PDA

View Full Version : Drakk seg bevisstløs i luften

LN-RKF
06-06-2008, 14:30
(VG Nett) En mann drakk seg så full på et Norwegian-fly torsdag ettermiddag at han nærmest ble bevisstløs. Etter landing måtte mannen bæres av flyet.

-Da vi endelig kom om bord tre kvarter på overtid, var det ingen passasjerer som ville sitte på de åtte siste radene. Grunnen var at setene var tilgriset og nedpisset.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=501469

EB
06-06-2008, 15:11
Motbydelig...

Bizflyer
06-06-2008, 15:38
Han var vel redd for å fly stakkars!?

BF:cool2

EB
06-06-2008, 15:41
Men hvordan oppdages ikke dette tidligere?

Holmion
06-06-2008, 16:05
Vedkommende må jo ha fyra kraftig før take-off også, jeg mener hvor drita er det mulig å bli på så kort tid...

Someone
06-06-2008, 16:07
Vedkommende må jo ha fyra kraftig før take-off også, jeg mener hvor drita er det mulig å bli på så kort tid...

OSL-NCE er 3 timer........får gjort mye det den tiden:p

sail4fun
06-06-2008, 16:24
Det er ennå ikke kjent om mannen er norsk statsborger.

Spørrsmålet er vel om det var en Trønder ;)

rampen
06-06-2008, 16:28
Når man blir så drita at man må bæres ut, ja da bør man sannelig sjekke om kabinpersonalet var bevistløs også. Er vel en gåte at en person kan drikke seg bevistløs på denne måten uten at man oppdager dette.

Hickok
06-06-2008, 17:12
Må huske at ikke alle kun drikker kjøpt drikke på flyet. Er ikke vanskelig å få tømt i seg et par hallemenner uten at det blir oppdaget...

LN-KMS
06-06-2008, 17:53
Fløy DY MJV-TRD med en deapsdømt nordlending som ikke ville si hva han jobbet med i spania og hvorfor han fløy så mye frem og tilbake... Men han klarte glatt å bli dritings på 4 timer... Hvis noen er glad i alko så blir leveren etterhvert dårlig og kan ikke forbrenne like mye som før. Dessuten hvet man aldri hva slags andre drugs folk blander i drinken. Flyverten serverte 3 rødvin og 3 vodka på en gang. Burde det ikke vært 1 og 1 drink om gangen? Norwegian burde vite bedre...

Tommy777
06-06-2008, 18:07
Tror nok kabinpersonalet gjorde det de kunne.. Han kunne jo lett ha aapnet en medbragt whiskeyflaske ombord og soerget for dette selv. Min erfaring er at DY ikke har veldig mye alkohol ombord og kun tar en runde rundt og selger mat og drikke paa ruter opptil 2 timer, saa karen har garantert drukket medbragt.

Og naar det gjelder uttalelsene fra "dette maa vi ringe VG om" gjengen, tror jeg man overdriver kraftig. Kabinpersonalet hadde aldri sluppet passasjerer ombord dersom de siste 8 radene (helt klart overdrevet) var full av piss og diverse

FlightDeck
07-06-2008, 00:50
- Vedkommende var så stor at det var vanskelig å få ham ut av setet. Dermed måtte politi og ambulanse tilkalles slik at de kunne hjelpe til og løfte han ut av setet, forteller Ellingsen.

haha... Han har nok drukket både før og under, men dersom bakkemannskapet aksepterte han ved ombordstigning, må han ha drukken en god del ombord, for å si det sånn...

- Da vi endelig kom om bord tre kvarter på overtid, var det ingen passasjerer som ville sitte på de åtte siste radene. Grunnen var at setene var tilgriset og nedpisset, legger han til.

Åtte tilgrisede og nedpissede rader?? Skittgris!

Bluejuice
07-06-2008, 01:05

Ikke noe problem, 1 liter Jägermeister og 30 min, skal ikke mer til, undertegnende kan bekrefte at det ble ei litt voldsom fyll på kort tid.

ThomAAs
07-06-2008, 11:11
Vi i kabinen har litt kontroll, men når folk drikker medbrakt som vi opplyser om at IKKE er lov og de gjør det uansett blir det litt vanskelig å passe på...

Synd men det er sikkert ikke første gang noen må bæres av et fly fordi de er for fulle...

LN-RKF
07-06-2008, 12:38
Fløy selv charter til Hellas for noen år siden. På vei ut bakdøra (vi fløy MD80) satt en mann og sov på nest bakerste rad og kona/dama hans prøvde fortvilet å få han til å våkne. Han hadde forøvrig merket seg ut tidligere på turen med å være "godt i farta", men jeg så ikke at han kjøpte noe ombord.
Men han greidde å komme seg ut av flyet for egen maskin til slutt da.

Jeg la merke til samme fyren på flyet på vei hjem igjen uka etter, det siste jeg så av ham var ved bagasjebåndet på OSL med en ølboks i hånda, badeshorts og åpen hawaiiskjorte.

