PDA

View Full Version : Glad onsdag morgen...

EB
07-05-2008, 05:51
Det er lyst ute, fuglene synger og det er på tide å komme seg på kontoret etter to dager på vestlandet. Blir en treningsøkt i ettermiddag og dagen, formiddagen, ettermiddagen og kvelden skal være alkoholfri. Ha en bedre onsdag!

dc-8-63
07-05-2008, 06:05
Glad morgen selv om det lir mot kveld her borte i vest)....en vellykket dag - foerst fikk jeg en kilo Harar Kaffe fra min lokale kaffebrenner (Harar er like stor lykke for en som virkelig liker kaffe, som en eksklusiv sjelden Single Malt for de som liker Whisky) saa kom siste boken til Bill Moyers - en god kveld....(selv om jeg maa opp 04:30 for en WebEx konferanse med St.Petersburg)

Egil
07-05-2008, 06:19
God morgen fra MJF!

9 varme, grått og vått. Sitter og nyter en kanne kaffe mens jeg ser WF730 starte opp med avgang til SSJ & BOO. WF739 fra BOO er litt sen men ikke verre enn at vi skal ta inn forsinkelsen før ankomst TRD :)

Har ansvaret på MJF til 1445 i dag, og ettermiddagen er satt av til pussing av sparkel (ja jeg er litt lei nå) og generalforsamling i borettslaget. Skal prøve å forholde meg rolig på bakerste rad slik at jeg ikke blir valgt inn i styre og stell :p

E!

AirbusTrond
07-05-2008, 06:33
God dag fra skyggen av Plaza. Litt ekstrajobbing i dag, deretter noe brunfarget alkohol i Brugata. Solbrillene ligger klare. Slå den !

zico77
07-05-2008, 07:18
God morgon! Tåke i Bergen, men me er lovt 17 varme og sol, så dette håper eg går i orden :)

Ha ein nydelig dag alle!

Savipix
07-05-2008, 07:40
God onsdag morgon!

I Sigtuna ligger solen bakom lite moln och SMHI lovar att temperaturen skall stanna på runt 18-19 grader idag. Det blev en trevlig invigning av Scanair HQ east a.k.a CKs lägenhet i Solna igår. Bifogar en liten bild från när vi skulle tillaga "kaffe" ;)

LN-FHU
07-05-2008, 08:10
Go morn fra Stjørdal

Grått i dag også , men høyere temp. idag enn i går. Ser ut som det blir en fin dag....skal nå varsle russen om at EU-kontrollen på bilen er ferdig.....lurer på om jeg skal si at de har kjøreforbud :D :D :D

Selv om de ikke har det..... :p

Strålende dag til alle sammen :nor :nor :nor

CK
07-05-2008, 08:16
g'onsdag fra Frösundavik, og takk til Savipix for bildet av undertegnede som lager caiprihinja (eller hvordan man staver det). Det var dårlig med egnede glass, så det ble i kaffekopper og isknuser var det også dårlig med. Begge deler står på innkjøpslisten til neste gang.

Fant 7-8 trådløse nett i bygget - men alle naboene hadde tydeligvis lært seg å stenge nettene sine. Merde!

sirpjalle
07-05-2008, 08:53
God morgen fra London :) Blå himmel og vindstille. Kan bli en god dag dette. Kaffekoppen står på bordet og snart er det klart for frokost før kursen settes mot fornøyelsesparken.... Deilig med ferie :) Ha en god dag forumister.

Someone
07-05-2008, 09:25
God morgen fra Madrid. Skal visst bli 27 grader i løpet av dagen....helt greit det. Ellers blir det å få jobbet videre på oppgaven før det blir retur til CPH imorgen. Ha en fin dag

FBU 4EVER
07-05-2008, 09:33
Sol og sommer på Nærsnes!
Nå skal det pakkes koffert, Flytoget til OSL og SK4715 til MXP. Leiebil til Gardasjøen og Sirmione. I motsetning til EB, så blir ikke min kveld helt alkoholfri.
Ha noen fine dager alle sammen. Jeg tar meg fri fra nettet frem til søndag.:ITA

Bizflyer
07-05-2008, 09:45
20 grader og sol i KRS.
Først kontordag til kl 17 og deretter møte mellom 18 og 22. Så det var den dagen, liksom. Men jeg har ikke råd til noen store aktiviteter nå allikevel, så da er det vel greit å ha noe å henge fingrene i.

