PDA

View Full Version : Erfaringer med China Airlines?

ln-kmm
19-05-2008, 22:27
Halla!

Skal en tur til Bangkok av alle steder for å filme ett TV-Program den 6-16 juni, og har nettopp fått vite at jeg skal fly med China Airlines sin 747-400. Noen som har erfaringer med disse? Og NEI det er ikke Air China, men China Airlines.

Turen skal gå med KLM fra Stavanger, til Amsterdam så videre med China Airlines til Bangkok. :)

På forhånd takk!

Mathias :)

BSSW
19-05-2008, 22:35
Velkommen på forumet da

Er det direkte Amsterdam-Bangkok? I såfall er det kanskje KLM som opererer flighten.

HMWK
19-05-2008, 22:44
Hei, China Airlines skal være bra. De flyr Amsterdam-Bangkok-Taipei.

ln-kmm
19-05-2008, 22:46
Jo takk. Og ja det er faktisk direkte Amsterdam-Bangkok.. Har fått dette bekrefta.

learjet
19-05-2008, 22:55
CI66 er en kjent rute for nordmenn. Har sendt mange hundre med KLM fra OSL som skal videre med med CI66 i AMS. Og det er China Airlines som flyr den.

Litt på siden, og kanskje litt slemt. Men det ofte lett å spotte noen av pax som skal videre med CI66. Ofte menn i slutten av 50 årene, joggebukse, korpulent og gjærne plast pose som bagasje. Trenger jo bare badebukse på tur.... Hva noen av disse karene skal i BKK vil jeg ikke vite.

S

Bizflyer
19-05-2008, 23:04
De skal nok sitte på en bar og drikke øl og kikke på den lokale underholdningen! Er du misunnelig kanskje?

BF:cool2

Twin Otter
19-05-2008, 23:32
Har hørt mye bra om China Airlines, så har nok ingen grunn til å være skeptisk. Flyselskapet hører til på Taiwan og ikke i kina slik som navnet kanskje tilsier....

MountainDew
20-05-2008, 00:34
Jeg reiste med China Airlines tur-retur BKK i Desember. Det er et bra selskap :)

Reiserapporten min:

Til BKK: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26861
Fra BKK: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26863

Eneste problemet i ettertid er at Flying Blue nekter å gi meg bonuspoeng enda jeg reiste på ALITALIA billetter....:(

Falcon
20-05-2008, 03:28
De skal nok sitte på en bar og drikke øl og kikke på den lokale underholdningen! Er du misunnelig kanskje?

BF:cool2

Det slår meg at learjet ikke akkurat identifiserer seg med den gjengen, BF...

Jeg har aldri reist med China Airlines selv, men kollegene mine i Asia liker dem ikke noe særlig. De klager stort sett på flyene, men også på servicen ombord. Men selv om de lokale rutene her nede kan være nokså lange er det sikkert forskjell på å fly fra Europa og å fly fra KUL eller SIN til TPE.

OSLansatt
20-05-2008, 08:32
Jeg reiste med China Airlines tur-retur BKK i Desember. Det er et bra selskap :)

Reiserapporten min:

Til BKK: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26861
Fra BKK: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26863

Eneste problemet i ettertid er at Flying Blue nekter å gi meg bonuspoeng enda jeg reiste på ALITALIA billetter....:(

Det er fordi at de ikke er med i Flying Blue, men har bare forhandlet til seg en billig interlineavtale med KLM til AMS fra destinasjoner i Europa

tintin
20-05-2008, 08:42
I følge mine kolleger er China Airlines mer enn gode nok. God service av hyggelig stab. Når det gjelder learjets spotterevner har han rett i at mange menn reiser med kun en pose, men det er nå en kjennsgjerning at disse reiser over hele verden og ofte er pensjonister bosatt i varmere strøk som har oppdaget gleden ved å sjekke inn all bagasje. (jeg har truffet mange av dem på reiser rundt om) Selvfølgelig er nok noen på vei til steder som learjet hever seg over, men det er jo ikke vårt problem.

learjet
20-05-2008, 09:03
Jeg tror nok at Falcon var spot on hva jeg mente....

Og til tintin, jeg hever meg ikke over noen steder. Men alle som jobber på flyplass observerer enkelte ting, og innimellom er det ganske enkelt å spotte hvor enkelte skal reise. Man gjør noen observasjoner. Og hvis du spør hvem som helst som har arbeidet med KLM i SA om CI66 så får du svar.
Jeg hever meg overhode ikke over noen destinasjoner, snarere tvert i mot. Alle jeg møter i jobben min gir meg ideer og tanker om hvor jeg kan tenke meg å reise i fremtiden.
Selv har jeg kjempelyst til å besøke Thailand ved anleding.

