View Full Version : Lenker til besvaer i Johannesburg
Under demonstrasjonene mot vannkraft utbyggingen i Alta, var det mange som reiste i fra FBU, noen hadde saagar med seg egne lenker som ble sjekkt inn som bagasje....
En gruppe fikk vel aldri lenkene sine, de oppfoerte seg noksaa motbydelig ved sjekk inn og dette var foer man matchet bagasje og passasjer, og vi haandskrev bagasje tagger.....saa meget hoefflig uten oppstyr ble lenkene tagget til Johannesburg, SAS floey dit paa den tiden....og passasjerene fikk sine ombordstigningskort til Alta...
Det eneste som var litt synd var at vi aldri fikk se ansiktene paa de i JNB eller de i Alta som forsoekte aa finne ut hvor i huleste lenkene var......:sarc
Litt OT i forhold til denne traaden men naar man er inne paa Johannesburg og "bak skranken" saa tenkte jeg fortelle denne lille historien om mine frastjaalne slitte joggesko fra JHB.
JHB er den eneste flyplassen jeg har opplevd aa faa deler av inneholden i enn bag fraastjaalet, men hele saken er bare komisk.
Da jeg skulle reise hjem fra Sor Afrika i Januar 2004 ble bagasjen sjekket in paa LH flighten til FRA (og videre til OSL) etter aa ha ankommet med ett Kalula flight fra Cape Town. All bagasjen kom frem samtidig som oss til Oslo, men da vi kom hjem og skulle pakke ut fikk vi oss en overraskelse. Nesten overst i baggen da vi dro fra Sor Afrika hadde vi lagt to par slitte joggesko som ikke hadde mye av sitt liv igjen. Men tilsynenelatene hadde nysgjerrige ansatte paa JHB aapnet baggen for aa se hva de kunne finne. De hadde tydeligvis likt skoene enda saa stygge de var for de var nemlig blitt byttet ut med to par enda styggere og slitte joggesko, men ikke noe annet var rort. Hele saken var egentlig komisk og kunne ikke annet aa le av det og tydeligvis blir de ansatte paa JHB skjekket etter endt arbeidsdag siden ikke noe annet var rort og de kunne greit kommet gjennom kontrollen med de skoene.
Noe sier meg at dette er "vanlig" praksis der nede og det store sporsmaalet maa da vaere hvor skoene mine tilslutt endte opp, for samme prosedyre ble sikkert gjenntatt ved en senere annledning naar skoene ble for slitne til aa brukes
:sarc :sarc
Hvordan vet du at det var i JHB og ikke FRA eller OSL det skjedde? Det kan tenkes at det var en tysker som var i Adidas' tjeneste (eller aksjeeier) som fjernet dem for å øke salget...
Siden du ikke sjekket kofferten i FRA eller på OSL er det ikke sikkert at det skjedde i JHB, eller?
Tja man kan aldri vaere sikker men oddsen for at det var i Johannesburg var ganske stor av flere grunner. For det forste var dette i Januar og ihvertfall paa OSL og mest sannsynlig i FRA ville man brukt varmere sko, dessuten var skoene saa stygge at selv en uteligger ville akpeptert dem. Saa anter det er 99% sjanse for at skoene ble byttet i JHB
Koden for Jo'burg er foroevrig JNB .... ;)
Originally posted by LN-MOW
Koden for Jo'burg er foroevrig JNB .... ;)
aaahhh taapelig feil av meg....det er jeg selvfolgelig klar over...vel fyfy og smekk paa meg :naughty: :jumpin