View Full Version : Større tap for Icelandair
Icelandair reported a ISK1.7 billion ($22.6 million) loss in the "normally negative" first quarter, deepened from a ISK1.2 billion loss in the first three months of 2007. Revenue rose 18% to ISK14 billion and operating loss was ISK1.7 billion. A year-ago comparison was not provided. Icelandair Group CEO Bjorgolfur Johannsson said the quarter still "was somewhat better than anticipated in much more difficult conditions than last year." Fuel costs increased by ISK1 billion year-over-year and the 2007 result also was boosted by ISK1.2 billion in proceeds from aircraft sales.
http://www.atwonline.com/news/other.html?issueDate=6%2F4%2F2008
og nå kommer kuttene.
20% av staben på 1230 (eller 240 årsverk) skal bort.
Det samme skal KEF-TXL, KEF-YYZ og KEF-MSP. KEF-CDG reduseres, mens KEF-JFK økes.
http://www.atwonline.com/news/other.html?issueDate=6%2F30%2F2008
Du verden, de legger ned KEF-MSP. Den ruten har FI flydd leenge. Forøvrig en kjent og kjær rute for nordmenn som skal til MidtVesten.
og nå kommer kuttene.
20% av staben på 1230 (eller 240 årsverk) skal bort.
Det samme skal KEF-TXL, KEF-YYZ og KEF-MSP. KEF-CDG reduseres, mens KEF-JFK økes.
http://www.atwonline.com/news/other.html?issueDate=6%2F30%2F2008
Dette var vel ikke uventet, men litt overraskende var det vel at MSP legges ned...?
The Ticketor
30-06-2008, 15:29
Veldig synd at MSP forsvinner. Når skal dette skje?
Veldig synd at MSP forsvinner. Når skal dette skje?
Med dette aktualiseres nok NWA sine planer om å vende tilbake til Osl.
Med dette aktualiseres nok NWA sine planer om å vende tilbake til Osl.
Var det ifbm. 9/11 NW la ned OSL-MSP? Hvordan var belegget før dette?
Forrige gang hadde de jo samarbeid med BU og feed fra innenlandstrafikken (og sågar GOT), nå vil de jo stå på bar bakke dersom de ikke allierer seg med noen andre (SAS er vel uaktuell i og med at CO skal inn i Star), så "noen" må da bli DY?! FI skal jo fortsatt fly på OSL, CO flyr der, og blir kanskje sterkere dersom de får et godt samarbeid med SK. Jeg tviler på at NW tør gå inn på OSL-MSP nå som alle kutter ned og "ligger på været". Må de inn med en A330, eller går det med en 757 ifht. range?
Hvorfor MÅ noen overta MSP?
MSP-Norge er først og fremst norsk-amerikanere på gruppereise til "gamlelandet" (ok, nå generaliserer jeg) og den gjengen reiser ikke så mye i dag. MSP har MASSSE connections, men nesten utelukkende med NWA & Co. Sånn sett er det nok bedre for skandinaver å fly til ORD og ut derfra med UA.
Må de inn med en A330, eller går det med en 757 ifht. range?
Det er omtrent 1000 km for langt for en 757, så da må det nok bli 330...
MSP-Norge er først og fremst norsk-amerikanere på gruppereise til "gamlelandet" (ok, nå generaliserer jeg) og den gjengen reiser ikke så mye i dag. MSP har MASSSE connections, men nesten utelukkende med NWA & Co. Sånn sett er det nok bedre for skandinaver å fly til ORD og ut derfra med UA.
Dersom NW starter OSL-MSP, så er det vel nettopp for å gjøre NW+MSP til et bedre alternativ enn UA+ORD (dvs SK/UA+CPH/ARN/ORD)?
Hvordan var belegget før dette?
Belegget var bra - yielden var forferdelig. Regn ikke med at de kommer tilbake.
MountainDew
30-06-2008, 20:45
KLM vil nok ikke like å miste pax til USA