PDA

View Full Version : FlyNordic sitt förste -800er...


BU662
07-05-2008, 19:50
Her er den:

http://www.skyliner-aviation.de/photos/01se-rha.jpg

Someone
07-05-2008, 19:53
Kult. Noe info om hva/hvem den vil få på halen?

LN-MOW
07-05-2008, 19:54
Litt overraskende aa se den er paa svensk register .. SE-RHA. Har'n faatt winglets ennaa? Vanskelig aa se av bildet ..

Thomas
07-05-2008, 19:58
.. det spørs siden "eyebrows" fortsatt er der - disse pleier å tettes samtidig som WL blir montert.

Jan
07-05-2008, 19:59
Tja !
Porn or puke !!
Det blev ikke ikke det første for min del :(

Lennart
07-05-2008, 20:17
Hva er c/n nummer på denne ?

Thomas
07-05-2008, 20:21
Boeing 737 -8S3 29250 792 SE-RHA Nordic Airlink delivery 07may08 IST-OSL, no titl, basic Norwegian cs ex TC-APH

RolfL
07-05-2008, 20:21
Litt overraskende aa se den er paa svensk register .. SE-RHA.

Nja, är det överraskande ? Det har väl aldrig varit aktuellt med LN-reg på dessa.

Tommy777
07-05-2008, 20:22
Foerste svenske tampongen! Gratulerer!

Har denne WL eller ikke?

BU662
07-05-2008, 20:40
Nja, är det överraskande ? Det har väl aldrig varit aktuellt med LN-reg på dessa.

Ikke helt rett. Det ble aktuelt som en LN- fly, mens senere valgte man a ha denne i SE register.


Boeing 737 -8S3 29250 792 SE-RHA Nordic Airlink delivery 07may08 IST-OSL, no titl, basic Norwegian cs ex TC-APH


Det er farlig a bare kopiere, spesielt om man gjör dette fra Skyliner med MSN'er... Her sneaker seg inn massevis av feil - selv hos Skyliner...

Flyet er exAPF og ikke APH, dermed er MSN 28642 og L/N 813.

EB
07-05-2008, 21:29
Nå er det vel like før vi får se den nye haledesignen til norwegian.no og norwegian.se... Gleder meg!!!!

RolfL
07-05-2008, 21:40
Ikke helt rett. Det ble aktuelt som en LN- fly, mens senere valgte man a ha denne i SE register.

Det er farlig a bare kopiere, spesielt om man gjör dette fra Skyliner med MSN'er... Her sneaker seg inn massevis av feil - selv hos Skyliner...

Flyet er exAPF og ikke APH, dermed er MSN 28642 og L/N 813.

OK Richard, har sett SE-registreringarna/reservationerna hos Luftfartsinspektionen ett bra tag nu.

Och håller med dig om Skyliner, ofta fel !

Lennart
07-05-2008, 22:27
TC-APH har ikke WL montert ,en av få ifra Pegasus

dc-8-63
07-05-2008, 22:41
har TC-APF WL Montert ?

Tommy777
07-05-2008, 22:43
TC-APH har ikke WL montert ,en av få ifra Pegasus

He he... Tenkte meg det, ja.. Da kommer det nok ikke noe pressemelding fra DY om at de har mottatt et nytt "miljoevennlig fly" :rolleyes:

dc-8-63
07-05-2008, 22:49
Psst det betyr lite at TC-APH ikke har Winglets....siden dette er ex TC-APF :)

Tommy777
07-05-2008, 22:59
Psst. Daarlig med WL paa baade APF og APH

http://www.airliners.net/photo/Pegasus%20Airlines/Boeing%20737-86N/1331621/L/&width=1024&height=692&sok=V0hFUkUgIChyZWcgPSAnVEMtQVBGJykgIE9SREVSIEJZIH Bob3RvX2lkIERFU0M=&photo_nr=2&prev_id=1344714&next_id=1324238

Brenner ivhvertfall mindre enn MDene uansett

Lennart
07-05-2008, 23:00
Ikke min feil at folk over meg skriver feil reg og c/n

OJB
07-05-2008, 23:01
He he... Tenkte meg det, ja.. Da kommer det nok ikke noe pressemelding fra DY om at de har mottatt et nytt "miljoevennlig fly" :rolleyes:

Perception Tommy , perception...;)

OJB
07-05-2008, 23:01
Ikke min feil at folk over meg skriver feil reg og c/n

Noen må ta skylda Lennart og det passer bra på deg....:D

OJB
07-05-2008, 23:02
har TC-APF WL Montert ?

