Log in

View Full Version : Frokost hos Northwest

LN-FOC
26-05-2008, 21:11
Var en tur hjemom for et par uker siden. Det ble som vanlig Skyteam (CO San Jose - Newark og KLM Amsterdam - Trondheim), men nytt av året var Northwest fra Newark til Amsterdam.

Turen var i og for seg grei den. Northwest sine 757 har svært god plass til beina, og service og crew var over gjennomsnittet. I alle fall helt til det var på tide med frokost. Denne bestod av en granolabar og en kopp kaffe. Nr 2-måltidet når en krysser Atlanteren har jo blitt mindre og mindre med årene, men dette var definitivt lavmål.

Men prisen var det ingenting å si på; 4900 kr t/r Costa Rica - Trondheim. Så kanskje jeg ikke burde klage så høyt....

SQ 777
26-05-2008, 21:47
Takk, har SJO på kalenderen et år i framtiden, CO one stop fra OSL. Please skriv mer om turen og spesielt Costa Rica.:9::9:

AirbusTrond
26-05-2008, 21:56
Høres ikke bra ut. Et av poengene med flymat, ved siden av det kulinariske og det ernæringsmessige, ligger også i at det er tidsfordriv. Det er derfor kjekt at det er litt å holde å med, f.eks. at man kan "smørre brødskiva si sjøl". Dette frokostmåltidet høres ut som det gikk litt for fort over etter min smak.

JoeW
26-05-2008, 22:15
Kan jo også fly Martinair AMS-SJO, men denne har jo transit i USA med det det fører med seg... MP gir vel ihvertfall FlyingBlue-poeng, usikker på de andre SkyTeam-partnerne.

Vede
26-05-2008, 23:06
NWA er ubrukelige på mat. Håpløst det vi fikk sist vi fløy med dem fra MSP-AMS.

LN-FOC
27-05-2008, 06:51
Resten av turen forløp veldig greit. Continental er uten tvil det beste amerikanske selskapet. Det ble servert et varmt måltid både til og fra Newark, og servicen var upåklagelig. Å bytte fly i terminal C er også ganske effektivt, i alle fall til å være i USA.

På den positive siden for Northwest sin del, må det nevnes at de ikke tar betalt for vin og øl.

Vi ble en time sene fra Newark, så jeg mistet forbindelsen min i Amsterdam, og ble tilbudt å vente ni timer på neste fly til Trondheim! Men etter litt frem og tilbake ble jeg booket om via Oslo, dog med det resultat at baggasjen ikke ble med. Den sto derimot på døra kl ni neste morgen. Alltid enkelt og greit å bytte fly på Schiphol, og KLM leverer et forutsigbart og godt produkt.

Costa Rica er et flott land utenom San José. Bare å komme seg unna så fort som mulig. Jeg vil anbefale å fly innenriks (www.natureair.com eller www.flysansa.com). Det er et godt utbygd bussystem her, men veiene er elendige og trafikkulykkene mange, så det er umulig å beregne hvor lang tid en tur kommer til å da. Turistshuttle (www.interbusonline.com) er noe mer pålitelig. NatureAir er mitt favorittselskap. De flyr fra en flyplass i sentrum av San José, og har Twin Ottere med store panoramavindu!

Høydepunktene mine har vært Manuel Antonio, Arenal, Monteverde og Cahuita. Styr unna Tamarindo og Jacó. Desember til april er den beste årstiden. Nå har regntiden nettopp startet, og det har regnet nesten uten opphold siden fredag morgen.

Tommy777
28-05-2008, 19:10
Northwest har mye bedre plass til beina enn det CO har paa 757ene de bruker over atlanteren. Mens CO har 159 seter bak, har NW kun 144 i samme flyet, noe som gir 33-34 mot 31-32 i pitch.

En Granola bar hoertes rimelig smaatt ut paa morran...

EB
29-05-2008, 05:54
Hva fløy du via Oslo? Bruker de SAS eller Norwegian mellom OSL og TRD?

Tommy777
29-05-2008, 17:46
Hva fløy du via Oslo? Bruker de SAS eller Norwegian mellom OSL og TRD?

Han reiste ikke via Oslo. Han reiste non stop AMS-TRD med KLM

Martin
29-05-2008, 18:02
Vi ble en time sene fra Newark, så jeg mistet forbindelsen min i Amsterdam, og ble tilbudt å vente ni timer på neste fly til Trondheim! Men etter litt frem og tilbake ble jeg booket om via Oslo, dog med det resultat at baggasjen ikke ble med.

Ser sånn ut, Tommy..

Tommy777
29-05-2008, 18:05
Ser sånn ut, Tommy..

Ooops.. Da reiste han garantert med SAS til TRD

Discus
29-05-2008, 18:22
Tilbake til frokosten, minner meg om den gang NW fløy OSL-MSP. Hadde en tur OSL-MSP-LAX, hvor de MSP-LAX serverte kjøttpudding, potetmos og sikkert noe saus el.l. (husker ikke nøyaktig) Problemet var bare at de som hadde pakket maten hadde stokket litt om på pappeskene sine så de hadde lagt frokostbestikkpose i stedenfor middagsbestikkpose på samtlige brett. Så da satt vi alle sammen der i DC10en med hver vår plastkniv og rørepinne (som de bruker til kaffen). Det ble en del slurping og andre rare lyder......

JoeW
29-05-2008, 20:03
minner meg om den gang NW fløy OSL-MSP.

Skal vi håpe de får den på plass igjen snart? :D

[/off topic]

LN-FOC
29-05-2008, 20:33
SAS fra Oslo til Trondheim, ja.