View Full Version : Til Paris med Lufthansa
2. juni går turen til Paris med mitt europeiske favorittselskap. Tur/retur CDG via FRA ut og HAM hjem på c-klasse - ble noen tusen kroner billigere enn å fly non-stop med AF eller SK.
kristian
10-05-2008, 08:19
Jeg synes alltid Lufthansa blir veldig dyrt i C klasse innen Europa. Iallfall på nettet - er det andre måter å finne billigere c klasse biletter?
Jeg fant mine på nettet... lufthansa.no er absolutt en favorittside. Første gang jeg booker en jobbreise der - men ikke siste!
kristian
10-05-2008, 13:38
Kommer Lufthansa snart med enviespriser som BA og SAS tro, slik at man kan reise en vei Y og en vei C?
Tommy777
10-05-2008, 16:30
Skulle oenske jeg hadde en arbeidsgiver som tillot aa booke C klasse som tar dobbelt saa lang tid som i oekonomiklasse naar jeg reiser i tjeneste..
Hva er poenget med C naar du kan reise direkte i Extra eller Oekonomi for mye lavere pris?
Bizflyer
10-05-2008, 16:39
Skulle oenske jeg hadde en arbeidsgiver som tillot aa booke C klasse som tar dobbelt saa lang tid som i oekonomiklasse naar jeg reiser i tjeneste..
Hva er poenget med C naar du kan reise direkte i Extra eller Oekonomi for mye lavere pris?
Er du først ei flyfille, så er du ei flyfille! :colgate:
BF:cool2
Bizflyer
10-05-2008, 16:45
Når jeg sjekket nå på LH og SK sine hjemmesider fant jeg at ut 2 juni, hjem 4 kostet LH kr 10 871 og SK kostet kr 10 540,-.
Hvor mye kostet din da, EB?
PS: SAS skal ha 3004 kr i Economy på samme avgang! Jeg vet hva min arbeidsgiver hadde booket! Går årsavgiften på Diners opp nå, EB?
Jeg skal hjem etter 20 timer... LH sin ekstra lengde i flytid går ut over min egen fritid - så da er det kun arbeidsgiver som sparer penger...og jeg får fløyet litt ekstra. Hjemreisen er faktisk bedre enn det AF og SK kunne tilby - ankommer OSL i perfekt tid for neste arrangement.
I kveld ble forresten utreisen fremskyndet med et halvt døgn - avreise er nå søndag 1. juni...
Bizflyer
11-05-2008, 00:04
Du glemte å fortelle oss hva billetten kostet!
Tommy777
11-05-2008, 03:00
Jeg skal hjem etter 20 timer... LH sin ekstra lengde i flytid går ut over min egen fritid - så da er det kun arbeidsgiver som sparer penger...og jeg får fløyet litt ekstra. Hjemreisen er faktisk bedre enn det AF og SK kunne tilby - ankommer OSL i perfekt tid for neste arrangement.
Hadde du reist paa Extra hadde du baade spart deg selv tid og din arbeidsgiver penger..
Glemte ikke prisen - sa at den ble noen tusen billigere enn alternativene - som jo du Bizflyer skriver i ditt innlegg... Ellers er det hyggelig at det finnes noen som tenker på tidsbruken min - som vel totalt t/r blir 3,5 time lenger - men med tanke på hjemreisen så er faktisk alternativet med LH aller best så da hadde jeg egentlig vært villig til å betale mer.
Bizflyer
11-05-2008, 12:30
Minuset er vel at HAM - OSL er med en CRJ200. Det er jo ikke akkurat danzeplass i den!
Tja - når setet ved siden av deg alltid er ledig - så blir nok CRJ`n også bra!
Tommy777
12-05-2008, 20:52
Her er ihvertfall prisene jeg fant med utreise 2. juni, retur 3. eller 4. (samme priser uansett retur dag, i dag er det 21 dager til avreise).
Hadde nok valgt SAS business her dersom arbeidsgiver hadde godtatt det. Kan jo hende at EB fikk en Z pris fra LH med lengre forkjoep? Vanligvis bruker business prisene aa vaere temmelig like
Lufthansa (Business)
9530.00 + 1341.00 x 1 Adult = NOK 10871.00
Ticket Service Charge (Total) = NOK 50.00
Total Price for all passengers = NOK 10921.00
SAS Business
PrisOslo - Paris
Voksen 5 177
Paris - Oslo
Voksen 5 313
Gebyr 50
Totalpris 10 540 NOK
Economy Extra (fleksibel) med SAS
Oslo - Paris
Voksen 3 257
Paris - Oslo
Voksen 3 322
Gebyr 50
Totalpris 6 629 NOK
Air France (l'Espace Affaires)
9 670 NOK + 777 NOK + 50 NOK x 1 Adult = 10 497 NOK
Total including taxes : 10 497 NOK
British Airways (Club Europe)
Passenger Price Taxes, fees, charges and surcharges* per person Inclusive total
1 Adult 5,535.00 NOK 1,515.00 NOK 7,050.00 NOK
Du har rett Tommy... ser nå at jeg er booket i Z-klasse - hva nå enn det er for noe.
Tommy777
27-05-2008, 22:44
Du har rett Tommy... ser nå at jeg er booket i Z-klasse - hva nå enn det er for noe.
Det er en rabattert business billett som sparer deg for en masse penger ;)
Vanligvis med et forsalg som er en god del uker
OK! Jeg lærer noe nytt hele tiden...
Det var vanvittig mye folk i terminalen da jeg kom hit i formiddag - men kun en foran meg på business skrankene - ble vinket bort til Gold innsjekk og var gjennomm sikkerhetskontrollen før jeg visste ordet av det. Traff noen venner som skulle med DY til Munchen og vi har delt et par flasker sancerre i Seafood Bar. Deres avgang til MUC ble 1 time og 10 minutter forsinket og min avgang med LH til FRA er nå 45 minutter sen - noe som tilsier at jeg nok blir booket om (deilig å slippe å tenke - men bare la noen ordne opp for meg) Møtet mitt starter ikke før i morgen - så jeg har tid i massevis... Nå er det kaffe og småkaker i loungen...
Til slutt ble vi 1 time og 5 minutter forsinket. Tok igjen 20 minutter og landet 45 minutter sene. Kapteine opplyste at han fløy på den laveste høyden han fikk lov til (noe som ga oss fantastisk utsikt) for å fly fortere - det virket! Ble opplyst før landing at jeg var booket om til neste fly videre tilparis - en 737 og ikke 319 - men der fremme er det uansett behagelig.
Loungen til LH ute i A-piren har noe av den beste utsikten av lounger - kan jo neste strekke ut hånden å ta på flyene.
Maten var veldig god - mye asparges hos LH i disse dager. Nok vin ble det også.
CDG er absolutt den væææærste flyplassen jeg har vært på - trenger nesten en egen tråd på hvor ille, arrogant og håpløs den/de som jobber der er...
Mer følger...
CDG er absolutt den væææærste flyplassen jeg har vært på - trenger nesten en egen tråd på hvor ille, arrogant og håpløs den/de som jobber der er...
... enda en som har insett dét!
Hjemreisen ga etterlot seg ikke noe bedre inntrykk av CDG... Innsjekk hos LH gikk veldig greit og så var det gjennom tuben og ned-bort-opp på rullebåndet til satelitten som LH har nesten alene (gate 30-38)
Siden loungen er under oppussing fikk vi en voucher og det var i og for seg greit. Utvalget hvor denne kunne brukes er som utvalget på resten av CDG - bånn i bøtta.
Det var en A319 som skulle ta meg til FRA og den hadde en stor fugl med navn Lu klistret på bakre del av flykroppen. Ombord til et veldig hyggelig crew og jeg hadde mer enn nok plass da jeg også denen gangen fikk min tre-seter for meg selv. Ikke mye å se over Paris da det var nok skyer...men været bedret seg når vi nærmet oss FRA. rett før landing hadde crewt en gimmick med opplysning om at passasjerEN (meg) som skulle videre til Oslo skulle ha samme flymaskin, fra samme gate som vi kom inn til med samme crew - så da var det Auf Wiedersehen for en snau time før "Lu" tok oss opp til OSL og et enda bedre sommervær enn det midt Europa kunne by på.
Tommy777
04-06-2008, 16:46
EB paa en official Mileage Run. Artig
Ja med blått kort hos SAS og blått kort hos Lufthansa betyr poengene - tja hva skal jeg si - absolutt ingen ting. Men jeg liker å fly, jeg liker å mellomlande - gå rundt på flyplasser (med unntak av CDG!!!)
Nei takket være DY og Victor er jeg så godt som helbredet fra bonusjaget...(...men alikevel flyr jeg ikke mye annet enn Star Alliance)
Tommy777
04-06-2008, 21:27
Hva gjorde du i Scandinavian Lounge paa OSL da?
Jeg var ikke i Scandinavian Lounge - men i Business Loungen - noe billetten min ordnet. Tror neppe jeg ville hatt det bedre litt lenger inn - der var det enda flere unger enn det var nede i butikkene...
Egentlig ikke noe sjokk, da jeg tror det er flere barn med pappaer (og mammaer) med gullkort, enn det er barn som reiser business...
Tommy777
05-06-2008, 16:00
Jeg var ikke i Scandinavian Lounge - men i Business Loungen - noe billetten min ordnet. Tror neppe jeg ville hatt det bedre litt lenger inn - der var det enda flere unger enn det var nede i butikkene...
Mener aa lese i en morrapost at du satte kurs mot Scandinavian Lounge.
Typisk sommergreie... Men tror du hadde hatt det bedre litt lengre inn, det finnes vanligvis baade Sancerre og Chablis i kjoeleskapet
Tommy777
05-06-2008, 16:03
BTW, du maa jo begynne aa naerme deg status naa? En t/r til Dubai paa business er jo alene nesten nok til EBS?
Tja - ikke når man har noen poeng hos LH og noen poeng hos SK... Om jeg skrev Scandinavian Lounge i morgenposten så var det feil av meg...sorry. Igjen det var bare 5-6 personer totalt i business loungen - langt flere voksne innerst og enda flere unger. Sancerre`n hadde jeg drukket ute i transithallen med venner som fløy DY...
Tommy777
05-06-2008, 17:02
Kanskje litt smart aa konsentrere seg om ett kort? Lufthansa Freq Traveler (Soelv) gir forresten faktisk loungetilgang..
Kommer nok opp på et sølkort en eller annen gang - i mellomtiden så koser jeg meg bare!