PDA

View Full Version : Et spørsmål til dere som jobber med billetter

Utflyttet
10-06-2008, 11:33
Om man kjøper en reise før jul i fjor (fullt fleksibel business), og ikke har anledning til å reise, men beholder reservasjoner, og så flytter man på reservasjonen på dissse til det passer å bruke billetten, hvordan gjør man det da nå billetten er skøvet til et tidspunkt hvor nye priser er kommet i markedet?

Akkurat nå har jeg fått en beskjed om at sidne prisene er endret vil de ta en reissue for å få inn full pris, og dette slår meg som helt i mot hva som jeg har opplevd på slike billetter før. Så lenge det er en ferdig utsted beillett og reservasjoner er flyttet i tråd med orginale regler for billetten og ingen routing endres så skal ingen reissue foretaes, og dermed ingen nyprising?

-A

The Ticketor
10-06-2008, 13:05
Du må betale den prisen som gjelder for din nye reise. Nå for tiden må (avhengig av system og flyselskapets regler) de fleste billetter skrives om så fort man gjør noen som helst forandring, rerouting eller ikke.

Noen selskaper har dog en regel om at du slipper å betale ev. ny fuel surcharge (nye skatter taes inn ved omskrivning), men noen (de fleste tror jeg) har det ikke.