Pass på så dere ikke blir solbrendte der ute!!

BF:cool2

FlightDeck
07-05-2008, 10:09
God morgen fra Gardermoen. Sitter og venter på DY612 til Bergen og er ute i meget god tid for å få gjort en del arbeid på PC-en. Mye tåke i Bergen, men jeg håper at jeg kommer over til Bergen tidsnok til ettermiddagens møter. Reiser tilbake med SK290 i kveld. Ha en fin dag!

JetBlue
07-05-2008, 10:29
God onsdag. Kontordag idag, men skulle gjerne vært ute i sola med et par pils i ettermiddag. Vi får se hva som byr seg utover....

Madman
07-05-2008, 10:51
God formiddag fra avd. Råholt. :)

Har fortsatt langfri fra jobben, så dagen går vel med til å rydde litt mer i huset. Får vel prøve å pakke ut av noen flere pappesker i løpet av dagen. Dessuten er det jo flott vær i dag og, så det blir nok kaffe og flytitting på verandaen i dag og... ;)

Ha en flotters dag.

OJB
07-05-2008, 15:55
God ettermiddag fra Lilleaker,
Det ble bytte av reisedager og jobbreise til Lilleaker isteden. Dagen begynte hjemme i Tananger 05.00. Måtte kjøre på "instrumenter" i tåka på vei ut til fygeplassen idag.
SK4002 og LN-RPH gikk på tiden i tåkehavet på morgenkvisten.
300ft opp i lufta var det bare finværet. Dog lå tåka over hele sørvestlandet i morgentimene.
Flott tur over fjellet til OSL. Kjerra har fortsatt de gode gamle "you'ro class" setene.
Returen går i kveld med SK4047. Håper at det ikke er forsinkelser som følge av tåken tidligere i dag. Har ikke hatt tid til å sjekke værforholdene i en travel jobbdag.
Imorgen "hopper" vi over Nordsjøen til ABZ.
Fredag blir det ARN. Jeg går vel snart ut på prikkbelastningen.:rolleyes:
Under noen bilder fra morgenstemningen fra LN-RPH og Hamder Viking.

Tommy777
07-05-2008, 16:40
Takker for morgenstemningsbildene, OJB og god tur til verdens vakreste sted, Stein Kaptein!

Her i Chicago er det varmt, men regn i dag. Tordenvaer i omraadet= kaos paa ORD.

Jobber paa timer hos Singtel mens de venter paa at jeg skal si ja til aa jobbe her. Meget bra firma som er vant til aa jobbe veldig lite. Her kommer dem 90 og gaar halv fem... Gutta i Singapore oensker mer salg. Tok meg en dag aa finne ut hva som er gaernt med salgsorganisasjonen her i midtvesten. 5 selgere tok totalt 3 telefoner TOTALT til nye kunder i gaar... Men flinke til aa passe paa eksisterende kunder er de ihvertfall.

Haaper paa tilbakemelding fra potensiell arbeidsgiver nr. 2 i dag....

learjet
07-05-2008, 18:16
wow Tommy. Høres ut som den gjengen har fine dager.... Og at de kanskje vil få noen store endringer i fremtiden....

Vel, nok en lang dag på jobb avsluttet. Har vært mye i det siste, men det er jo morsomt med oppstart av ny jobb og oppstarten av Sterling. Kjennes i kroppen, og det blir ikke fri før til helgen....

Hadde et scanair mikro treff på OSL i dag. Gikk rett på FBU4EVER som var rimelig klar for sin lille ferietur. Så vi fikk slått av en liten prat. Må innrømme at det hørtes ut som et skikkelig drømmested han har funnet seg der.

