PDA

View Full Version : Bibler til svartingene

LN-MOW
09-01-2005, 21:00
Dette var foer jeg begynte, antagelig i '80 eller '81.
En av vaktsjefene paa SAS Trafikk, var en fargerik karakter ... en dag kom det noen misjonaerer som ville ha med seg et par kasser bibler ned til Etiopia for aa frelse noen negre. Som seg hoer og boer kunne de ikke fatte hvorfor de maatte betale overvekt for en saa viktig last, saa til slutt matte vaktsjefen kalles inn. Siden det var tirsdag morgen, hadde han akkurat vaert paa Narvesen og kjoept Donald, saa han var ikke glad for aa bli forstyrret.
Han tok inn argumenter fra begge sider, foer han kaldt og rolig forkynte:
- Svartinga trenger mat, ikke bibler!
Deretter snudde han paa haelen og gik tilbake til sine viktige daglige gjoeremaal.
Misjonaerene betalte.

CK
10-01-2005, 07:50
hehe. Som et apropos leste jeg at en menighet på sørlandet hadde samlet inn penger til å sende bibler til til flomrammede i Asia... sikkert velkommen siden de aller fleste er strengt religøse muslimer, hinduer eller budister.....

Exiz
10-01-2005, 08:10
Originally posted by CK
hehe. Som et apropos leste jeg at en menighet på sørlandet hadde samlet inn penger til å sende bibler til til flomrammede i Asia... sikkert velkommen siden de aller fleste er strengt religøse muslimer, hinduer eller budister.....

Ja de har styrt noe veldig med dette!

Tror de til slutt ble enige om at halvparten av pengene de fikk inn på kollekten skulle gå til nødhjelp, og fortsette å kjøpe bibler for resten...

Var skrevet om det i lokalavisen her, og det var flere som mente at selv om folkene ikke hadde særlig mat, og kanskje hadde behov for det, så var det vel så viktig med bibler...

(Jeg prøver ikke å irritere noen her, hver sine meninger... Jeg sier bare at jeg ikke ser vitsen)

EB
10-01-2005, 14:33
Men en "vits" er nettopp det det er...:lol

The Ticketor
18-01-2005, 09:31
En dårlig sådan, for det er jo desverre en sann historie.

ATC-flyradar
08-04-2007, 22:22
Du får mye for et Donald Blad - det koster jo over tretti kroner og for det beløpet der nede så får du mye - ikke for å fleipe men gi direkte til folket, ikke til byråene - de tar først sin del og hvis det blir noen igjen kommer det tilgode der nede.

Jan:)