View Full Version : God mandag morgen!!
Da er det vel bare å komme seg på jobb da. Og kun en uke til neste amputerte uke.
Glad start på uken... På vei til Bergen og nok en opptreden med Reiseradio`n FM747. Håper det er like flott vær i Bergen som her i hovedstaden. Skulle egentlig hjem i kveld - men ble overtalt til å bli til i morgen. Ha en bedre mandag!
God morgen. Her i Egersund så lyser solen rett inn på skjermen min og viser meg hvor full av støv den er...
Her nytes frokosten før en ny dag på jobb.
Spørsmål: Hvor på nettet kan man finne METAR?
Hola Hola!
Sitter og blomster på jobb, her skjer det fint lite bortsett fra at skylaget er iferd med å sprekke opp.
Torsdag er ukens store gullerot med besøk hos en bekjent ved Norsk Luftambulanse's base på Ål - håper været holder!
God morgen. Her i Egersund så lyser solen rett inn på skjermen min og viser meg hvor full av støv den er...
Her nytes frokosten før en ny dag på jobb.
Hei her i Trondheim skinner solen. På agendaen står lesing til eksamen og jobb senere i dag. METAR pleier jeg å finne på VATSIM.net, se i menyen til venstre, helt nederst på weather. Hvor nøykatig/oppdatert den er er jeg usikker på da. Men et lite tips. :)
Lastet opp noen bilder fra Værnes på Flickr (http://www.flickr.com/photo/fl350) nettopp også. Ta en titt! :)
God morgon frå Bergen.
EB: Sola gløtter mellom skylaga -altså utrygt for sol :)
Tilbake i kontorstolen etter ei langhelg i TRD. Har liksom vore korte arbeidsveker i det siste, ingenting i veien for det :) Bare fem dager til avreise for ei vekes opphold i syden.
Ha ein flott dag alle saman!
ippc.no f.eks :)
God morgen fra Madrid. Værmeldinger sier det skal blir sol og 28 grader iløpet av dagen, foreløpig er solen og vel 20 av gradene på plass. Idag er det først og fremst jobbing på oppgaven som står for tur. Ha en fin dag
AirbusTrond
05-05-2008, 08:08
God morgen fra Lilletorget. Nå er det bare 10 dager til jeg skal til Madrid ! :cool:
Er i gang med å overvåke dagens nyhetsbilde. Kanal24 er ikke blitt spesielt mye bedre i formuleringene sine etter at de ble RadioNorge. Hvordan er det mulig at en journalistutdannet person klarer å formulere seg slik (?):
"...nedgangen i Norge er på rundt ett prosent i året. Det er ingen andre land som har en raskere nedgangshastighet når det gjelder røyking.... " :rolleyes:
God morgon från Bryssel,
Soen skiner och termometern visar redan på 19 grader. Den unge Savipix ser ut som en tomat efter helgen här nere och det beror inte (bara) på öldrickandet.
I kväll blir det hemfärd med SK2592. Ha en fin start på veckan :)
For en strålende dag! :D
Bursdag og greier i dag- Samt at jeg fikk sett en SAS 737-683 som fløy utrolig lavt over byen i dag, på veg til skolen :D Det gjorde dagen!
Bizflyer
05-05-2008, 09:20
God morgen fra Sør, hvor forøvrig solen skinner og det er lovet at det skal den gjøre hele uken, ja bortsett fra midt på natten da! ;)
Det blir en lang uke, med kveldsmøter 4 dager denne uken i tillegg til vanlig kontortjeneste på dagtid. Ikke mye fritid denne uken altså. Gleder meg til lørdag, jeg!
BF:cool2
God formiddag fra Mosjøen!
Grått og trist i dag, kun 8 grader ute så jeg holder meg inne! Gammel tapet skal rives av vegger og litt sparkelpussing står på programmet! Resten av uka bor jeg på MJF så det er best å "nyte" fridagen :)
E!
god morgen fra Frösundavik!
Ikke ille med 844 i dag - selv om frokosten har blitt 10% dyrere siden sist uke (snik-prisøkning?). I dag skal jeg flytte inn i pendler-leiligheten på Solna, og det blir jo spennende!
God formiddag fra Trondheim
Lang dag idag, blir bra etterhvert, men deilig å begynne senere på dagen.... ;)
Lite som skjer her, var en tur på Værnes å knipset noe i går, men begrenset hva en får til med kompaktkamera...
Blir kanskje en tur idag eller rettere sagt i kveld.:)
Ha en strålende mandag :nor :nor :nor
The Ticketor
05-05-2008, 10:20
Travel helg, og det merkes i dag. Ikke helt i form, men jeg sitter nå på kontoret så får vi se hva som skjer. Noen skyting blir det nok neppe i dag.
Ellers er det nydelig med vår!
FlightDeck
05-05-2008, 11:17
God morgen fra Elverum. Jeg skal bli her til onsdag og få jobbet godt med en oppgave, før jeg reiser til Bergen med Norwegian på onsdag formiddag og tilbake med SAS samme kveld. Ha en fin dag folkens!
FBU 4EVER
05-05-2008, 13:42
Her på Nærsnes er man i feriemode. Dvs. lange sovemorgener og eggåbekken-frokoster.
Electronic Ticket Itinerary/Receipt tikket inn på e-posten i går. Jeg tror jeg skal forsøke meg på innsjekking via PC i morgen kveld. Utrolig hva denne PC-analfabeten forsøker seg på! Et aber er at Form of Payment og Identification at Security and Gate er Mastercard. Jeg har 4 Mastercard og husker ikke hvilket jeg brukte da jeg bestilte OSL-MXP-OSL. Onsdag ettermiddag finner jeg vel ut av det. Onsdag kveld sitter jeg på Ristorante Risorgimento eller Ristorante Tritone eller Ristorante Signori eller Ristorante San Lorenzo i Sirmione, midt ute i Gardasjøen. Tommy trøbbelseven "eat your heart out"!:ITA
Bizflyer
05-05-2008, 14:47
Her på Nærsnes er man i feriemode. Dvs. lange sovemorgener og eggåbekken-frokoster.
Electronic Ticket Itinerary/Receipt tikket inn på e-posten i går. Jeg tror jeg skal forsøke meg på innsjekking via PC i morgen kveld. Utrolig hva denne PC-analfabeten forsøker seg på! Et aber er at Form of Payment og Identification at Security and Gate er Mastercard. Jeg har 4 Mastercard og husker ikke hvilket jeg brukte da jeg bestilte OSL-MXP-OSL. Onsdag ettermiddag finner jeg vel ut av det. Onsdag kveld sitter jeg på Ristorante Risorgimento eller Ristorante Tritone eller Ristorante Signori eller Ristorante San Lorenzo i Sirmione, midt ute i Gardasjøen. Tommy trøbbelseven "eat your heart out"!:ITA
Ja, huff for en situasjon! Og så er vel alle Mastercardene av typen Platinum! Nei, du skulle heller ha brukt det sorte AmEx kortet ditt i stedet for. :p
Synes det var mye eller mellom disse restaurantene. Hadde det ikke vært bedre å endre "eller" til "og"? Du klarer vel en 3-4 restauranter pr kveld? Er det spagetti Bolognese som står på menyen, eller blir det en pitsa? :D
Okke som! God tur:colgate: Det er ingen her som er misunnelige! Vi trives best på jobben vi!!
FBU 4EVER
05-05-2008, 14:58
Ja, huff for en situasjon! Og så er vel alle Mastercardene av typen Platinum! Nei, du skulle heller ha brukt det sorte AmEx kortet ditt i stedet for. :pSynes det var mye eller mellom disse restaurantene. Hadde det ikke vært bedre å endre "eller" til "og"? Du klarer vel en 3-4 restauranter pr kveld? Er det spagetti Bolognese som står på menyen, eller blir det en pitsa? :DOkke som! God tur:colgate: Det er ingen her som er misunnelige! Vi trives best på jobben vi!!BF:cool2
Er fremme i Sirmione sånn ca. 20:30, så det blir bare en av de nevnte. Spaghetti Bolognese får man i Bologna og på "turistrestauranter". Ikke i Sirmione. Det kan bli Risotto ai Frutti del Lago. Eller en ørret fra Gardasjøen. Eller Piccata al Limone. Med en hvit Lugana. Eller en rød Garda Bresciano. Eller en Bardolino. Eller en Valpolicella. Eller alle fire? Lokale viner, alle sammen. Etterpå blir det en espresso og en lokal grappa.
