fikk ikke mye med meg av den spektakulære utsikten.

Nei, jeg gir Ryanair tommelen opp for ekstra betalt for sjøutsikt jeg :lol:

EB
11-06-2008, 22:18
Så kan passasjerene utenfor deg ta ekstra betalt av deg hvis du må passere de under flyvning for å gå på do...

imm
12-06-2008, 10:45
Ryktene går om at Ryanaair skal ta tillegg for å sitte ved vindu. De har fått idèen fra hoteller som tar ekstra betalt for havsutsikt. ;)

Ingen ting er som en god Ryanair-diskusjon. Jeg trodde ikke at folk ville gå på denne, men for de som ikke skjønte det, så var det bare en liten spøk fra spøkefuglen i Sandefjord :lol: