View Full Version : Problemer for Norwegians betalingssystemer
litt-amatør
10-05-2008, 00:34
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/05/09/534875.html
Mange kunder trukket helt feil beløp. Ikke veldig god reklame for Norwegian dette her, selv om slike oppslag ofte må taes med minst en klype salt. :9:
Tommy777
10-05-2008, 00:59
Dette er meget alvorlig og slike ting skal ikke skje. Har aldri hørt om flyselskaper som har hatt problemer som dette.
Slike ting får vanvittige konsekvenser for kunder som ikke har så mye penger på kontoen sin. De bryter også alle regler for bruk av bank og kredittkort.
For folk som bruker kredittkort, må jo DY dekke rente som blir belastet i perioden de har hatt pengene dersom kunden blir belastet dette. En klekkelig kompenasjon er også på sin plass
sail4fun
10-05-2008, 09:01
Har en kollega som i lunchen i går beklaget seg over dette, Norwegian brukte ukevis på å prøve å tilbakebetale et beløp, uten at han hadde fått en eneste krone.
Betryggende at Norwegian også driver bank ?
Norwegian har kun ett alternativ her, legge seg langflat og og betale de ekstra utgifter kundene har hatt. Det vil de tjene på i det lange løp.
Det er lov å gjøre feil - men da retter man det opp igjen med renter. Enkelt!
Det er lov å gjøre feil - men da retter man det opp igjen med renter. Enkelt!
Første gang er det en feil.... Når det blir flere ganger er det uduglighet.... Har hørt om flere som har blitt trukket flere ganger for samme reisen....
Og det er kun Norwegian som har dette problemet.... Hvorfor???
Tommy777
12-05-2008, 21:56
Det er lov å gjøre feil - men da retter man det opp igjen med renter. Enkelt!
Fair enough, men som enkelte paapeker er dette gammelt nytt fra Norwegian. Det har bare eskalert til aa bli enda verre..
Som det nevnes i andre poster, dette har jeg aldri opplevd i noen andre flyselskaper enn Norwegian
FlightDeck
12-05-2008, 22:31
Dette er alvorlig - og enda mer alvorlig er det at Norwegian tilsynelatende ikke klarer å orde opp. Jeg tror for øvrig at e-postadressen refusjon@norwegian.no vil fungere bedre enn å ringe. Man får et referansenummer med engang og svar innen noen dager.