View Full Version : Fare for ny flystreik
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2465597.ece
det er ikke bra
Hva er det med folk i luftfarten og streik? Finnes det en bransje med mer streik?
Litt kjedelig ja men jeg ser en vesentlig forskjell her sammenlignet men den pågående streiken i TUI.
"Handeland sier at flyteknikerne så langt som mulig ønsker å ramme selskapene, og ikke la streiken gå ut over de reisende."
Ikke mye lojalitet å spore i allefall med dagens "vanskelige vilkår" å operere under!
Det kan ha noe med å gjøre at en del av disse "vanskelige vilkår" er det bransjen selv som står for.
Oljeprisen kan ikke selskapene gjøre noe med.....men jeg regner med du sikter til andre ting:question:
Å jeg skal ut å fly på mandag??
Jaja vi får se hvordan dette går....
Uff... Vi er vel for godt vant.
Utflyttet
06-06-2008, 15:10
Hva er det med folk i luftfarten og streik? Finnes det en bransje med mer streik?
Du er kansje for ung, men du husker kansje en gang når du var liten at man på dagsnytt snakket om noe som hadde navnet "britisk stål-industri"? ;)
-A
Du er kansje for ung, men du husker kansje en gang når du var liten at man på dagsnytt snakket om noe som hadde navnet "britisk stål-industri"? ;)
-A
Det var før min tid. Men alle vet hvordan det gikk med den......
Det står TL bak omtrent hvert eneste SAS-fly her på skjermen (Lack of A/C for technical reasons). Det betyr vel at aksjonene er i gang?
sail4fun
06-06-2008, 18:04
Hm, punktligheten til de 2 store er ikke som den skal i dag http://home.online.no/~sail4fun/osl/mrtg/osl-sk-dy.html
sail4fun
08-06-2008, 22:07
Fra www.nfo.no
Sentrale forhandlinger 2008.
Publisert: 08.06.08
Forhandlingsutvalget sitter i kveld i møte for å forberede morgendagens seanse hos Riksmeklingsmannen. Kravpakkene gjennomgås på nytt og strategien for morgendagen legges.
Dessverre sitter forhandlingsutvalget med en følelse av at vi ikke har fått forhandlet med NHO luftfart i det hele tatt.
I forbindelse med en eventuell streik har NFO meldt inn det første uttaket.
Det tas kun ut;
En person i Widerøe, Bodø
En person i SAS, Sola
En person i Norwegian, Sola.
I tilfelle mekling ikke fører frem 9/6, vil disse tas ut fra meklingen opphører.
Eventuell ytterligere utøkning av streik, vil bli meddelt i løpet av dagen hos Riksmeklingsmannen.
NFO følger opp tidligere års profil; minst mulig skade for passasjerene og mottoet fra 1998, "Det går alltid et fly" vil gjelde også i år.
Forhandlingsutvalget
sail4fun
10-06-2008, 06:37
Sentrale forhandlinger 2008.
Publisert: 10.06.08
Meklingen er ferdig og vi kom i mål. Vi valgte å godta Riksmeklingsmannens skisse og dermed ble det heldigvis ikke streik på NFO's overenskomst.
NFO har fått ryddet opp i Norwegian's lokal servicepensjons avtale.
To kroner i generelt tillegg.
Noen forandringer av skifttider.
Vi har også fått endringer av omfangsparagrafen.
Det skal settes ned en gruppe for å se på helseforsikringer.
Økning i minstelønn.
Eksakt resultatet av forhandlingene vil du få fra din lokale tillitsmann
http://www.nfo.no/