PDA

View Full Version : Charter OSL-MIA


sail4fun
10-05-2008, 09:22
Er det noen som kjenner til at det skal være ukentlige charter flygning
OSL-MIA fra Nov-08 +/- ?

SQ321
10-05-2008, 09:24
Mener det skal være avgang hver fredag fra OSL i sommermnd.

SQ 777
10-05-2008, 09:44
Det er vel BLX sin ukentlig 763 til FLL man tenker på . Jfr. StarTour's charterprogram ute nå for neste vinter.

sail4fun
10-05-2008, 09:48
Jepp , det et nok FLL og ikke MIA , takk

MD11
10-05-2008, 11:00
Og TUI's B763 har jo fått forbedret komforten innen den tid:D

Someone
10-05-2008, 11:02
Og TUI's B763 har jo fått forbedret komforten innen den tid:D

Jepp for anorektikere ja. Den er fortsatt med 2-4-2 layoute, 1 mer enn hva 767 er designet for:(

BU595
10-05-2008, 11:09
Jepp for anorektikere ja. Den er fortsatt med 2-4-2 layoute, 1 mer enn hva 767 er designet for:(

Velg Premium da ;)

BU595
10-05-2008, 11:11
Jepp , det et nok FLL og ikke MIA , takk

BLX811
24OCT08 24OCT08 5
C 763
ARN0330 OSL0430
OSL0540 FLL1600
31OCT08 00XXX00 5
C 763
ARN0430 OSL0530
OSL0640 FLL1700

Someone
10-05-2008, 11:13
Velg Premium da ;)

Jepp, sist gang jeg fløy til USA valgte jeg C-klasse. 2-2-2 i en 330 er behaglig

ThomAAs
10-05-2008, 11:42
Det er en litt vel lang tur for 2-4-2 på en 763. Da betaler jeg heller litt til for å få noe litt bedre :)

EK 007
10-05-2008, 18:34
Thomas Cook Airlines skal også fly OSL-FLL til vinteren. Med nystylet A330-200 hvor 32 seter er tatt ut for å lage mer benplass.

sail4fun
10-05-2008, 18:41
Noen som finner noen "fly only" priser ?

Blackhawk
10-05-2008, 21:08
Med kun flybillett (og med avreise fra Flordia etter to uker, som
er eneste mulighet) ser prisene slikt ut:

(pr. person, inkl. Kr: 100.- i nettrabatt som er trukket fra - alle
reiser med A330-200)

Avreise fra OSL Pris:
17/11 6,495.-
1/12 4,995.-
15/12 8,195.-

Disse prisene er inkl. såkallt "SunClass"
som innebærer benplass på 84cm. Denne
"SunClass" er altså ordinære plasser, og er
laveste mulige kategori man kan reise i.

Mot et tillegg på Kr:2,495.- kan man fly i
"RoyalClass", som inkluderer følgende:


RoyalClass
Brede skinnseter med ekstra benplass (89 cm) , velkomstdrink, treretters middag, drikke til maten (ikke champagne) , kaffe avec, hodetelefoner, aviser og separat innsjekking. Inntil 30 kg fri bagasje.
Kan ikke bestilles til barn under 2 år.





Eksempel på reisetider og detaljer, dette fra billigste
dato (1. Desember):
http://i188.photobucket.com/albums/z200/LBF77/Diverse/ving_florida.jpg

sail4fun
10-05-2008, 22:21
Takker , så om Perth planen rykter i 2008 så kan dette være en backup-plan

SQ 777
10-05-2008, 22:45
Du verden hvor lett folk kan bli lurt. Trill rundt !!:cry:

Med charter må du reise inn ut fra samme flyplass etter en eller to uker. Du har 20 kg. bagasje inkl. håndbagasje.Dvs. med håndbagasje som en trillebag på 5 kg., har du kun 15 kg. igjen. Hvis hardshell koffert som veier 7 kg, har du 8 kg. til resten av dine klær . Null plass til innkjøp ( som er naturlig å ha med etter USA ferie ). På flyplassen enormt overvektgebyr.

Rutefly kan du fly inn til en plass, f.eks. MIA eller FLL, ta en leiebil til f. eks. Disney og Orlando, droppe bilen der uten ekstra gebyr og fly hjem derfra. Uten ekstra kostnad og den kjedelige veien tilbake til charterflyet i MIA eller FLL. Florida turnpike ække akkurat gøy..

I tillegg har du 2x23 kg hver i innsjekket bagasje pluss minst 10-15 kg, håndbagasje (om dette skulle være nødvendig).

Du er ikke bundet av en eller to ukers ferie. 7-8-9-10-11 etc dager, alt passende etter ditt arbeids/familieforhold. Velg og vrak.

Å låse seg kun en eller to uker i Miami Beach eller Fort Lauderdale med dyr pakkepris og kjøre og betale hotell dobbelt opp er ikke lurt . ( Du drar til Orlando ev. Key West og bor der to-tre netter og betaler for det samtidig som du betaler for charterhotellet ).

Til sist et eks. uten å erte på meg noen.

