PDA

View Full Version : Årets store sommerkonkurranse!

Utflyttet
20-05-2008, 03:56
Da klinker jeg til med årets sommerkonkurranse igjen! Tema er i år som i fjor "sommer og fly". I år utvider vi sesongen og systemet litt, og trør til med månedtlige konkurranser for mai, juni, juli og august. I tillegg vil det bli en oppsamling første uken av september der vi tar de beste fra hver måned og premierer skikkelig for sommerens beste bilde!

Regelene er som følger:

- Jeg er jury, dommer, bøddel og sakfører.
- Bilder skal ha tema "sommer og fly". Som fra i fjor så vektlegges sommer-stemning, ikke nødvendigvis at det er et teknisk perfekt bilde av et fly tatt i et tidsintervall som kan kalles sommer.
- Vi premierer beste bilder for mai, juni, juli og august. Første uken av september blir de beste valgt ut og vi kjører en veiledende poll og så får sommerens beste en skikkelig premie!

-A

flyKSU
20-05-2008, 12:13
1 bilde pr deltager regner jeg med..?
God idé forøvrig :)

Utflyttet
20-05-2008, 13:38
1 bilde pr deltager regner jeg med..?
God idé forøvrig :)

Så lenge vi ikke ender med n bilder av samme fly fra 17 subtilt forskjellige vinkler på samme taxiway så skal jeg være snill.

-A

seilfly
24-05-2008, 14:45
Nå er jo loddene gratis her da: å laste opp bildet man vil delta med. Dvs at den som laster opp flest bilder har størst sjanse til å vinne... Derfor bør det være en fast bestemt menge bilder som tillates lastet opp pr konkurranse :)

Utflyttet
24-05-2008, 15:29
Jeg setter ingen hard grense, det er jo dumt om man seint i løpet kommer over et skikkelig blinkskudd og allerede har et bilde inne. Ta det som en høfflig henvisning at dommer-panelet (meg) naturligvis vil skille mellom outright spamming og fornuftige innfall seint i konkurransen. :)

-A

LN-SSL
28-05-2008, 02:53
La nå spørsmålet om antall pr. deltaker stå åpent....
Det stopper seg selv, da enhver skjønner at man ikke egentlig bør pøse ut egne bidrag i en sånn konkurranse. (Hvis man da ikke er så egosentrert at man tror det er en konkurranse med flest mulig egne bilder:rolleyes:).
Har man 2 blinkskudd, legg dem ut. Har man 4 blinkskudd, legg dem ut....
Til syvende og sist skal jo folk stemme over bildene uansett, så da vil jo det med flest stemmer vinne. Dette er ikke noe problem.

Den uhøytidelige konkurransen er jo såre enkel:
Har du et bilde du tror har en sjanse til å vinne, post det. Så ordner alle andre resten, og resultatet kommer sikkert i september. Kan det bli mere komplisert....?

ENKB
22-06-2008, 22:15
Slenger inn dette bildet, jeg føler i allefall sommerstemningen.. ;)

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=73854&PHPSESSID=ef8bd8d8cf83374a4d1f58b08d4b8586

Utflyttet
23-06-2008, 00:51
Slenger inn dette bildet, jeg føler i allefall sommerstemningen.. ;)

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=73854&PHPSESSID=ef8bd8d8cf83374a4d1f58b08d4b8586

Putt det i juni-tråden da. ;)

-A

Utflyttet
09-09-2008, 08:32
Og da for å avslutte sommeren, konkurransen og et siste slag om ære, heder og premier, så skal jeg lage en oppsummering av sommerens flotteste bilder i hoved-forumet go få litt oppmerksomhet for dette. :)

Jeg regner med å ta de 2-3 beste bildene fra hver måned og samle til et siste slag, og vinneren stikker av med en fin iPod Touch.

-A

Utflyttet
20-09-2008, 17:33
Og da var det over for i sommer. Takk til alle som deltok og alle som stemte. :)

-A