Har ikke AmEx gitt! Ha noen fine dager på jobben!
METAR pleier jeg å finne på VATSIM.net, se i menyen til venstre, helt nederst på weather. Hvor nøykatig/oppdatert den er er jeg usikker på da. Men et lite tips. :)
Takk, denne er herved lagt under favoritter :)
ippc.no f.eks :)
Grunnen til at jeg spurte etter en link til hvor jeg kan se METAR, var pga jeg ville se dag for dag hvordan været var på NCE. Men takk for tipset :)
Electronic Ticket Itinerary/Receipt tikket inn på e-posten i går. Jeg tror jeg skal forsøke meg på innsjekking via PC i morgen kveld. Utrolig hva denne PC-analfabeten forsøker seg på! Et aber er at Form of Payment og Identification at Security and Gate er Mastercard. Jeg har 4 Mastercard og husker ikke hvilket jeg brukte da jeg bestilte OSL-MXP-OSL.
På alle de kvitteringer og E-ticket'ene jeg har fått har alltid de siste 4 siffrene stått på dem f.eks: **** **** **** 1234. T.o.m hos Sas :drunk::D
Weather Underground er ogsaa en muighet ...
http://www.wunderground.com/Aviation/index.html
https://www.ippc.no/ippc/aerodromes.jsp
Skriv inn LFMN i en av rutene under Aerodromes og du har været for Nice. ;)
Weather Underground er ogsaa en muighet ...
http://www.wunderground.com/Aviation/index.html
https://www.ippc.no/ippc/aerodromes.jsp
Skriv inn LFMN i en av rutene under Aerodromes og du har været for Nice. ;)
Takk begge to, men på VATSIM så kan man trykke på METAR infoen og få opp på forståelig engelsk hva været er :)
Tommy777
05-05-2008, 23:46
Og tommy Troebbelseven er misunnelig! Mission accomplished ;). Dei faste postane / restaurantene er planlagt ser jeg, ikke glem aa stikk innom la Nueva Botte!!
Haaper paa en tur i september/oktober.
Fruktbare moeter i dag, men tilbudet kom dessverre ikke paa bordet foer jeg har tatt urinproever, backgroundcheck etc...... Den andre potensielle arbeidsgiver begynner aa blir utaalmodig og venter tilbakemelding paa om jeg tar jobben pronte. Begynner aa bli lei av aa traske nu. Skal aa pisse i en kopp i morra, haaper paa et tilbud i morra ettermiddag/onsdags morran
FBU 4EVER
06-05-2008, 10:33
På alle de kvitteringer og E-ticket'ene jeg har fått har alltid de siste 4 siffrene stått på dem f.eks: **** **** **** 1234. T.o.m hos Sas :drunk::D
Ja, det opplevde jeg på bilettene til Roma i begynnelsen av april og det står også på bilettene til MXP i november. Men altså ikke på dokumentasjonen i forbindelse med morgendagens tur.
Bizflyer
06-05-2008, 10:47
Ja, det opplevde jeg på bilettene til Roma i begynnelsen av april og det står også på bilettene til MXP i november. Men altså ikke på dokumentasjonen i forbindelse med morgendagens tur.
Ta på deg uniformen og ID-kortet og vals rett gjennom. Så slipper du alt dette tøyset med billetter og kredittkort!!
The Ticketor
06-05-2008, 12:50
Det er vel en mengde (ja, nesten da) folk her som kan ta opp din PNR og se de siste fire i FOID-elementet. Men har ikke SK automater som man kan bruke hvilket som helst kort (så lenge navnet stemmer) med tillegget at man taster inn flightnummer? Uansett, så lenge du har ID så får du nok reist.
FBU 4EVER
06-05-2008, 14:52
Har gått inn og sjekket min PNR, og der var de fire siste. Men kunne ikke dette også dukke opp på bekreftelsen pr. e-post? Står bare Mastercard.
Har gått inn og sjekket min PNR, og der var de fire siste. Men kunne ikke dette også dukke opp på bekreftelsen pr. e-post? Står bare Mastercard.
Du får kjøpe billettene gjennom Farmer & co. Der kommer det de fire siste sifrene på kvitteringen du får per e-post.:)
kan ta en titt i pnr'n din jeg også.. mulig at jeg får opp hele nret :)