Ønsker alle en trivelig ettermiddag

S

Tommy777
07-05-2008, 18:28
wow Tommy. Høres ut som den gjengen har fine dager.... Og at de kanskje vil få noen store endringer i fremtiden....

S

He he.. Ja, endringene blir det jo jeg som gjoer dersom jeg tar jobben. Akkurat hatt telefonkonferanse med CEO Americas med mine anbefalinger. Han vil meget gjerne ha meg ombord fast saa snart som overhodet mulig.. :D

Ikke misforstaa, folkene her er dyktige, de er bare late. Kundebasen er god og omsetningen er bra, men det er ingen oekning. Saa ingen maa gaa, men de vil nok maatte svette litt fremover dersom jeg kommer ombord... Jeg satt her og tromma fra halv ni til ni i dag mutters alene i salgslokalene :-D

OJB
07-05-2008, 22:21
God kveld,
Da har roen senket seg etter kveldens retur fra OSL. Tåka er iferd med å trekke til havs igjen , men værdamen har lovet at den skal komme tilbake imorgen tidlig. Det var da en trøst.
Ellers var det godt sommervarmt østpå sammenlignet med temperaturen her over i sørvest.
Noen images fra kveldens tur vedlegges til offentlig beskuelse. SK4047 var satt opp med LN-RRT idag og.
Nydelig tur over et av verdens flotteste land.
Morgendagen byr på tur over til ABZ , det er ikke fullt så spennende med kun havtåke å se ned på.
Ha en god natt til de som er oppe enda.

OJB
07-05-2008, 22:23
Noen som kan forklare hva som skjer på østsiden av OSL terminalen?
Utvidelse av noe? Jeg har ikke fått det med meg i min travle hverdag. Se bilder av gravearbeider over.

BoeingOnFinal
07-05-2008, 22:41
OBJ, var det deg jeg møtte i luften inbound Sola i eftermiddag? Hadde en SK ved FL120 når den passerte på nordsiden av meg, jeg lå på FL105 også inbound Sola.

sail4fun
07-05-2008, 22:43
Noen som kan forklare hva som skjer på østsiden av OSL terminalen?
Utvidelse av noe? Jeg har ikke fått det med meg i min travle hverdag. Se bilder av gravearbeider over.

OSL utvider Terminalen mot øst

OSL ønsker å øke kapasitet for innsjekking, bagasjehåndtering og bagasjeutlevering. I perioden fremover vil derfor reisende oppleve byggearbeider i Terminalen.

Utvidelsene er nødvendige for å klare veksten i passasjertrafikken frem til Terminal 2 står ferdig. Sommeren 2009 vil to nye bagasjeutleveringsbånd, 14 innsjekkingskranker og nye innsjekkingsautomater være kommet på plass.

Vi beklager de ulemper dette måtte medføre for våre reisende i byggeperioden, men håper å kunne gi alle som reiser over Oslo Lufthavn bedre plass og økt effektivitet når byggeperioden er over.

Se skisse av utbyggingen http://www.osl.no/applications/system/publish/view/showLinks.asp?archive=1010800

OJB
08-05-2008, 09:35
OSL utvider Terminalen mot øst

OSL ønsker å øke kapasitet for innsjekking, bagasjehåndtering og bagasjeutlevering. I perioden fremover vil derfor reisende oppleve byggearbeider i Terminalen.

Utvidelsene er nødvendige for å klare veksten i passasjertrafikken frem til Terminal 2 står ferdig. Sommeren 2009 vil to nye bagasjeutleveringsbånd, 14 innsjekkingskranker og nye innsjekkingsautomater være kommet på plass.

Vi beklager de ulemper dette måtte medføre for våre reisende i byggeperioden, men håper å kunne gi alle som reiser over Oslo Lufthavn bedre plass og økt effektivitet når byggeperioden er over.

Se skisse av utbyggingen http://www.osl.no/applications/system/publish/view/showLinks.asp?archive=1010800

Takk for info Geir!
En får ikke med seg alt som skjer.