Neste Floridatur for oss blir med CO via EWR feb.-mars 09. Inn til FLL og ut RSW ( Fort Myers ), kun 9 ( hakke tid til mer:o ) dager. kr. 5.118 pr. pax. Tror ingen charter tilbyr så billig i det tidsrommet på en to ukers tur . Og bøttevis av FB poeng...:D

sail4fun
11-05-2008, 09:50
Å låse seg kun en eller to uker i Miami Beach eller Fort Lauderdale med dyr pakkepris og kjøre og betale hotell dobbelt opp er ikke lurt . ( Du drar til Orlando ev. Key West og bor der to-tre netter og betaler for det samtidig som du betaler for charterhotellet ).


I vårt tilfelle så har vi et "krypinn" hos venner i Orlando.
Og da å få en flyreise til 4999,- for en direkte flight på 9 timer er
et greit alternativ mot CO 6100,- et flybytte og nesten 14 timer, eller SK/UA' 6200,- og 17:00 timer og 2 flybytter'.

Poenget var også at det er ikke i Mars-09, men NOV-DEC 08 som var tidsrommet som var aktuelt.

Men ellers så er jeg enig i frohold til lockdown på tid, og (u)mulightet til å finne overnatting til OK pris i forhold til total regnskapet.

LN-AØR
11-05-2008, 18:39
Så på noen priser hos Ving, og i Februar en gang koster billetten 11.000 NOK t/r. Dette er vel ikke akkurat billig. Da velger jeg heller mellomlanding.

SQ 777
11-05-2008, 19:49
Tenkte meg det....... Det heter FRA-priser !!

Men hadde gjort det samme som P.A. Viking hvis jeg hadde fått bekreftet den prisen med familie med knøtt liten bagasje etc. og 14 dager er perfekt. Da må man ta gangetabellen i bruk:9:. Da lønner nok charter seg.

Tommy777
13-05-2008, 03:23
Og dersom man synes 757 over atlanteren er rektalt, flyr LH direkte fra FRA til både MCO og MIA. Raskest og best komfort og bøttevis med United Mileage Plus poeng som gir 100% på alle LH langdistanse flighter uansett bookingklasse

SudCaravelle
20-05-2008, 22:00
Dette tilhører sikkert mimreforum:

Min første tur til Statene husker jeg godt, det var charter og i en DC8 fra Sterling i juli 1985, jeg stortrivdes men min lange far var rimelig fedup etter bl.a en mellomlanding i Bangor(?)

4 år senere var det i en DC 10 fra Scanair med mellomlanding i Goose bay(?)

Etter det har det stort sett vært de forhatte 757..

Thomas
21-05-2008, 11:10
Min første tur til Statene husker jeg godt, det var charter og i en DC8 fra Sterling i juli 1985

Hmm, har Sterling noen gang hatt DC8?

SudCaravelle
21-05-2008, 11:52
Hmm, har Sterling noen gang hatt DC8?

Litt furten: Ja - selvfølgelig.

SudCaravelle
21-05-2008, 13:39
Litt furten: Ja - selvfølgelig.


Her er den...:):)

http://www.airliners.net/photo/Sterling-Airways/McDonnell-Douglas-DC-8-63/0778810/L/

SQ 777
21-05-2008, 14:15
Siden vi er inne på mimring, hadde denne pluss to andre GEN-MIA 1988-1991.

Rutefly med mye Tjæreborg pakketurister.Var en del tull og forsinkelser, men heldigvis ikke på våre tre turer. Noen var loslitte ex PA.


http://www.airliners.net/photo/Tower-Air/Boeing-747-121/1320438&tbl=photo_info&photo_nr=3&prev_id=1320725&next_id=1320437

LN-MOW
21-05-2008, 14:19
hehe .. Tower, ja ... definisjonen paa lurvete operasjon .. det var en periode opptil flere 'I hate Tower Air'-nettsider fulle av skrekkhistorier ...

Someone
29-05-2008, 10:22
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=195563

Og ikke overaskende gidder ikke nordmenn fly charter til Florida og OSL-MIA kanselleres før den i det hele tatt startet.

EDIT: Ser nå at det er Apollo og Ving som avlyser, Star Tour skal fortsatt gjøre et forsøk

SQ 777
29-05-2008, 11:50
De markedsfører turene med shopping ! Bagasje 20 kg inkl. 5 kg håndbagasje. Med en hardshell på 7 kg. har en så 8 kg til sine klær, kosmetikk etc. og shopping !

På flyplassen venter voldsomme charterovervektsgebyr. Mens US ruteselskaper tilbyr 2x23 kg pluss håndbagasje uten vektbegrensing, så lenge målene er oppfylt.

Tror fler og fler er klar over dette......

Someone
29-05-2008, 21:22
Med en hardshell på 7 kg. har en så 8 kg til sine klær, kosmetikk etc. og shopping !


Enig i det du skriver....men hvor tung koffert har du egentlig?

SQ 777
29-05-2008, 21:36
De fleste har de gamle hardshell ( har veiet dem ) og de ligger på ca. 7 kg.

Selv byttet ut gamle Samsonite/Carlton på ca. 7 kg. med nye lettvektere fra Samsonite/Bric's som er vel rundt 5+ kg. Nå snakker jeg om fullsize, ikke mellomstørrelsen.:8:

Egentlig mest viktig i USA hvor de har en 23 kg max regel også. Unødvendig å betale 23 til 32 kg gebyr med fornuftig pakking. I Europa blåser de i 23 kg hvis sølv/gull etc. Da er det bare å fylle opp.

Mest fornuftig er vel nylonbag hvis innholdet tåler det. Ev. en av hver.