Nei,......

dc-8-63
07-05-2008, 23:05
Ikke min feil at folk over meg skriver feil reg og c/n

OK om det ikke ogsaa hadde vaert korrigert over deg:lol:

FlightDeck
08-05-2008, 00:39
Dette skal bli spennende. Maskinen er jo ikke ny, så den er sikkert ikke helt på nivå med NOB-en inni, men det skal bli spennende å se om det blir stående Norwegian.se eller Norwegian.no på flyet - og selvsagt hvilken helt som kommer bakpå :) Om det kommer noen da...

OJB
08-05-2008, 10:47
Dette skal bli spennende. Maskinen er jo ikke ny, så den er sikkert ikke helt på nivå med NOB-en inni, men det skal bli spennende å se om det blir stående Norwegian.se eller Norwegian.no på flyet - og selvsagt hvilken helt som kommer bakpå :) Om det kommer noen da...

.........se

PerJen
08-05-2008, 11:03
Står SERHA på OSL nå da?

MountainDew
08-05-2008, 16:24
Den landet 1440 på OSL. Håper noen fikk en foto eller to før den ble kjørt i hangar for montering av "magiske tepper"!

PerJen
08-05-2008, 19:55
Vært ute på luftetur allerede eller? Hørte SE-RHA på Oslo streamen. Så ut som den kom sørfra...

Martin
08-05-2008, 21:53
Den er kjørt inn i hangar, men portene stod oppe.. Tok et dårlig mobilbilde (Banne litt for at D40'en ikke var med i bilen) da jeg dro fra jobb.. WL har'n fått, og.. (Håper det synes på bildet..) Reg-en synes kansje ikke så godt, men alle ser vel at dette er hverken NOB eller NOC..

Jan
08-05-2008, 22:40
.........se

Det bliver vel denne Herre´n som første mand på halen i SE ;)

Airbus 330
18-05-2008, 12:16
Og her er første skikkelige bilde med litt mere tittler på: Norwegian.se faktisk...

Airbus 330.

LN-GAB
18-05-2008, 12:20
Morsomt å se "norwegian.se", føles ut som det er noe som ikke stemmer. ;)

RolfL
18-05-2008, 15:49
Och SE-RHA registrerades officiellt 16 maj 2008 på Wells Fargo Bank Northwest NA som ägare och med Nordic Airlink Holding AB som innehavare.

EB
18-05-2008, 15:54
Stilig med norwegian.se synes nå jeg...

MD11
18-05-2008, 16:22
Dette var flott og se:D Herlig:exclaimation

FlightDeck
18-05-2008, 16:38
Moro! Men jeg synes det er helt utrolig at Norwegian - etter seks års drift - ikke klarer å finne et egnet motiv på halene... Når kommer den første logojenten til Norwegian.se??

EB
18-05-2008, 17:43
...eller når kommer det nye designprogrammet?

Airbus 330
18-05-2008, 18:28
...eller når kommer det nye designprogrammet?

Tja, si det. Har vært snakket leeeenge om at det skulle komme noe nytt....

Airbus 330.

EB
18-05-2008, 18:33
...og med så få kjente nordmenn som pryder halene til DY er det vel ikke tvil om at de skal lansere et nytt design - flaggbasert???

BU662
18-05-2008, 18:37
Herregud, noen har problemer hvor andre ikke enna ser problemer...

Det har vaert mye snakk om en ny livery til DY, mens - merkelig nok - har det bare skjedd her inne. Symptomatisk?!?

DY vil holde til de farger de har na.
Og - skulle jeg vedde - sa vil jeg satse store belöp at vi ser en helt i hale ganskje snart.:colgate:

Airbus 330
18-05-2008, 18:45
Trond Kirkevåg BØR komme på en hale sammen med Erik Bye....

Airbus 330.

MountainDew
18-05-2008, 19:26
...og Ludvig G. Braathen

EB
18-05-2008, 19:30
Vel en som er nærme DY har da snakket om nytt design her på forumet... Jeg personlig tror de venter på siste omlakkering hos SAS fra gamle Braathens designen til dagens SAS design - så kommer det norske flagget på plass i en eller annen form.

FlightDeck
18-05-2008, 21:13
Herregud, noen har problemer hvor andre ikke enna ser problemer...

Det har vaert mye snakk om en ny livery til DY, mens - merkelig nok - har det bare skjedd her inne. Symptomatisk?!?

DY vil holde til de farger de har na.
Og - skulle jeg vedde - sa vil jeg satse store belöp at vi ser en helt i hale ganskje snart.:colgate:

jaja, det er mange flere helter å ta av, så det er egentlig ikke et problemet. Spørsmålet er jo hvor hensiktsmessig designet er i et stadig ekspanderende selskap. Norwegian skulle jo opprinnelig bare fly norsk innenriks - men er jo et helt annet selskap i dag. Jeg synes for så vidt at heltekonseptet var kult jeg, men det hjelper så lite når selskapet ikke klarer å følge opp. Da utspiller det jo helt sin rolle.

