PDA

View Full Version : Air marshalls opplever denied boarding i USA

sk931
05-05-2008, 13:51
in the States off course, hvor ellers

According to the Washington Times, some federal air marshals have been denied boarding onto flights on which they were assigned to protect because their names matched those on the terrorist no-fly list!

http://www.pointniner.com/2008/05/air-marshals-names-tagged-on-no-fly.html

Hilsen
ole

ThomAAs
05-05-2008, 14:13
Hehe, ja hva skal man si. Hu hei hvor det går tenker jeg blir min kommentar :p

LN-MOW
05-05-2008, 14:14
LOL ... de har vaert ute for folk som ikke kan jobben sin. Det er definerte prosedyrer for hvordan man skal haandtere barn under 14 og andre som er unntatt fra disse listene. De prosedyrene er tydeligvis ikke fulgt ...

Bizflyer
05-05-2008, 14:43
Dette har jeg den største forståelse for!!!

Har de først havnet på de listene er det nok en grunn til det! Og da kan man jo iallefall ikke slippe dem ombord med våpen!!!

Nei, makan!! :colgate:

BF:cool2

Blackhawk
06-05-2008, 00:06
He he, herlig!

Utflyttet
06-05-2008, 01:42
Vel, på en annen side, hvis det stemmer at de er på listen, og at det ikke har vært mulig å få dem ombord på et sikkert vis, så er det en korrekt beslutning. Med "sikkert" mener jeg at man kan få verifisert at de er rettmessig FAM og skal være ombord. Hvis dette ikke er mulig så må man jo si at hele systemet er tvilsomt, men jeg vil heller være sikker på at her ender en hver tvil i at en per definisjon væpnet person blir nektet reise enn at man bare bryter de reglene som finnes og slipper de ombord. Noe annet ville være uansvarlig.

På en litt mer humoristisk vinkel: når TSA/DHS/Presidenten skryter av at det er mange episoder av "terror" som er avverget og ikke når media, hvor mye teller disse som blir nektet å fly i de tallene? :p

-A

LN-MOW
06-05-2008, 02:01
Vel, på en annen side, hvis det stemmer at de er på listen,

Det er ikke FAM'en som er paa listen - men en med samme navn. FAM'en er i kraft av sin stilling selvfoelgelig ikke paa listen ... En normal innenriksbooking inneholder ikke foedselsdato og da faar man fort match. Dette er en ikke-sak - kan man jobben sin er dette fikset med et tastetrykk. Men problemet er at de som faar jobben med aa klarere dem ofte er daarlig trente, daarlig loennet og generelt uinteresserte.

Utflyttet
06-05-2008, 02:05
Det er ikke FAM'en som er paa listen - men en med samme navn. FAM'en er i kraft av sin stilling selvfoelgelig ikke paa listen

Det er det jeg mente, men litt utydelige ord. :)

Men problemet er at de som faar jobben med aa klarere dem ofte er daarlig trente, daarlig loennet og generelt uinteresserte.

Hva, dette høres helt ukjent ut!?! :colgate:

-A