View Full Version : SAS med brændstoftillæg
SAS får fra på lørdag brændstoftillæg på sine skandinaviske og europæiske flyvninger. SAS-flyvninger fra Skandinavien og ud i Europa bliver 15 euro dyrere.
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=16304
KennethGS
07-05-2008, 15:38
Da er det vel ikke mange straksene før første Ryanair-maskin med anti-SAS slogan dukker opp på Torp tenker jeg... :rolleyes:
MOL lar neppe en slik mulighet gå fra seg... ^_^
sail4fun
07-05-2008, 15:46
Ryanair rykket i dag ut med en pressemelding der de beskylder SAS for å stjele fra kundene sine. Bakgrunnen er at SAS har besluttet å heve billettprisene sine i Europa med 15 euro, som følge av økte drivstoffutgifter.
http://www.dn.no/privatokonomi/article1397842.ece
Jeg skkulle ønske man kunne ha en pris. Ikke noe gebyrer, ikke noe drivstofftillegg osv. Man skal gi kunden en pris og den skal inneholde alt.
Flott svaret av Thomas Midteide - det er bare å gi igjen med samme mynt, men bare mer sakelig som han gjør.
Go!
Jeg skkulle ønske man kunne ha en pris. Ikke noe gebyrer, ikke noe drivstofftillegg osv. Man skal gi kunden en pris og den skal inneholde alt.
Nå er vel faktisk SAS sitt drivstofftillegg innbakt i billettprisene, imotsetning til FR som har gebyrer for alt.
Uansett så er det er greit svar fra SAS
- Ryanair og Michael O´Leary (Ryanair-eier, red.anm.) har ikke veldig mye troverdighet igjen etter en del sånne sirkusutspill, sier kommunikasjonsdirektør i SAS, Thomas Midteide til DN.no.
For dette er intet annet enn sirkus, mener han.
- Alle de store flyselskapene har lagt på prisene på grunn av økte drivstoffutgifter. Jeg vil jo tro at Ryanair vil kompenasere for økte kostnader de også på en eller annen måte, sier Midteide.
Og han tror han vet hvordan.
- De kommer vel til å ta enda mer betalt for ekstratjenestene sine. Det er ikke mer enn noen måneder siden de økte innsjekkingsgebyret med 31 prosent, påpeker Midteide.
Og legger til:
- For kunden er det nok det samme om de øker prisene på et av sine utallige tilleggsgebyrer eller om de setter opp prisen på selve flybilletten.
Tommy777
07-05-2008, 17:41
Bra, Thomas!!
Blackhawk
08-05-2008, 00:41
Godt jobbet av SAS, og fint at de innfører dette ekstragebyret -
alle kommer etter før eller senere allikevel.
Fornuftig med prisoppgang og meget bra svart av SAS... Endelig tar man igjen med møkka fra Irland!
FlightDeck
08-05-2008, 06:35
Bra tiltak - men lurer på om prisene allerede er lagt inn i bookingssystemene? Merket meg i alle fall at prisene både på innenriks og intraskandinavisk hadde økt en del? Skal du f.eks. tur/retur med billigste billett begge veier mellom Oslo og Bergen, må du nå ut med 1018 kr. - mot 932 for to dager siden - og 866 for noen få uker siden.