Ola Dunk på tur ja .... :nor

Concorde
07-06-2008, 12:49
Da har jeg fått bekreftelsen på at jeg ikke har gjort noe galt ved å ikke velge charterreiser.

AirbusTrond
07-06-2008, 13:38
Da har jeg fått bekreftelsen på at jeg ikke har gjort noe galt ved å ikke velge charterreiser.

Velvel, det var mer drikking på SAS sitt Madrid-fly sist jeg var på tur enn på de sist charterturene jeg har vært på...

Smarte reisende bruker charter når det er enklest, billigst og mest praktisk.

Concorde
07-06-2008, 13:44
Velvel, det var mer drikking på SAS sitt Madrid-fly sist jeg var på tur enn på de sist charterturene jeg har vært på...

Smarte reisende bruker charter når det er enklest, billigst og mest praktisk.

Det handler ikke hvorvidt man er smart eller ikke å fly charter. Jeg har heldigvis mange andre alternativer.

LN-RKF
08-06-2008, 20:37
Tja, du slipper IFE når du flyr charter.
Noen av medpassasjerene kan ofte være underholdning nok! :cool:

JoeW
08-06-2008, 20:54
"Vi skal til syden"
"Ja vel, hvor da?"
"Til Spania vel" (Og det er innsjekk til ALC, AGP og LPA)
"Hvor i Spania, om jeg får spørre?"
"Til solkysten" :cheers:

Gotta love den gode norske charterturist!

For å ikke snakke om hun som skulle til Syden. Visste ikke helt hvor, men hun kunne ringe datteren sin og sjekke. :)

MD11
08-06-2008, 22:14
Dere mobber nå nesten 1 million charterreisende folkens:wow::exclaimation

JoeW
08-06-2008, 22:50
Er ikke alle som er sånn, men det er da en god del!

KLMfan
09-06-2008, 09:39
eh sa noen Lisbeth og Nansy....hehe

wildbird
09-06-2008, 10:00
tvilsomt! det selges ikke karsk ombord!

LN-KGL
09-06-2008, 10:06
Da får jeg bidra med en kommentar jeg hadde i forbindelse med triprapporten fra RYG til STN ...

En kunne også lett se at det var en del reiseuvante og siden de har blitt diskutert i en annen del her om morgendrikking - det satt også to litt eldre tanter og drakk øl med begge hender. Heldigvis ble det bare fins og tattel fra de to (og jeg tror de havnet lenger bak i bussen på turen til Stansted).

... og det er vel flere av dere som jobber i kabinen som kan underskrive på at det er spesielle flighter (destinasjoner/ukedager) som peker seg ut når det gjelder elevert alkoholkonsum.

JetBlue
09-06-2008, 10:43
... og det er vel flere av dere som jobber i kabinen som kan underskrive på at det er spesielle flighter (destinasjoner/ukedager) som peker seg ut når det gjelder elevert alkoholkonsum.

Helt sikkert, men det er altså svært få incidenter av denne typen totalt sett.

Min erfaring med småbarnsforeldre på chartertur er langt verre, med unger som får gjøre akkurat som de vil........

En A330 med over 100 unger på vei til syden er en skikkelig nedtur

LN-SEK
09-06-2008, 10:53
De som drikker seg så snydens fulle at de må bæres ut har vel ofte et generellt alkoholproblem....

TUC
09-06-2008, 15:51
Midt oppi alt dette med hvor helsikes flinke enkelte her er, og så fine at de ikke flyr charter -for ikke å snakke om hvor nedlatende mange er overfor sine medmennesker fra andre kanter av landet- stusser jeg på en liten ting;

Er det ingen som er klar over hvilken effekt det har på alkoholopptaket i blodet når man sitter i et trykkabin noen tusen meter oppe i lufta? Jeg usker ikke tallene her og nå, men alle -ALLE- tåler dramatisk mye mindre alkohol der oppe enn her nede. Jeg tror jaggu det så lite som en fjerdedel av inntaket som skal til. Men det er det kanskje endre som har bedre greie på...

Concorde
09-06-2008, 16:08
Nei, det er regnes det dobbelte av mengen på land.

JetBlue
09-06-2008, 16:12
Midt oppi alt dette med hvor helsikes flinke enkelte her er, og så fine at de ikke flyr charter -for ikke å snakke om hvor nedlatende mange er overfor sine medmennesker fra andre kanter av landet- stusser jeg på en liten ting;

Bortsett fra det korrekte svaret fra Concorde, kommentaren ovenfor er etter min mening håpløst malplassert.

TUC
09-06-2008, 16:35
Bortsett fra det korrekte svaret fra Concorde, kommentaren ovenfor er etter min mening håpløst malplassert.

Så kommentarer á la "Hadde han bart?", "MÅ jo være nordlending" "det selges ikke karsk ombord!" etc er altså helt greie?

Det er i ferd med å bli en ekkel kultur her inne, med små, giftige drypp i form av slike kommentarer. Det er trist! Jeg har selv vært på chartertur én gang i livet, og de som lagde kvalm da, var bergensere. Den ene personen jeg har fått sendt i fyllearresten, var østlending. Jeg disser ikke folk fra de kantene av landet av den grunn.

