PDA

View Full Version : Air-Berlin på Gardermoen i dag


FlightDeck
25-05-2008, 23:05
Noen som vet hvorfor Air-Berlin besøkte Gardermoen i dag?

JoeW
25-05-2008, 23:10
De har vel fløyet noe charter i det siste?

ENGM RAMP
26-05-2008, 01:14
den dukket opp som charter ja, ingen selskaper vedkjente seg handlingansvar, før man plutselig fant noen papirer hos Servisair....

OEriksen
26-05-2008, 03:46
Vi i Menzies handlet dette i dag.. var fullt av militær folk som gikk av.. Kom inn med pax,men dro tom ut igjen..

FlightDeck
26-05-2008, 17:13
Takk for svar. Ble ganske overrasket da Fokker'n plutselig takset forbi - og jeg måtte i all hast finne frem kameraet :) Ellers hadde det vært topp om Air-Berlin startet ruteflygninger til Gardermoen - da ville jeg vært den første til å bestille! Men det er vel heller usannsynlig da Tyskland allerede er godt dekket av Lufthansa, SAS og Norwegian. Dessuten har jo Germanwings prøvd seg uten hell.

litt-amatør
26-05-2008, 17:23
Takk for svar. Ble ganske overrasket da Fokker'n plutselig takset forbi - og jeg måtte i all hast finne frem kameraet :) Ellers hadde det vært topp om Air-Berlin startet ruteflygninger til Gardermoen - da ville jeg vært den første til å bestille! Men det er vel heller usannsynlig da Tyskland allerede er godt dekket av Lufthansa, SAS og Norwegian. Dessuten har jo Germanwings prøvd seg uten hell.

Det slutter jeg meg til, altså. :) Ville gjerne sett dem på Gardermoen. Virker jo som de får det bra til fra Gøteborg for eksempel. Men det er jo urealistisk med den kapasiteten som er til Tyskland. Fra CPH flyr de jo også til Spania.

jb1
26-05-2008, 17:28
Takk for svar. Ble ganske overrasket da Fokker'n plutselig takset forbi - og jeg måtte i all hast finne frem kameraet :) Ellers hadde det vært topp om Air-Berlin startet ruteflygninger til Gardermoen - da ville jeg vært den første til å bestille! Men det er vel heller usannsynlig da Tyskland allerede er godt dekket av Lufthansa, SAS og Norwegian. Dessuten har jo Germanwings prøvd seg uten hell.

Enig, Air Berlin hadde vært bra, men det kan nok bli vanskelig. Germanwings kan nok komme tilbake på ruten til Köln. Der er det ingen som flyr idag. Jeg fløy dit med dem en gang, men avgangstidene var ganske dårlige. Hvis de blir bedre bør det gå bedre med ruten. Tilbudet til Berlin er mht antall avganger blitt bedre etter at Germanwings gav seg, da Norwegian økte til to daglige ikke så lenge etterpå. En annen mulighet for Germanwings er Stuttgart, hvor de jo også har base.

Trety
26-05-2008, 18:40
Håper virkelig at Germanwings kommer tilbake på OSL. Fløy med dem OSL-SXF-OSL på de tredje og nest siste avgangene, og må si at de er det soleklart beste lavprisselskapet jeg har flydd med.

JetBlue
26-05-2008, 18:48
Håper virkelig at Germanwings kommer tilbake på OSL. Fløy med dem OSL-SXF-OSL på de tredje og nest siste avgangene, og må si at de er det soleklart beste lavprisselskapet jeg har flydd med.

Nemlig - du har min fulle støtte! Mitt inntrykk av Germanwings etter en reise t/r SXF er svært bra, uansett LCC-kategori.

JetBlue
26-05-2008, 18:49
Og forøvrig tror jeg vi ser dem igjen på OSL, jeg.........;)

JoeW
26-05-2008, 19:16
Og forøvrig tror jeg vi ser dem igjen på OSL, jeg.........;)

Det "tror" jeg også. :)

Airbus 330
26-05-2008, 20:59
Og forøvrig tror jeg vi ser dem igjen på OSL, jeg.........;)

Det "tror" jeg også. :)

Sitter dere på noen rykter, SÅ SPRE DEM.... :D

Airbus 330.

LCH78
26-05-2008, 21:20
Airbus: trudde du visste at man ikke skal høre på rykter da ;)

Airbus 330
26-05-2008, 22:17
Airbus: trudde du visste at man ikke skal høre på rykter da ;)

Joda, men morro å lese litt så man får trekt på smilebåndene her. :lol:

Airbus 330.

JoeW
26-05-2008, 23:18
De kommer vel fra vinter-programmet til Hamburg....

JetBlue
27-05-2008, 10:08
Joda, men morro å lese litt så man får trekt på smilebåndene her. :lol:

Airbus 330.

Smil ivei - :lol:

Den gang Germanwings ga seg på OSL var det pga. konkurranse fra Berlin, og "omdispinering" av fly forøvrig. Sjefen sjøl sa da at OSL fremdeles er en interessant plass fordi vi nordmenn flyr så mye.

Så både Hamburg og Køln er nok pending..........

jb1
27-05-2008, 10:52
Smil ivei - :lol:

Den gang Germanwings ga seg på OSL var det pga. konkurranse fra Berlin, og "omdispinering" av fly forøvrig. Sjefen sjøl sa da at OSL fremdeles er en interessant plass fordi vi nordmenn flyr så mye.

Så både Hamburg og Køln er nok pending..........

Hamburg er jeg noe usikker på, da både Lufthansa og Norwegian flyr dit, men Køln er nok et bra tips, men ruten bør bli daglig.

litt-amatør
27-05-2008, 10:59
Hamburg er jeg noe usikker på, da både Lufthansa og Norwegian flyr dit, men Køln er nok et bra tips, men ruten bør bli daglig.

Jeg tviler vel på om det er marked for Køln selv på sommeren daglig, og i hvert fall ikke på vinteren. Men Germanwings må gjerne komme tilbake. Sammen med Air Berlin.;)