Log in

View Full Version : TripReport SVG-CPH-LCY og STN-BGO-SVG


sirpjalle
11-05-2008, 00:20
Min første trippreport. Håper den faller i smak.

2 mai var det tid for far og datter tur til London. Vi hadde opprinnelig bestilt utreise klokken 14.10, men denne ble flyttet til klokken 10.00. Dvs. at vi hadde mye lengre tid på CPH før neste fly.
____________________________________

Leg: SVG–CPH, flight SK1875
Individ: OY-RCA (en kjent fugl på Sola etter hvert)
Routing: EDIT: SK1875 10:00 Stavanger - 11:15 Copenhagen

http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/001.jpg

Sjekket inn på nettet kvelden før og sikret meg og booket sete 16A og C. Dvs. at vi fikk to seter bakerst i flyet for oss selv.

Fikk trøbbel med å sjekke inn på automatene og få inn bagasjelapper, men fikk kjapt hjelp fra to hjelpsomme SAS-damer :). Derimot var det lang kø i sikkerhetskontrollen, men det gikk radig å komme seg igjennom.

Individet som var satt opp på denne flighten var OY-RCA. Svensk kaptein og Dansk annenpilot. Belegget på denne flighten så ut til å ligge på 80-90 prosent.

Hadde som sagt bestilt sete 16A og C og pitchen var helt greit. Jeg er vel og merke ikke den høyeste, tipper jeg er 175-180 på sokkelesten.

http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/002.jpg

Av servering fikk vi kaffe og en muffins, noe som crewet presiserte ikke var standard SAS-service.

Ellers var det en fin tur, lite turbulens, og vi landet på CPH på tiden.

Vi parkerte rett ved samme sted som det stod en god del parkerte fly, som dessverre mange ynder seg til å kalle ”krasj 8”.

(Beklager kvaliteten på bildene, men vinduet var ikke det beste å ta bilder fra)

http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/004.jpg

Siden det ble ca 4 timer ekstra på CPH ble det tid til litt flyplassspotting. Kvaliteten på bildene ble vel ikke helt det store, men det var da noe å gjøre.

http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/006.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/007.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/008.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/009.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/010.jpg

____________________________________
Leg: CPH-LCY, flight SK1869
Individ: OY-RCD
Routing: SK1531 Fre 02 Mai 2008 1635-1745 COPENHAGEN-LONDON


Klokken 16.35 var det tid for å sette seg på flyet til LCY. Flyet gikk på tiden, tipper at belegget på denne flighten var ca 20-30 prosent.

Flyet som tok oss fra CPH-LCY var OY-RCD. Hadde sjekket inn kvelden før på denne flighten og hadde valgt sete 16E og F. Pitchen her var og helt grei.

http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/011.jpg

Det jeg la spesielt merke til her var at sikkerhetsdemonstrasjonen kun ble lest opp og at vi ble henvist til å studere sikkerhetsplakaten som lå i stolryggen.

Av servering fikk vi kaffe/te og en helt grei Sandwich med ost og skinke, noe som crewet også her presiserte ikke var standard SAS-service.


Vi tok av på tiden og landet ca 10 min før planlagt ankomst.

Det var rett ut av flyet og igjennom passkontrollen som gikk fort, da det ikke var særlig med pax på flyet, vi ventet 2-3 min før koffertene kom på rullebåndet, og det første to koffertene som kom var våre! En hyggelig overraskelse! :)

sirpjalle
11-05-2008, 00:27
Retur STN-BGO

Leg: STN-BGO, flight DY1317
Individ: LN-KKF

http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/012.jpg

Vi ankom flyplassen i god tid, i innsjekk var det to desker som var åpne (Swissport hadde handlingen), og det var kun to passasjerer i hver av lukene, så innsjekk gikk greit.

Det var og greit å ha god tid til å se og kjøpe godsaker i Taxfree-en. 

Spottemulighetene fra hovedterminalen var mild sagt sjokkerende dårlig. Vi ble forvist til gate 11, som viste seg å være terminalen som er knyttet til stasjon 1 på denne flyplassen, og her var det mye bedre spotteforhold.

Som sikkert mange vet, så er Ryanair representert med brorparten av de fleste ankomster/avganger på denne flyplassen, og man kan trygt si at det gikk 13 i dusinet på disse. ;)

(Beklager varierende kvalitet på disse, men vi får skylde på vinduene ;) )

http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/013.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/015.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/017.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/018.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/019.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/020.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/021.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/022.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/024.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/025.jpg

Men ellers var flyplassen grei og oversiktelig, som får bestått i min karakterbok.

Avganger var et par minutter etter skjema. Tipper at det var 80-90 Prosent belegg på denne flighten. La merke til også på denne flighten at det ikke ble gitt noen sikkerhetsdemonstrasjon, men kun opplest og at vi ble henvist til å lese sikkerhetsinstruksjonen som lå i lommene på setet foran.