BU662
18-05-2008, 21:51
Ryanair bruker forsatt sitt irisk ID med en harp i hale. EasyJet flyr forsatt som Easyjet og ikke som EU-Jet eller noko.

Faktisk skaper Norwegian jo mer oppmerksomhet med helter enn med en flagg. Tenk det litt nede til sentral-europa. Amundsen kjenner vi, ja, mens hvem i all verden er egentl Pröysen. Jo mere helter kommer, jo interessantere blir dette for de som ikke kjenner seg med disse.

jikswoboB
18-05-2008, 23:11
Jo mere helter kommer, jo interessantere blir dette for de som ikke kjenner seg med disse.

Inom marknadsföringen brukar man ju använda sig av kända personer - ju fler som känner till en person desto större marknadsvärde. En norsk personlighet som få utanför Norge är bekant med tror jag inte väcker så stort intresse faktiskt. Igenkännade är allt i marknadsföring och därför skulle Norwegian må bra av att ha en snygg logotyp...

FlightDeck
18-05-2008, 23:15
Ryanair bruker forsatt sitt irisk ID med en harp i hale. EasyJet flyr forsatt som Easyjet og ikke som EU-Jet eller noko.

Faktisk skaper Norwegian jo mer oppmerksomhet med helter enn med en flagg. Tenk det litt nede til sentral-europa. Amundsen kjenner vi, ja, mens hvem i all verden er egentl Pröysen. Jo mere helter kommer, jo interessantere blir dette for de som ikke kjenner seg med disse.

Alt dette er fint - men det hjelper jo ikke når det mangler kjente personer på halvparten av flyene

Someone
19-05-2008, 01:25
Ryanair bruker forsatt sitt irisk ID med en harp i hale. EasyJet flyr forsatt som Easyjet og ikke som EU-Jet eller noko.

Faktisk skaper Norwegian jo mer oppmerksomhet med helter enn med en flagg. Tenk det litt nede til sentral-europa. Amundsen kjenner vi, ja, mens hvem i all verden er egentl Pröysen. Jo mere helter kommer, jo interessantere blir dette for de som ikke kjenner seg med disse.

Jeg er enig der, men hverken Easyjet eller Ryanair flyr rundt med en flåte hvor store deler er white-tails. Siden det tydeligvis tar såpass langt tid å få på døde nordmenn på halene så burde de ha en slags standardisert back-up (itillegg til logo-jets og fleksible menn)

MartinL
19-05-2008, 08:58
Bare vent. Jeg tror som EB at flagget ligger i buskene å venter!

JetBlue
19-05-2008, 09:05
Nja, är det överraskande ? Det har väl aldrig varit aktuellt med LN-reg på dessa.

Jo, jeg synes det er litt overraskende, siden det skattemessig er ugunstig ift. å ha flyene på norsk register. Men, det er vel en del av en større plan.

RolfL
19-05-2008, 10:45
Jo, jeg synes det er litt overraskende, siden det skattemessig er ugunstig ift. å ha flyene på norsk register. Men, det er vel en del av en større plan.

Skattemässigt vet jag inte om det är någon skillnad (någon skattejurist ?), däremot har det varit skillnader i konkurslagstiftningen mellan Norge och Sverige där ägarna av bl.a. flygplan varit mer skyddade i Norge än i Sverige, det har väl också varit eller t.o.m. är skillnader vid sale/lease back.

JetBlue
19-05-2008, 11:38
Skattemässigt vet jag inte om det är någon skillnad (någon skattejurist ?), däremot har det varit skillnader i konkurslagstiftningen mellan Norge och Sverige där ägarna av bl.a. flygplan varit mer skyddade i Norge än i Sverige, det har väl också varit eller t.o.m. är skillnader vid sale/lease back.

Sale and leaseback er i prinsippet ikke tillatt i Sverige (visstnok med ett forbehold).

Se antallet av norskregistrerte SAS-fly. I Danmark utløser salg av driftsmiddel langt større beskatning enn i Norge, så derfor er Norge et gunstig land hva angår luftfart og flyvemaskiner.....

RolfL
19-05-2008, 12:25
Sale and leaseback er i prinsippet ikke tillatt i Sverige (visstnok med ett forbehold).

Se antallet av norskregistrerte SAS-fly. I Danmark utløser salg av driftsmiddel langt større beskatning enn i Norge, så derfor er Norge et gunstig land hva angår luftfart og flyvemaskiner.....

