View Full Version : Innleie hos Norwegian i sommer?
Vet ikke om dette har vært oppe før, men vet noen om Norwegian skal leie inn noen fly for å få unna sommertrafikken i år? Tidligere har vi jo sett sjeldne fugler fra Air Dubrovnik, World Focus, Blue Line osv.
Eller har de kanskje materiell nok til å ta trafikken selv nå?
Det er inne en søknad om wetlease fra World Focus hos Luftfartstilsynet, men tidspunkt kom ikke frem i postlisten.
Det er inne en søknad om wetlease fra World Focus hos Luftfartstilsynet, men tidspunkt kom ikke frem i postlisten.
Å hurra, endå en MD80 operatør...
FlightDeck
03-06-2008, 22:53
Hvor lenge skal Hola fly for Norwegian? Synes jeg ser dem både titt og ofte...
Om det blir leid inn, blir disse brukt til kun utenlandstrafikk, eller innenlands også?
Noen som vet?
Flyr Hola fortsatt for Norwegian???
Flyr Hola fortsatt for Norwegian???
Hola er fortsatt med, men flyr for det meste ut fra Rygge. Fra OSL har den/de vært prioritert på utenlandsavganger.
Fløy en del ut fra WAW en periode og var da et par ganger på SVG.
Det var 2 maskiner en periode eller hva? Vet ikke om DY bruker begge fortsatt...
Hola er fortsatt med, men flyr for det meste ut fra Rygge. Fra OSL har den/de vært prioritert på utenlandsavganger.
Kunne noen gi et ord hvis denne skulle komme hit til Flesland fra Rygge?
Har ikke passa så jeg har fått den ennå...
Det har kun vært egne fly fra Rygge de gangene jeg har sett...
Det ser ut om siste flight fra BGO til RYG var 15. mai (EC-IOR). EC-IOR derimot var innom BGO på mandag (2/6) og fløy DY2033 til WAW.
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/840/SpringTour_2008-04-24/EC-JQX.jpg
MAO kan det bli endel flere MD80 å se rundt på norske flyplasser?
World Focus flyr vel MD... :up:
EC-JQX driver å farter endel OSL-FCO OSL-LGW OSL-NCE om dagen.
De som kikker litt pa Acars ser at begge EC-JQX og EC-IOR flyr na for Norwegian.
Det kan ikke overraske.
Da DY annonserte kjöp av de 3 -300er fra Aegean, ble det nevnt at en fly skal komme i Mars, April & Mai respektive. Alle disse flyene er langt forsinked og derfra oppstod det behoved for a leie inn de spanske maskiner. Likevel vil de "Hola Ole" flyene ga tilbake til Spania snart. Ingen sjekk varer evig...
EC-IOR reiste WAW-OSL-WAW i dag.. De blir nok en stund til...tenker tilbake på en viss 320 som ikke skulle være hos oss så lenge.... *grøss*
Den ene Aegean-kjerra er i full sving som LN-KHA :)
hmmm så rart, sist Norwegian brukte dem og kommenterte i media
"....Braathen sier Norwegian tidlig skjønte at World Focus ikke holdt deres standard, og er nå glad for at de terminerte forholdet med tyrkerne etter tre dager.
- Dette er en tragisk sak. Årsaken til bruddet var at World Focus ikke møtte vår standard, og ikke fulgte Norwegians strenge krav til sikkerhet, sier Braathen...."
Oida... Den bør helst ikke slåes opp igjen... Hvor lenge er dette siden?
Sommeren 2006, kommentaren er hentet fra denne artikkelen
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=187517
ENGM RAMP
05-06-2008, 01:19
Undertegnede og 9 andre kollegaer har denne uka fløyet med DY / Hola Airlines tur-retur Madrid, og faktisk fløyet begge maskinene også....
Tilbakemeldingen JEG kan gi er at personellet ombord var LANGT hyggeligere enn gjengen hos Dubrovnik Airline var i fjor, og disse 2 737-300'ene Hola bruker for DY er i mine øyne helt greie. Noget slitne utvendig (kunne trengt en skikkelig vask & polering) og et av toalettene på flyet opp i kveld var slitent, men ellers var det ok. Blå stripete stofftrekk men jeg kikket litt rundt og kunne ikke se mye som var "teipet" opp osv i kabinen....Servicen var bra, og både crewet fra DY & Hola var blide og hyggelige.....I motsetning til reisene med Dubrovnik Airlines i fjor hørte jeg ingen klager nå på disse turene fra de andre passasjerene ombord...
MountainDew
05-06-2008, 01:26
Men skulle ikke World Focus skifte navn til Anka Air pga ulykken i fjor? (ser Bluebird har skrevet det på side 2)
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=25162&highlight=World+Focus
Har det kommet noen rapport om denne ulykken i Tyrkia?
FlightDeck
05-06-2008, 02:30
Hvorfor leier Norwegian inn fly fra Dubrovnik Airline, Hola Air, Anka Air og sånt? Hvorfor ikke noen mer kjente flyselskaper?
Pris er sikkert en viktig faktor.
Pris og tilgjengelighet ...
BMI fløy vel litt for DY en stund - tilogmed i StarAlliance-scheme :D
Men skulle ikke World Focus skifte navn til Anka Air pga ulykken i fjor? (ser Bluebird har skrevet det på side 2)
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=25162&highlight=World+Focus
Har det kommet noen rapport om denne ulykken i Tyrkia?
...og med den noe uheldige logoen blir de til "W AnkAir" :colgate:
BMI fløy vel litt for DY en stund - tilogmed i StarAlliance-scheme :D
Det var ikke mange turene, 2 driftdsdøgn eller så, men morsomt var det :p
Air Dubrovnik flyr iallfall ruter for DY nå på sommeren