En annen ting, siden du bragte det på bane litt tidligere; Små barn har behov for å røre seg og bruke opp energi. Det er ikke sikkert at alle ungene får gjøre akkurat som de vil, er det hundre unger samlet på et begrenset areale (ekstremt begrenset i eksemplet A330), VIL det bli litt leven. Dette er forøvrig noe selskapene er klar over. De VET at det kommer masse unger, kanskje et lyst hode skulle prøvd å klekke ut noe for å sysselsette en tredjedel av sine kunder?

TUC
09-06-2008, 16:37
Concorde, jeg forstår deg slik at du mener man tåler halvparten så mye alkohol i lufta som nede på bakken. Jeg tar det til etterretning.

JetBlue
09-06-2008, 16:42
En annen ting, siden du bragte det på bane litt tidligere; Små barn har behov for å røre seg og bruke opp energi. Det er ikke sikkert at alle ungene får gjøre akkurat som de vil, er det hundre unger samlet på et begrenset areale (ekstremt begrenset i eksemplet A330), VIL det bli litt leven. Dette er forøvrig noe selskapene er klar over. De VET at det kommer masse unger, kanskje et lyst hode skulle prøvd å klekke ut noe for å sysselsette en tredjedel av sine kunder?

Jeg er absolutt IKKE for en ukultur her på Forum, hvilket jeg tidligere har gitt uttrykk for, men en viss takhøyde må vi tillate.

Forøvrig er din kommentar om barna selvfølgelig riktig, mitt poeng var at det oftest er foreldrene som mangler folkeskikk, og derfor blir barna mer vanskelige. Det var min datter, da 10 år nå 11, som sa; pappa, dette gidder vi ikke mer.

Tommy777
09-06-2008, 18:02
Dere mobber nå nesten 1 million charterreisende folkens:wow::exclaimation

Kunder DY vinner marked av hver eneste dag :D

MD11
09-06-2008, 18:41
Kunder DY vinner marked av hver eneste dag :D

Jeg tar de gjerne ombord jeg:D Det hele handler om hvordan man takler ulike situasjoner som kan oppstå ombord, enten det er DY, SK, TG etc....alle selskap frekventert av berusede nordmenn:exclaimation

CK
10-06-2008, 08:33
TUC har rett - makan til nedlatende holdning til nordlendniger/trøndere/folk som reiser på charter/barn/whatever. Litt skjerpings, folkens! Det er lov å spøke litt, men man trenger ikke ta fullstending av. Vi trenger ikke å hóvere så voldsomt.

litt-amatør
10-06-2008, 09:17
Meget fornuftige ord fra CK!

DCHalvorsen
10-06-2008, 09:39
I forhold til alle som flyr hver dag, og særskilt i ferietiden, kan vel slik overstadig beruselse regnes i promille.

Årsakene til fyll på fly er vel like sammesatte som årsakene til fyll andre steder. Drikking på reiser er et gammelt og ganske aksepert fenomen - ta f.eks. den gode, gamle danskebåt- og sydenfylla.

Og ellers at man tar seg en liten tår på vei ut av Norge, men ikke hjem igjen. Jeg har sett gang på gang på reiser mellom Bergen og Amsterdam at det er langt flere som tar seg en øl til maten på utreise enn på hjemreise.

I den grad det ligger logikk og plan bak drikkingen (som f.eks. ved en pubrunde) er det ikke lett å forklare åpenlys og generende beruselse ombord i et fly. Den som drikker seg full vet at han gjør noe uakseptabelt, både på flyet og på flyplassen, med mindre vedkommende har et alkoholproblem.

Jeg har riktignok opplevd venner og kolleger - som ellers i livet er høyst edruelige mennesker - sette til livs visse kvanta brennevin før flyreisen, rett og slett fordi det er medisin mot den flyskrekken de har.

SudCaravelle
10-06-2008, 09:47
TUC har rett - makan til nedlatende holdning til nordlendniger/trøndere/folk som reiser på charter/barn/whatever. Litt skjerpings, folkens! Det er lov å spøke litt, men man trenger ikke ta fullstending av. Vi trenger ikke å hóvere så voldsomt.

Jeg flirer litt jeg når jeg leser småsnobberiet her med charter/biz osv.. Det er jo mulig dette forumet her har medlemmer fra de mer bemidlede miljøer, men de fleste jeg kjenner er ikke redd for å ta seg en tur på turist eller charter i ny og ne.^_^ (selv om de er vel selv idag "godt i det")

Når det gjelder han/hun som har drukket seg fra sans og samling så er det jo en trist skjebne uansett, om det er i luften eller på bakken. Personen har det nok ikke godt.

FBU 4EVER
10-06-2008, 11:51
Hadde det ikke vært for at alkohol i Norge er så dyrt at det er status å være full, så hadde vi ikke hatt denne tråden i det hele tatt!;)

OJB
10-06-2008, 13:16
FBU4EVER kom meg i forkjøpet her med kommentar. Helt klart.
Mye artig lesning i tråden forøvrig.
Min siste chartertur var i 1991.