PDA

View Full Version : Comeback til flyvefisken og frikadellen


Jan
15-05-2008, 09:14
Thomas Cook Airlines Scandinavia vil fremover servere en god dansk platte med navnet ”Hanne Hansen” for turister på vej hjem fra charterferien.

http://standby.dk/news/16078


Nice, dette ser jeg frem til ;)

Joker7913
15-05-2008, 09:17
Åhh nej den kvalmende danske nationalromantik slår til igen. Jeg kan lige høre Pia K. klappe i de små lyserøde hænder. Jeg får knopper af den omsiggribende tendens til at ordet "dansk" bliver brugt som en positiv kvalitetsbetegnelse!

Glimrende grund til ikke at booke en tur med Thomas Cook

Jan
15-05-2008, 09:26
Joker7913 eller hvem du nu er, find dog et forum for
indadvendte negative individer som kun har til formål at kritisere andre !

Joker7913
15-05-2008, 09:29
Jan, det er vel kun fordummende populistiske kommentarer der finder nåde for din censur.
Tror du må lære at acceptere, at der findes andre holdninger end dine laveste fællesnævner holdninger

Someone
15-05-2008, 09:31
Flott tiltak det, tror mange satter pris på "hjemme" følelsen når de går ombord i flyet på vei hjem fra ferie!

MountainDew
15-05-2008, 09:47
Dansk mat er veldig god så dette er bra av Thomas Cook :DEN

CK
15-05-2008, 09:53
får jeg "stjærneskud" så booker jeg Thomas Cook aka "Ving Air" sporenstreks!
Selv i Norge vil DANSK mat ombord være et trekkplaster for charterreisende - det er dejlig å være norsk i Danmark gjelder vel også på danske fly?

LN-KGL
15-05-2008, 12:59
Hallo, Godt Norsk og Dansk Platte er den samme ulla - det er kvalmende nasjonalromantikk (som Joker7913 så godt påpeker). Det er akkurat det samme hvilket land råvarene kommer fra, bare det smaker godt og ikke minst er ferskt.

Lurer på hvorfor ikke Thomas Cook sier det beint ut at "Vi sparer på utgiftene til catering ved bare å ha en leverandør" og gjemmer denne beslutningen bak "kvalitetsbegrepet" dansk. De av dere i ground services vet allerede hvor mange selskaper som frakter med seg mat - og det eneste berøring med dette er kanskje å bytte/flytte traller - brukte ned i cargorommet og ferdig påfullte fra cargo og opp en etasje.

Jan
15-05-2008, 13:13
Hallo, Godt Norsk og Dansk Platte er den samme ulla - det er kvalmende nasjonalromantikk (som Joker7913 så godt påpeker). Det er akkurat det samme hvilket land råvarene kommer fra, bare det smaker godt og ikke minst er ferskt.

Lurer på hvorfor ikke Thomas Cook sier det beint ut at "Vi sparer på utgiftene til catering ved bare å ha en leverandør" og gjemmer denne beslutningen bak "kvalitetsbegrepet" dansk. De av dere i ground services vet allerede hvor mange selskaper som frakter med seg mat - og det eneste berøring med dette er kanskje å bytte/flytte traller - brukte ned i cargorommet og ferdig påfullte fra cargo og opp en etasje.


Faktisk går Thomas Cook over til at have flere leverandører
for at ØGE kvaliteten !

Samtidig med navnskiftet indfører flyselskabet et helt nyt madkoncept. Normalt fremstilles flymad på samlebånd i store cateringselskaber, men fra og med sommertrafikken har Thomas Cook Airlines Scandinavia lavet en madaftale med flere mindre firmaer, der skal levere hver deres del af indholdet på nydesignede madbakker til ca. 2 millioner skandinaviske gæster – heraf ca. 500.000 danskere.

- F.eks. vil al vores pålæg fremover komme fra det økologiske landbrug Hanegal ved Silkeborg, mens TV2-bageren Ole Christoffersen fra Lagkagehuset sørger for både boller og rugbrød, som hver morgen bliver fløjet til vores jyske gæster i Billund. Alle delelementer – inklusiv den varme mad fra den dansk-svenske familie Dafgård – samles på nye madbakker hos firmaet Gate Gourmet. Og fremover vil vi servere den dansk-producerede mad på både ud- og hjemrejse, fortæller Tom Clausen.

http://www.thomascookairlines.dk/news/pressreleaseDetail.aspx?newsId=86965&newsCatId=1

Joker7913
15-05-2008, 13:43
Jan, sluger du alle pressemeddelelser råt? uden at tænke over dem?
De har da altid haft flere leverendører, GateGourmet og lign. laver jo ikke mælk, kød, salat etc selv.
De har skiftet underleverendører, ikke fået flere.

At det så er CO2 økonomisk galamatias er en anden ting som de behændigt glemmer.

RSL
15-05-2008, 13:44
Rugbrød og Leverpostei er ikke akkurat dyrt. Tror dette er gjort for å spare penger!

Jan
15-05-2008, 14:24
Jan, sluger du alle pressemeddelelser råt? uden at tænke over dem?
De har da altid haft flere leverendører, GateGourmet og lign. laver jo ikke mælk, kød, salat etc selv.
De har skiftet underleverendører, ikke fået flere.

At det så er CO2 økonomisk galamatias er en anden ting som de behændigt glemmer.

Joker7913:
Du læser alt negativt, jeg tolker dette leverandørskifte
(om det er en til en eller en til flere er for mig ligegyldig)
som et fremskridt for kvaliteten af den serverede menu.

Blackhawk
15-05-2008, 17:01
Thomas Cook Airlines Scandinavia GÅR over til flere leverandører enn
tidligere, så hvordan man kan klare å vinkle DET til noe negativt -
ja det forstår ikke jeg.

Maten har som regel alltid holdt høy kvalitet ombord på tidl.
MyTravel Airways - nå: Thomas Cook Airlines Scandinavia - personlig
har jeg foretrukket maten hos dette flyselskapet sammenlignet med
bl.a. TUIfly Nordic (noe av den verste maten, er det nok selskapet:
Cyprus Airways og EuroCypria etter min mening - grufullt..)

Joker7913
15-05-2008, 20:48
Hvis de går fra at købe catering hos en hel række lokale leverendører på de enkelte destinationer, til alene at købe hos en leverendør i hver skandinavisk lufthavn (at de har underleverendører er i den her forbindelse underordnet), må de defacto få færre leverendører = større indkøb hos hver = mængderabat, så mon ikke der ligger et besparelsesønske her.

(at de så skal bruge brændstof til at fragte maden to gange er en anden sag)