PDA

View Full Version : ORD-IAH-ORD og C172 i Houston


Tommy777
13-05-2008, 20:19
Til helgen baerer det ned til Houston for aa besoeke dag. Han disker opp med C172 tur paa loerdagen og det er meldt kanonvaer hele helga.

Rapport fra United kommer samt C172 turen

CRJ700 paa vei ned, 737-300 paa returen

SQ 777
13-05-2008, 20:52
Ja, ja ombord i C 172 hadde jeg min siste tur som fartøysjef, og av alle plasser Topeka, KS., sommer 1987.

Hvorfor siste ? Joda, jeg lot, med vilje, A - lappen expire i 1987. Fant ut at det var bedre og sitte bak og nyte en GT !:drunk: Følte at 14 år med småfly var nok...:angry:

Tommy777
13-05-2008, 22:09
Jeg sitter nok foran med en GT mens Hr. Johnsen navigerer skuta

Dag Viking
13-05-2008, 23:00
Jeg sitter nok foran med en GT mens Hr. Johnsen navigerer skuta


Hmm, det var da et merkelig valg. Drikke GT i fly kan du gjøre rett som det er, nå burde du vel heller nappe litt i yokka og prøve den delen av flygingens verden? Eller har du prøvd å "styre" selv tidligere?
Dag kan sikkert ta deg med på et eller annet morsomt, steepturns, stalls eller kanskje et spinn?

Someone
13-05-2008, 23:05
Eller har du prøvd å "styre" selv tidligere?
Dag kan sikkert ta deg med på et eller annet morsomt, steepturns, stalls eller kanskje et spinn?

Det gjorde et kamerat med meg (etter han hadde latt meg prøve å fly litt) og for å si det sånn......jeg har normalt kanskje sterk mage men da kom frokosten i retur gitt:8:

Tommy777
14-05-2008, 01:40
Hmm, det var da et merkelig valg. Drikke GT i fly kan du gjøre rett som det er, nå burde du vel heller nappe litt i yokka og prøve den delen av flygingens verden? Eller har du prøvd å "styre" selv tidligere?
Dag kan sikkert ta deg med på et eller annet morsomt, steepturns, stalls eller kanskje et spinn?

Blir nok ikke noe GT ombord, gitt.. Starter selv med lappen om en maaneds tid, her blir det nok 1000 spoersmaal og observering

Dag Viking
14-05-2008, 01:54
Fornuftig! Du får glede deg, og husk at yokka skal behandles som en kvinne. Ømt, men med et bestemt grep når situasjonen forlanger det.

Tommy777
14-05-2008, 01:57
Fornuftig! Du får glede deg, og husk at yokka skal behandles som en kvinne. Ømt, men med et bestemt grep når situasjonen forlanger det.

Takker for tipset! Skal nok passe paa aa holde potene unna inntil kommandoen kommer fra venstresetet...

Tommy777
14-05-2008, 16:51
Oppgradering til First er sikret paa turen nedover. Selv om Economy Plus er meget bra paa CRJ700 (34") er det fortsatt 2+2 saa det var fint aa faa dette bekreftet. Konfig paa F er 1+2

1 D og F var reservert til oss, to seteren paa foerste rad. Men siden vi har bikkja med, kan vi ikke sitte paa bulkhead. Derfor sitter fruen paa 1D ved midtgang, jeg sitter paa 2A med lille Alice under setet.

dc-8-63
14-05-2008, 23:37
Alice meets Igor :)

Tommy777
15-05-2008, 02:06
Alice meets Igor :)

Kan bli interessant. Har ikke sett Igor røre på seg, kan jo hende at dette blir første gangen fordi bikkja vår er ganske hyper...;)

Bizflyer
15-05-2008, 09:44
Også med fisk på fisketur, da gitt....

Tommy777
16-05-2008, 00:16
Vel, nå blir ikke Alice med alikevel. Fruen har et møte i Westchester utenfor NYC på mandag og må derfor fly dit søndags kveld. Hun får gleden av å prøve JetBlue for første gang fra Hobby til JFK. Alice må på Stay Dog Hotel, for meg å reise alene med henne, blir nok litt mye tidlig en mandags morgen...

Så seteplasseringen ble endret slik at vi begge sitter på toseteren på rad en nedover

Tommy777
16-05-2008, 18:19
Da var man sjekket inn paa nettet, 1C og D paa First. Paa returen har jeg 2C, ogsaa i First. Fint vaer i dag, ingen forsinkelser paa ORD, saa jeg tror det blir avreise paa rute i dag.

Dag Johnsen
16-05-2008, 20:18
Heisann Dag (V)...!

Dag kan sikkert ta deg med på et eller annet morsomt, steepturns, stalls eller kanskje et spinn?

Ingen fare! Jeg skal kjoere han i morgen med den samme rutinen du hadde; Avgang paa 04L i EWR med snoedrev og CAT III-B, motorkutt etter V1, circle-to-land med inop autopilot... :p

Fin oppvarming til en C-172 tur...;)

Dag

Dag Viking
16-05-2008, 21:42
Heisann Dag (V)...!