Og disse koprulente eldre herrene, de har ikke innsjekket bagasje. Alt de har med får plass i en bærepose...

S

LN-SEK
20-05-2008, 10:38
De har vel en heller dårlig ulykkesstatistikk ?

MountainDew
20-05-2008, 11:32
Det er fordi at de ikke er med i Flying Blue, men har bare forhandlet til seg en billig interlineavtale med KLM til AMS fra destinasjoner i Europa

Men jeg hadde AZ rutenummer på min billett FCO-BKK og ikke CI. AZ er medlem i SkyTeam FB.
FB har vert veldig rar i denne saken:

1. Først sendte jeg orginale boardingpass til FB i Frankrike
2. Fikk til svar at de trengte en utskrift av reisedokumentet fra reisebyrået sammen med kopi av boardingpass. Jeg sendte det!
3. Så fikk jeg til svar at de trengte orginale boardingpass??? Det har de allerede fått i første forsendelse så da er det umulig for meg å sende flere orginale boardingpass.
4. Sendte de et brev og forklarte de det som har hendt i denne saken...
5. Fikk bare et standard svarbrev tilbake som ikke forklarte noe som helst hvorfor de ikke vil kreditere meg AZ poeng.

Etter det har jeg vel egentlig ikke orket å bry meg mer med denne saken...

MountainDew
20-05-2008, 11:47
Her er noen CI reiserapporter fra Anet:

AMS-BKK Y : http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/77125/

Australia Y : http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/77125/

TG923
20-05-2008, 15:18
Men jeg hadde AZ rutenummer på min billett FCO-BKK og ikke CI. AZ er medlem i SkyTeam FB.

Rutenummeret spiller liten rolle, det er vel den som opererer ruten som teller i denne sammenheng.

Fra http://www.klm.com/travel/no_en/flying_blue/partners/index.htm
Earning possibilities¹,²
Flying Blue members can earn Miles on all AZ-operated flights with a SkyTeam prefix.

tintin
20-05-2008, 20:57
Og til tintin, jeg hever meg ikke over noen steder. Men alle som jobber på flyplass observerer enkelte ting, og innimellom er det ganske enkelt å spotte hvor enkelte skal reise. Man gjør noen observasjoner. Og hvis du spør hvem som helst som har arbeidet med KLM i SA om CI66 så får du svar.

S
Så når jeg kommer hånd i hånd med min yngste datter forstår du umiddelbart at jeg er pedofil?

SQ 777
20-05-2008, 21:54
Huffda tintin, du har ikke fått med deg hva learjet sa og andre vanlig pax ombord på flyet ser også..

Jeg som lykkelig familiemann i over 20 år også har sett ombord på fly med BKK som destinasjon. CI er nevnt fordi de tidligere , i allfall, har hatt de billigste bill. for folk som er interessert i "tempelturer" til Thailand.

Så en kranglefant ombord på SK fra BKK en gang som fikk midtsetet i treseteren på 767. Han hadde ikke en gang plastpose, men rutet skjorte med Petterøe mix og passet i skjortelommen.. Nordmann:nor

MD11
20-05-2008, 22:58
Huffda tintin, du har ikke fått med deg hva learjet sa og andre vanlig pax ombord på flyet ser også..

Jeg som lykkelig familiemann i over 20 år også har sett ombord på fly med BKK som destinasjon. CI er nevnt fordi de tidligere , i allfall, har hatt de billigste bill. for folk som er interessert i "tempelturer" til Thailand.

Så en kranglefant ombord på SK fra BKK en gang som fikk midtsetet i treseteren på 767. Han hadde ikke en gang plastpose, men rutet skjorte med Petterøe mix og passet i skjortelommen.. Nordmann:nor

Det var dagens, takk SQ 777:lol::lol::lol::posty:

GFL
20-05-2008, 23:21
Så når jeg kommer hånd i hånd med min yngste datter forstår du umiddelbart at jeg er pedofil?

Godt vi har noen til å kverrulere her. Er vel noe man ser etter noen år på en flyplass. Litt på samme måte at man ser hvem som skal ut å fly på forretningsreise og hvem skal på syden-ferie...

tintin
21-05-2008, 10:23

Jeg har øyne jeg også, men har vett til ikke å tenke det verste om folk.

