View Full Version : Lufthansa til Singapore
Hei. Min far skal fly tur/retur OSL-SIN med Lufthansa på business class. Lufthansa er jo som alle vet medlem av Star Alliance, så vi lurer derfor på ca. hvor mange EB poeng han får på denne reisen. Sjekket litt på SAS.no, men hadde litt problemer med å forstå de ulike tabellene der. Noen som vet? Takk for svar.:p
SudCaravelle
04-06-2008, 13:45
En venn/kollega flyr Luftwaffe til SIN månedlig på business class.
Han får Oslo - Frankfurt 1600, Frankfurt - SIN 12.800, poeng.
Han elsker Luftwaffe og lar seg ikke overtale til SQ???!!
Så da får altså fattern 14 400 EB poeng tur/retur?, eller er dette en vei?
Så da får altså fattern 14 400 EB poeng tur/retur?, eller er dette en vei?
En vei. C-klasse på langruter gir bra uttelling på poengfronten
Ok. Takk for raskt svar Someone!
Du er sikker på at det ikke er en SAS-avgang til/fra Tyskland?
I så fall er det 2400 poeng med SAS på den strekningen.
SudCaravelle
04-06-2008, 21:22
Du er sikker på at det ikke er en SAS-avgang til/fra Tyskland?
I så fall er det 2400 poeng med SAS på den strekningen.
Hm.. han leste opp 1600 fra utskriften sin (jeg vekte stakkaren i Houston), mulig fordi det er LH? Skulle ikke forundre meg da han har en merkelig forkjærlighet for dem.
Og ja - poengene er en vei.
Tommy777
05-06-2008, 17:21
1600 grunnpoeng hver vei mellom Oslo og Tyskland dersom flighten er operert av LH, 2400 grunnpoeng hver vei dersom flighten er operert av SAS (pluss 15% dersom han er EBS, +25% dersom han er EBG)
Takk for svar folkens! :D Han har EBS, men får vel EBG etter denne reisen.
OK folkens. Det har skjedd en forandring. Fremdeles business class, men nå skal ha fly OSL-CPH-BKK-SIN. Altså ikke noe Lufthansa, bare SAS og Thai. Får han fremdeles like mange poeng eller fler?
Tommy777
07-06-2008, 18:51
Hva han får på SAS finner du på www.sas.no. Han får 15% mer poeng når han flyr med SAS siden han er EBS. På Thai mellom BKK og SIN får han antall miles flydd rundet opp til nærmeste 100 x 2 for business class.