Ingen fare! Jeg skal kjoere han i morgen med den samme rutinen du hadde; Avgang paa 04L i EWR med snoedrev og CAT III-B, motorkutt etter V1, circle-to-land med inop autopilot... :p

Fin oppvarming til en C-172 tur...;)

Dag

Cat IIIB og circle to land høres jo ut som en bra kombinasjon^_^
Skal dere fly opp og spise der vi spiste for et par år siden? 100dollarsburger smaker alltid best!

Matpause under flyturer hører med. En gang jeg fløy med en jente som hadde checkride til PPL, så ble det en litt annerledes 100dollars-burger. På slutten av checkriden så landet vi på en liten flyplass og spiste middag. Når vi skulle hjem så var været blitt fryktelig dårlig, og det endte med at vi måtte ringe for å få IFR-clearance med clearance void time og hele pakka. Moro og lærerikt, siden hun etter bestått sjekkride med meg skulle begynne på Instrument Rating.

Dag Johnsen
17-05-2008, 00:12
Hei igjen Dag paa havet... :hi2

Cat IIIB og circle to land høres jo ut som en bra kombinasjo

Jo, vi skal nok faa se Danielsen svette litt i morgen...:p

Tenkte en sightseeing tur til Galveston eller en $100 hamburger tur til Brenham (11R)...? Vi faar se paa vaer og tid paa soendag.

Dag

Tommy777
01-07-2008, 01:50
Denne rapporten har ligget og ulmet her en stund. Laster ihvertfall opp bildene:

Tommy777
01-07-2008, 01:53
Mer bilder.........

Tommy777
01-07-2008, 01:54
Avreise fra Chicago 16. mai med en CRJ700, First Class, rad 1, vi satt paa toseteren. Meget god plass paa F i CRJene til SkyWest. Flott liten froeken som jobbet i fremste delen av kabinen paa denne flighten. Det ble servert vann og juice naar boarding var ferdig. Jeg valgte aa avstaa. Fremst i flyet satt det en ung mann og en ung dame. Jeg er 36 og fartoeysjefen var nok bra mange aar yngre enn meg..

Pushet back litt etter rute og rett etter avgang begynte serveringen. Jeg bestilte en Heineken og fikk kun servert et lite glass. Jeg spurte hvor boksen var blitt av, svaret var at de kun hadde noen faa kalde oel og vi maatte dele inntil hun hadde faatt kjoelt ned resten. Ble en behagelig tur og etterhvert ble det baade Heineken paa meg, vin paa fruen. Etterhvert kom den beryktede snack boksen paa bordet. Vakumpakket pastasalat og diverse vareproever (eller konsentrert sodium) er innholdet. Pastasalaten hadde holdbarhetsdato til 2011.... Tok med salaten til Dag saann at han kunne gi den til COs cateringavdeling for observasjon.
Landet i Houston litt etter rute, plukket opp leiebilen og Dag bor bare minutter unna flyplassen. Flott grillkveld i godvaeret med diverse god drikke

Loerdag ble det simulator tur, instruktoeren kunne fortelle at jeg virkelig hadde talent. Mestret 777en godt.

Loerdag ble det tung grilling fra Dag igjen og et par drinker. Litt tidligere kveld for aa vaere frisk og rask til soendagens flytur

Soendag var det avreise 0800 til Hooks (DWH). Cessnaen sto klar og det var nydelig vaer. Tok oss litt under timen aa fly til Galveston via diverse korridorer. Landet fra havet mot nord. Ble en kjapp kaffekopp foer vi floey tilbake til Hooks. Litt tubulens paa returen og Dag avsluttet med en kanon innflygning paa Hooks.

Fruen hadde jobbmoete i NYC og floy ut fra Hobby med JetBlue paa soendags ettermiddag. Jeg ble til mandag og Dag slapp meg av paa flyplassen kvart paa 6 om morran. En sliten UA 737 gikk paa rute, sete 2C. Hadde frukt og ostetallerken til frokost, denne ble sendt i retur grunnet mugg paa Cheddarosten. Hjelpe meg.. Flyvertinna var skikkelig flau og tilboed meg egg istedetfor. Jeg hadde selvsagt ikke lyst paa noe og takket nei. Landet foer rute paa ORD.

Takker for en hyggelig weekend, Hr. Johnsen!

Tommy777
01-07-2008, 18:18
Bildeforklaring:
#18

1: En av Dags griser paa ORD
2: Dag's lizard, Igor
3: Paa plass i 777 simulatorn
4: Paa utsiden. De hadde faktisk 2 stk
5: Instruktoeren og Dag
6: Ble tur innom hangarene til Dag, her fra trappen til en 767-200
7: De slapp meg faktisk inn i cockpit ogsaa
8: Dag utenfor en 757 paa tungsjekk
9: Ikke mye aa gaa pa i denne hangaren
10: Dag og Rollsn
11: 757 rumpa
12: Samme 767 som tidligere

#19

1: Skyhawken Dag ordnet for oss
2: Ja, fly har faktisk noekler
3: Skyggen av oss rett etter take off
4: Ser ut som vi har alt under kontroll?
5: Downtown Houston
6: Monumentet paa vei mot kysten
7: En bru :P
8: Gulf of Mexico rett foer landing
9: Scholes Field med fruen
10: En vakker Pilatus. Verdens beste enmotors?? Oh, jess
11: Dag
12: Tommy