Discus
21-05-2008, 16:43
1. Først sendte jeg orginale boardingpass til FB i Frankrike
2. Fikk til svar at de trengte en utskrift av reisedokumentet fra reisebyrået sammen med kopi av boardingpass. Jeg sendte det!
3. Så fikk jeg til svar at de trengte orginale boardingpass??? Det har de allerede fått i første forsendelse så da er det umulig for meg å sende flere orginale boardingpass.
4. Sendte de et brev og forklarte de det som har hendt i denne saken...
5. Fikk bare et standard svarbrev tilbake som ikke forklarte noe som helst hvorfor de ikke vil kreditere meg AZ poeng.

Litt på siden, men opplevde akkurat det samme en gang jeg måtte etterregistrere en OK-flight t/r PRG. Frem og tilbakekorrespondanse slik du beskriver, men fikk etter hvert poengene. Hotell-overnattinger har jeg gitt opp, de får jeg aldri registrert......

MountainDew
21-05-2008, 17:13
Tror jeg skal bare sende kopi av boardingpass en gang til uten å referere til tidligere sak.
Om jeg er heldig blir brevet åpnet av rett person og poengene kommer på konto. Hvis ikke får jeg klare meg uten,,,,,

Det å etterregistrere hotell er helt håpløst har jeg også oppdaget

Martin
21-05-2008, 18:19
Etterregistrerte hotellopphold etter USA-turen i fjor sommer, og det gikk som en drøm..

Discus
22-05-2008, 00:06
Etterregistrerte hotellopphold etter USA-turen i fjor sommer, og det gikk som en drøm..

Kombinasjon av fransk bingo og lotto ?!

LN-MOW
22-05-2008, 00:52
Hoteller har jeg hatt varierende hell med, men Delta er generelt veldig kjappe og flinke til aa ta seg av henvendelser.

Egenes
23-05-2011, 01:44
Heisann, skal ut å fly med China Airlines sin 744 fra AMS til BKK. Er det noen som har efaringer med denne ruten, evt China Airlines i sin helhet?
Hører de bytter ut setenen, og jeg har hørt at maten skal være bra. Stemmer dette? :)

jefi99
23-05-2011, 17:46
Jeg har fløjet med China Airlines flere gange på BKK-HKG-ruten (A330), både i Business og Economy. Produktet er udmærket, mad og service fremragende,dog er business-sædet på A330 på BKK-HKG er regional business, mens det på economy er ganske fint.
Tidligere har selskabet haft et blakket sikkerhedsry (bl.a. under det tidligere navn Mandarin Airlines), men i dag tror jeg at det er på linje med de bedste.

Mjolnir
23-05-2011, 19:34
Broren min var ikke spesielt fornøyd med China Airlines på AMS-HKG-BKK (tror jeg) rundt jul. Husker ikke hva kritikken gikk på, men det var jo en del forsinkelser i Europa på den tida, og han fikk et ufrivillig ekstra døgn i AMS på hjemveien.

At China Airlines har en litt frynsete rykte angående sikkerhet er nok sant.
I Lonely Planets guide til (mainland/folkerepublikken) Kina står det fortsatt "Air China should not be confused with China Airlines, the crash-prone Taiwanese carrier" :p
All skremming til side: at selskapet får lov til å fly innen EU bør være et sikkert tegn på at sikkerheten har kommet seg en god del hakk.

robertaas
23-05-2011, 20:54
Har gode erfaringer med China Airlines som jeg tok til Bali via Taipei i påsken, men har veldig dårlige erfaringer med Air China.

Egenes
23-05-2011, 23:30
Herlig! Tusen takk.

Ang. sikkerheten, så har aldri det vært ett uromoment for min del. Så lenge de får fly i europa så stoler jeg på at det er bra nok. Og hvis de har god mat på economy, ja nei da storkoser jeg meg :lol:

henrikas
25-02-2014, 13:24
Noen som har erfaringer med lange turer med China Airlines - ser helt konkret nå på Amsterdam - Bangkok, men vet at de har en del gammelt opplegg for inflight entertainment på noen av sine maskiner. Noen som vet noe om dette, servicenivå etc? Har tidligere reist med Qatar til Bangkok, men forsøker å komme meg fra SVG til BKK for ne billig penge, med færrest mulig stopp...:)

robertaas
25-02-2014, 15:18
Har flydd med China Airlines på den strekningen. Minnet egentlig mye om SAS. Litt utdatert, mem fungerte.