View Full Version : Bologna
Hei
Får vel hoppe ut av EB's tråd. Starte ny..
Italiafrelst for flere år nå, planlegger vi nå neste 17. mai- dvs 2009. Bologna er på gang. Må ha tips ?? FBU 4EVER er vel rette mann. ??:D Antar jeg.
Har tittet på CSA som har topp priser i Europa via PRG. Ikke for neste mai . men tett oppunder.
Kr. 1.735 med 50% Skyteam opptjening. kr. 400 mer
Kr. 2.135 med 100%
Det blir frøktelig mye poeng med 75 % ekstra på FB !
CSA har kjekt opplegg her. Du velger poeng og de gir tydelig pris.
Dropp dette, hvilke tips ?? Baglioni hotel i VRN var topp, så kanskje her ??også ??
Uansett til NAP med SK i juli, men der har jeg vært før og kan litt :angry:
Les veldig lite.^_^
Men kun kortvarig med buss fra Roma. Tips ??
Hilsen
Reidar
PS: Sjekk alltid CSA hvis dere skal til Europa. De har mye snacks... Selv Starfans. Poeng spiller egentlig lite rolle i Europa.
Hvordan er det med innsjekk og sikkerhetskontroll på BLQ? Og har man fasttrack der som EBG/EBD?
Vel, tre år siden sist... Knøtt liten flyplass, så ikke noe slikt.... Husker ikke lounge, men er tilbake i august med LH også da. Vil sjekke da om de har kontrakt lounge. Som sagt var der med *G i 2011 , men det har gått i glemmeboka..
longyear
23-04-2014, 09:34
Var der i september i fjor. Hadde/har sjølv ikkje gull, men den eine i reisefølgje med M&M Senator fekk korkje bruka fasttrack eller lounge. Slik eg skjøna beskjeden dei gav reisefølgjet hadde dei nett bygd på eller fornya store delar av flyplassen, så det var visst meir i vente. Italian style, så det tek vel nokre år kanskje?
Kjapp sjekk på sas.no viser at det er både fast track og lounge tilgjengelig for Plus og EBG/EBD.
robertaas
21-02-2016, 07:38
"Bologna Italia Marconi Club VIP Lounge Avgangshallen"
Hva slags tull er dette? Lounge før sikkerhetskontrollen?
"Bologna Italia Marconi Club VIP Lounge Avgangshallen"
Hva slags tull er dette? Lounge før sikkerhetskontrollen?
Idioti! Fördelen är egen säkerhetskontroll men bland de mest idiotiska uppläggen jag upplevt.
robertaas
21-02-2016, 16:18
Idioti! Fördelen är egen säkerhetskontroll men bland de mest idiotiska uppläggen jag upplevt.
Og på søndag åpner uansett den egne lange gangen til fast track på sikkerhetskontrollen først etter at flyet til CPH har gått.
Det eneste ferske(?) mattilbudet i loungen bestod av croissanter dykket i sukkerlake og croissanter fullt med sjokolade(Og muligens dykket i sukkerlake etterpå, testet dem ikke).
Hvordan er Bologna ellers? Står på to-do listen
Hvordan er Bologna ellers? Står på to-do listen
Jeg klarte ikke å engasjere meg da jeg var der iallfall. Altså, en veldig fin by men hvis ikke du er ekstremt interessert i gamle kirker så er det nok andre italienske byer som er både finere og mer givende. Dog kan det jo hende at jeg ikke fikk med meg det "rette", så robertaas kan vel gi innlegget mitt litt substans :colgate:
Og flyplassen var jaggu et mareritt. Fløy med KLM og flighten ble kansellert. Tok 4 timer fra vi fikk vite at flighten var kansellert til vi var booket om på morgenflighten dagen etter.
Sundet81
22-02-2016, 09:01
Personlig synes jeg Bologna er en av de aller mest spennende italienske byene. For det første har den en en utrolig spennende historie, både som pavedomene, radikalt sentrum fra tidlig 1800-tallet og deretter en kuvending som fascismereir (med noen utløpere selv i dag). Hele byen oser historie, men man skal såklart være interessert for å få noe ut av det.
Om man så ikke er interessert i historie, så er arkitekturen i seg selv verdt turen, spesielt med de overbygde fortauene, som du faktisk kan følge helt opp til Santuario della Madonna di San Luca (med en viss utsikt over rullebanen på BLQ, for de som måtte være interssert i å se Ryanair ta av og lande). Et annet pluss med Bologna, er at det ikke på langt nær er like turistifisert som Firenze, Roma, Lucca, Milano, etc. I Bologna går det faktisk an å være i høysesong uten å måtte sikksakke mellom japanske turistgrupper og rasende nederlandske småbarnsforeldre på vei til skilsmisse. For de som ikke er interessert i verken historie eller arkitektur, så betyr det at man faktisk kan selv sentralt kan nyte god vin og mat uten å bli verken flådd eller trampet ned.
Når det gjelder BLQ og loungen, så synes jeg dette fungerer greit. Jeg var der så sent som i fjor høst, og da var det da vitterlig mulig å bruke den særskilte sikkerhetssjekken etter loungen i god tid før CPH-flyet. Fungerte helt greit, selv om loungen i seg selv på ingen måte var noe å skrive hjem om - men den er fremdeles et bedre alternativ enn gateområdet.