Flyet landet på tiden, men det landet på innland og vi ble shutlet med buss til utenlands og kvoten ble selvfølgelig kjøp og forseglet slik at jeg kunne ta den med til Stavanger! ;)

____________________________________

Retur BGO-SVG

Leg: BGO-SVG, flight DY128
Individ: LN-KKV

LN-KKV (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=128502)

Etter å ha hentet bagasjen og kommet meg gjennom tollen var det på tide og sjekke inn igjen. Sjekket inn på automatene, og fikk sikret meg sete 1A og B.

I mellomtiden fikk vi tid til noe mer spotting, men denne gang fra P-huset på Flesland. Etter å ha tilbrakt noe tid der gikk vi inn og sikret oss noe lunsj.

http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/IMG_6770_2.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/IMG_6793_2.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/IMG_6832_2.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/IMG_6882_2.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/IMG_6892_2.jpg
http://i239.photobucket.com/albums/ff196/sirpjalle/001/IMG_6898_2.jpg

Køen i sikkerhetskontrollen var relativt lang, og det gikk sånn ca passe fort.

Da vi gikk om bord på flyet, ble purseren litt forvirret da vi satte oss i sete 1A og B. Jeg viste henne bordingpassene og hun så at det stemte. Vi ble senere flyttet en rad bak da det alle som sitter på denne raden må være over 18. Hun trodde og at systemet ikke skulle tillate at jeg skulle kunne velge disse setene.

Må innrømme at jeg ikke tenkte, bare valgte seter lengst mulig fremme siden det tillot seg sånn.

Flyet gikk på tiden og vi landet på Sola på tiden.

Takk for "titten"

Vede
11-05-2008, 12:44
Flott rapport. Kom bagasjen på båndet fort på Sola?

sirpjalle
11-05-2008, 15:26
Nja, måtte vel vente 5 min ;)

Roxman
11-05-2008, 20:36
Flott rapport med masse bra bilder:) men 18 år for å sitte på første rad? Vi satt no på rad når vi fløy fra Oslo (etter å ha sett A380), og den gangen var jeg ikke 18, men ingen som sa noe imot det;):drunk:

SQ 777
11-05-2008, 22:03
Flott rapport og herlige bilder ! Takk ;)

MountainDew
11-05-2008, 23:05
Ja flott rapport og bilder. Stemmer at DY har 18 års aldersgrense på rad 1, 12 og 13 (733).
Har SAS matservering på Malmø flyet OSL-LCY for alle i vanlig economy også? Underlig lavt paxantall da ruten fra OSL virker å være overbooket stadig vekk.

sirpjalle
12-05-2008, 00:15
Nå var det jo slik at strekningen SVG-CPH-LCY var SAS-rute, men den var operated by Atlantic Airways (RC). Men det ble PRESISERT at kaffe/te mat ikke var standard SAS, men standard RC.

sirpjalle
12-05-2008, 00:17
Flott rapport med masse bra bilder:) men 18 år for å sitte på første rad? Vi satt no på rad når vi fløy fra Oslo (etter å ha sett A380), og den gangen var jeg ikke 18, men ingen som sa noe imot det;):drunk:

Enig med deg Roxman, men da satt vi på høyre side (stybord), sete 1D og E. Regner med at årsaken til at det er 18-års aldergrense på 1A B C er at døra er rette ved siden av, og at i en krise så er det et behov for voksne og ikke barn.

Og det forklarer hvorfor det er 18-års grense......:)

Someone
12-05-2008, 00:42
Ja flott rapport og bilder. Stemmer at DY har 18 års aldersgrense på rad 1, 12 og 13 (733).
Har SAS matservering på Malmø flyet OSL-LCY for alle i vanlig economy også? Underlig lavt paxantall da ruten fra OSL virker å være overbooket stadig vekk.

Nei, de kjører kun gratis drikke/mat i economy på RC flighter og andre opprinnele Q400 flighter.

Det at den ikke var full skyldes ihovedsak at den var "mot strømmen" og var på en fredag ettermiddag, da reiser det få forretningsfolk til London, fløy CPH-LCY med morgen avgangen i Mars og da var det stappfullt.

FlightDeck
12-05-2008, 09:49
Takk for flott rapport med fine bilder!

EB
12-05-2008, 14:45
Takk for en flott rapport med utrolig mange flotte bilder. RetroBussen er ny skjermsparer...

sirpjalle
14-05-2008, 21:38
4 mai ble det en liten tur til Duxford, dette vil jeg ikke kalle direkte spotting, heller en del av turen og tripreporten.

Så da legger jeg det her......

sirpjalle
14-05-2008, 21:39
Noen flere.....

sirpjalle
14-05-2008, 21:41
Og noe fint? Babord side av bomberen :)

Tommy777
14-05-2008, 22:25
Genial rapport. Takker for den