Jo, helt visst men frågan kvarstår väl: är det någon skattemässig skillnad att ha den, som i fallet SE-RHA, på SE-registret kontra LN-registret? Utgår någon skatt? Vad för slags skatt? I fallet SE-RHA är det en direct lease från ägaren till innehavaren/operatören.

flyKSU
19-05-2008, 17:57
Når tror dere Norwegain.dk kommer? :nor:DEN:SWE

LN-MOW
19-05-2008, 18:03
Når tror dere Norwegain.dk kommer? :nor:DEN:SWE

DY har intet dansk underselskap/partner.

jikswoboB
19-05-2008, 19:10
Sale and leaseback er i prinsippet ikke tillatt i Sverige (visstnok med ett forbehold).



Så vitt jag vet är det inget som förbjuder sk sale-lease-back i Sverige...? Däremot ser regelverket kring denna form av leasing annorlunda ut jämfört med Norge och Danmark.

EB
19-05-2008, 19:12
Flagget kommer! Gleder meg til å se hvor "dristig" de blir med utforming...

MountainDew
19-05-2008, 19:16
Flagget kommer! Gleder meg til å se hvor "dristig" de blir med utforming...

Håper de får et svaiende flagg som dekker hele halen. Norwegian.se kan få Svensk flagg eller at alle fly får et Norsk/Svensk kombiflagg om det finnes?

Someone
19-05-2008, 19:22
Jadda....da kommer nok denne tilbake


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Norge-Unionsflagg-1844.svg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3f/Norge-Sverige-Sildesalaten.svg/600px-Norge-Sverige-Sildesalaten.svg.png

FlightDeck
19-05-2008, 19:58
haha... Et eget skandianvisk flagg må bli bra! De polske fargene korresponderer dessuten fint med de danske :)

Vede
19-05-2008, 22:21
Og får alle dere rett så har vi et nytt SAS på gang

flyKSU
20-05-2008, 16:09
Hva med en variant av denne, med de skandinaviske flaggene på halen:
http://img329.imageshack.us/img329/1627/aeroflottaillk6.jpg

:)

seatsniffer
20-05-2008, 16:12
Når skal dere skjønne at Norwegian er et norsk selskap med norsk identitet? Skjønner ikke maset om svenske helter, svorsk flagg osv.

FlightDeck
20-05-2008, 16:22
Når skal dere skjønne at Norwegian er et norsk selskap med norsk identitet? Skjønner ikke maset om svenske helter, svorsk flagg osv.

Ironi, ironi...

seatsniffer
20-05-2008, 16:27
Tror det skinner litt gjennom her at ikke alle snakker om ironi her...

flyKSU
20-05-2008, 16:50
Tror det skinner litt gjennom her at ikke alle snakker om ironi her...

Det å ha fått et nytt skandinavisk selskap hadde ikke gjort meg noe... Kunne kalt seg Scandinavian, men det er jo allerede opptatt :D

OJB
20-05-2008, 17:08
Når skal dere skjønne at Norwegian er et norsk selskap med norsk identitet? Skjønner ikke maset om svenske helter, svorsk flagg osv.

Det kommer av at det er for mye fjortisprat her på forumet.

LN-MOW
20-05-2008, 18:04
Når skal dere skjønne at Norwegian er et norsk selskap med norsk identitet? .

Delvis rett. Dy er et norsk selskap med internasjonal identitet. Paa linje med British Airways, Air France og andre som opererer med 'nasjonale navn' i det internasjonale markedet. BA proevde seg med sine tails. men fant ut at det ikke fungerte identitetsvis. Skjoenner ikke selv helt hvorfor man tviholder paa de norske heltene - kan ikke se at det har noen saerlig verdi i det svenske og polske markedet. En uniform ID og merkenavnet 'Norwegian' fungerer, men krever innarbeidelse.

sail4fun
20-05-2008, 18:12
dropper flagget (http://www.nrksport.no/fotball/1.5732518) .... sorry ... ;)

flyKSU
20-05-2008, 18:53
dropper flagget (http://www.nrksport.no/fotball/1.5732518) .... sorry ... ;)

Hva i??! :8::(:cry:

LN-MOW
20-05-2008, 18:59
'Three Lions' er OK. 'Dragen' er tvilsom ....

sail4fun
22-05-2008, 09:04
Giske Says;
Å fjerne flagget fra brystet på landslagsdrakten er like meningsløst som da Braathens Safe tok vekk det norske flagget fra sin logo,

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=533036

Vede
08-09-2008, 04:32
I dag var Norwegian.se(FlyNordic) på Sola med SE-RHA. :wow: