Log in

View Full Version : Turnèbussen starter opp igjen

EB
05-05-2008, 06:44
Da er jeg klar for første tur med turnèbussen denne uken - en 737 fra SAS som vanlig. Med mye bagasje går ferden til Bergen - rett etter at frokostserveringen er unnagjort - så da blir det kaffe, vaffel og avis på OSL.

Er booket hjem i kveld - men endrer i løpet av dagen til en plass i morgen formiddag.

EB
08-05-2008, 05:52
Å fly innenriks i Norge er som å ta toget i Sveits. Flyene går på tid, du får en kopp kaffe og det er ikke så mye mer spennende - kanskje er faktisk togturen i Sveits mer spennende. Begge flightene gikk på tid og landet litt før rutetid. Smekkfullt til Bergen og ikke like fult men ca 80% belegg tilbake. Priority bagasjen funker både i BGO og OSL - ikke ulikt en sveitisk klokke...

Maltwhisky
08-05-2008, 07:22
Har reist litt med tog i Sveits og vil nok ha foretrukket det. Særlig dersom togvogna var en av de med to etasjer - nydelig utsikt.

EB
08-05-2008, 09:38
Nå skal man faktisk ikke klage på utsikten under innflyvning til Flesland i strålende sol...

FlightDeck
08-05-2008, 12:04
Nå skal man faktisk ikke klage på utsikten under innflyvning til Flesland i strålende sol...

Enig! Har hatt to utrolig flotte innflygninger til Flesland denne uken - og for øvrig er hele turen helt fantastisk om man har godt vær. Det hadde jeg i dag. Passerte rett over Folgefonna, blant annet. Merker meg at flyene har litt forskjellige ruter - og passer på å variere mellom A- og F-sete på de mange reisene mine mellom Oslo og Bergen. Begynner å få rimelig god oversikt nå :)