PDA

View Full Version : Hotellbestilling på nett er ikke lett

litt-amatør
05-06-2008, 17:50
Sitter og skal bestille hotell i en europeisk storby, noe som ikke er enkelt. :8:

Masse forskjellige priser på diverse nettsteder. Et par spørsmål som noen gjerne må svare på.

1. Prisgrantien på RadissonSAS? Dersom man bruker den, blir man da tatt dårlig imot på hotellet, mon tro? Var litt redd for det.

2. Å bestille via en nettside som lastminute.com på en kjede som Marriott når den er billigere enn Marriotts egne priser. Det skulle vel gå bra? Jeg pleier alltid å bestille via hotellenes egne sider, men denne gangen ser det ut til at det er billigere andre steder. Derfor litt forvirret!:o

Radisson SAS' prisgranti: http://www.radissonsas.no/cs/Satellite?c=Page&cid=1063716542482&language=no&pagename=RadissonSAS%2FPage%2FrsasSimpleArticle

Tommy777
05-06-2008, 18:02
1. Nei, har ikke opplevd det. Det er en grunn til at garantien finnes.. Radisson vil jo heller ha pengene selv, ikke via et reisebyraa som skal ha provisjon vettu..
2. Klart det gaar greit. Det eneste som er med hotels.com, priceline.com etc er at man ikke mottar poeng eller slike benefits naar man har faatt hotellrommet billig. Ofte bryr ikke mange seg om det.

Det er ikke veldig ofte det er billigere andre steder enn kjedens egne sider dersom de har en garanti. Og garantien er der for aa brukes

FlightDeck
05-06-2008, 19:35
Jeg bruker ofte garantien på både Scandic og på Radisson SAS - noen ganger litt strategisk. Jeg bestiller på kjedens nettside, som er dyrest, samtidig som jeg vet at jeg kunne fått det billigere på en annen side. Så klager jeg det inn - og får store rabatter. Dette har jeg gjort minst ti ganger. Moromoromoro.

gustavf
05-06-2008, 21:11
Det er ikke veldig ofte det er billigere andre steder enn kjedens egne sider dersom de har en garanti. Og garantien er der for aa brukes

Samtidig er det ofte noen problemer med garantien også.

Marriott nektet en gang å godkjenne en pris som var lavere og mer fleksibel enn prisen Marriott selv ga. Prisen jeg hadde funnet kunne kanselleres inntil 10 dager før ankomst, mens prisen Marriott hadde måtte kanselleres innen 24 (eller var det 48?) timer etter bestilling. Disse prisene var derfor ikke sammenlignbare, i følge dem.

Jeg endte opp med å kansellere hele greia (de var i det minste kjappe, så jeg rakk å avbestille), og booket meg inn på et annet og litt rimeligere hotell.

litt-amatør
05-06-2008, 23:10
Takk skal dere ha for tilbakemeldinger! Nå har jeg prøvd meg på Radisson SAS' prisgaranti. Litt mye styr, men litt moro også... Regner med avsalg, men vi får se.

FlightDeck
06-06-2008, 00:00
Vellykket:

Thank you for submitting a claim regarding Our Best Rates Guaranteed.

We have reviewed your reservation # ... at the ..., as well as the lower rate offered on ....

After a full investigation of the claim we are pleased to inform you that it
has been honoured. We were able to confirm that a lower rate of ... EUR was
indeed available on ... for a standart room, and therefore, we
have lowered the rate on your reservation to match it.

In addition, upon check out, you will receive a further US$50 (or local
equivalent) reduction on your bill.

We realise that every guest has a choice when travelling and we thank you
for making Hilton your choice. We look forward to serving your future
travel needs.

Kind regards,

FlightDeck
06-06-2008, 00:06
Mislykket:

Thank you for informing us about the rate discrepancy.
Please be informed, that the special price you found "Advance Purchase rate" is different product and has special conditions.

'Advance Purchase Rate - Full pre-payment due at the time of booking ( to be charged by the hotel on credit card ).
No changes allowed. In case of cancellation or no show, all nights will be charged. "

If you agree with such conditions, please kindly inform us and we will confirm you reservation.

We thank you for choosing our hotel. We will do everything we can to provide you with the highest quality of care. Our staff are dedicated to making your stay as comfortable as possible. Please feel free to ask any member of our staff for assistance. If you experience any difficulties or have questions, please let us know. We welcome any suggestions that you believe will improve our services. All our best to you and your family.

Have a good evening!

litt-amatør
06-06-2008, 10:13
Ser ut at utfallet er litt forskjellig, ja. Nå har jeg sendt en litt sint mail til Radisson SAS. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få sendt inn forespørselen. Fax- nummeret som står på skjemaet kommer jeg ikke i gjennom på. Det står jo ikke noe om landskode e.l. Bare "+35317060255".

Jeg må si at de ikke akkurat gjør det enkelt!:drunk:

Discus
06-06-2008, 10:49
Det står jo ikke noe om landskode e.l. Bare "+35317060255".

Landkoden er jo inkludert der da, så fra fasttelefon i Norge så slår du '00' istedenfor '+' så burde det funke gitt at resten er korrekt og at det er en fax i andre enden. (353 er Irland)

litt-amatør
06-06-2008, 11:24
Nei, nummeret virker ikke på min faks i alle fall. Helt håpløst hvis de setter inn feil nummer på skjemaet.

FlightDeck
06-06-2008, 11:26
Typisk - de burde jo hatt et webskjema, men det er selvsagt mer strategisk å bruke faks - da vil det for de fleste bli for mye styr og så dropper de hele greia.

gustavf
06-06-2008, 13:09
If you agree with such conditions, please kindly inform us and we will confirm you reservation.

Vil dette si at det matcher prisen, men ikke gir deg 50 dollar i bonus?

FlightDeck
06-06-2008, 13:29
Vil dette si at det matcher prisen, men ikke gir deg 50 dollar i bonus?

Ja, de gir meg prisen jeg har funnet på et konkurrerende nettsted og da under de samme betingelsene som dette nettstedet oppgir. Fikk dermed ikke 50 dollar bonus.

Et generelt 'problem' er uansett at de fleste internettreisebyrå tar betaling med en gang, mens kjedenes egne bestillingssystemer bare reserverer og betalingen skjer ved utsjekk eller innsjekk. Dermed vil kjeden alltid kunne argumentere for ulike betingelser - og garantien blir bare et luftslott.

litt-amatør
06-06-2008, 15:45
Da har jeg sendt inn endelig skjemaet. Regner med at sjansen for å nå i gjennom er minimal, men vi prøver... De hadde oppgitt feil faksnr. på den norske versjonen av skjemaet. For å si det sånn; å prøve seg på denne prisgarantien var ganske omfattende!:rolleyes:

Tommy777
06-06-2008, 16:26
Lykke til!

litt-amatør
06-06-2008, 23:40
Lykkeønskningene må ha hjulpet!!:) Når jeg først fikk sendt faksen tok det ikke mange timene før bekreftelse på ny pris med fratrukket ytterligere 25 % rabatt kom på e-post. Dette var riktig bra av Radisson SAS.