PDA

View Full Version : Ryanair og bagage


sk931
01-05-2008, 13:36
Er der nogen her der har mistet deres bagage efter en flyvning med Ryanair ??
----
Jeg mener nu betaler kunderne jo for at få deres bagage med flyet(dkk 174,-)
pr. stk, tror jeg nok det er....har man så ikke et vist krav på, at den så også
kommer med flyet ??
Men hvis nu din bagage ikke er med når du lander ???? har man så ikke et krav på at få de penge tilbage ????...nå nej..FR skal jo også have betaling for at transportere bagagen fra det sted de nu har sendt den hen og tilbage til passagerens destination...

oplevede nylig et tilfælde, hvor en pax kom med til AAR og forlangte at få sine
penge tilbage for indchecket bagage(bagagen var ikke med samme fly) ....Det kunne AAR handling jo ikke gøre, og så kommer kunden over til SGS handling og nærmest overfalder en af mine kolleger, med krav om at når de ikke vil hjælpe til på den ene side af gang, ja så skal man altså gøre det hos et helt andet handling selskab..Kunden forlangte at vi , altså SGS, ringede til STN og bad dem om straks !!! at sende bagagen til AAR....Vi forsøgte stille og roligt at forklare gæsten, som var anden etnisk oprindelse end dansk, at det kunne vi ikke..Vi henviste kunden til AAR handling, men de kunne ikke trænge igennem til kunden...De ville hellere end gerne hjælpe til, men magtede ikke at få hul igennem til passageren. Så blev SGS igen involveret, og kunden var nu så vred at vores medarbejder blev bange for ham...Tilfældigt var politiet stadig i lufthavnen og de "hjalp" kunden til at forstå, at kan ikke kunne opføre sig på denne måde..
Men kort og godt, FR har vel samme forpligtelser til at skaffe bagagen frem som alle andre fly selskaber, eller hyr ???

hilsen
ole

Vede
01-05-2008, 13:53
Ryanair skal for alt i verden unngås og fly med! Men som man sier, skal aldri si aldri. :p

Wishmaster
01-05-2008, 15:01
Mener nå at de skal transportere bagen tilbake til deg gratis... Ihvertfall til din ankomstflyplass. Det er det minste de kan gjøre. Men, som du forteller, FR fraskriver seg alt ansvar. De ville vel heller ha skyldt på flyplassen...
Men som du forteller, så var det en av de vanskelige pax'n man kan få, en av de som ikke kan "oppføre" seg.

Fly high
01-05-2008, 17:46
... gæsten, som var anden etnisk oprindelse end dansk, at det kunne vi ikke..


Ville han oppført seg annerledes om han var etnisk dansk?

sk931
01-05-2008, 18:45
Ville han oppført seg annerledes om han var etnisk dansk?
Øh.....ja det var nu ikke for at være racistisk, at jeg skrev som jeg gjorde, men ja.....de fleste ved, at vi gør alt for at skaffe bagagen til veje igen..
Oftest er den leveret inden for 24 timer...det sker for 99 % vedkommende.
-----
Vi har oplevet hos os at, danskere "af anden etnisk herkomst" tror at, vi bevidst beholder deres bagage og ikke vil levere den. Intet er mere forkert.
I AAR leverer vi bagage til kunder 3 gange om dagen...kl10 kl 17 og kl 22..
--
Det er fordi pax skal genforenes med deres bagage hurtigst muligt...Jeg ved at
FR pax må hente deres bags. i alle fald hvis de bor i AAR området....Det vil FR ikke betale for..

Hilsen
ole

Wishmaster
01-05-2008, 22:36
Det er fordi pax skal genforenes med deres bagage hurtigst muligt...Jeg ved at
FR pax må hente deres bags. i alle fald hvis de bor i AAR området....Det vil FR ikke betale for..



Enda en grunn til å ikke fly FR!
Prinsippielt hadde jeg aldri dratt til flyplassen for å hente en bag som et flyselskap på et vis ikke har fått med flyet jeg har reist med, dersom jeg har møtt tidlig nok på innsjekk og baggen er "clean". Den skulle ha blitt kjørt hjem!

imm
02-05-2008, 04:35
Jeg ser ikke noen grunn til at prosedyrer for utkjøring skal være forskjellige om man betaler separat for å ha med bagasje, eller om man betaler for det ved å ha det inkludert i billettprisen. Betale for bagasje gjør man på sett og vis uansett.

Vet ikke hvordan det praktiseres i utlandet, men i Norge kjøres bagasjen ut, men innenfor visse grenser.

Da jeg reiste med SN Brussels i mars, måtte jeg selv reise til deres kontor i Freetown for å hente min bagasje. Den ble ikke kjørt ut. Da jeg reiste med British West Indies måtte jeg selv dra til flyplassen for å hente den...


IMM

The Ticketor
02-05-2008, 10:00
Fly high,

Det kanskje ikke er politisk korrekt å si det, men det er likevel min klare erfaring etter snart 10 år i 3 forskjellige flyselskap at kultur har en hel del å si for hvordan man klager. Noen tror at man må rope høyt og være agressiv, noen tror at du ikke vil hjelpe dem med mindre du får betalt for det (bestikkelse) osv. Dette er personlig erfart flere ganger.

Å si at forskjellige kulturer har forskjellige normer, og personer fra andre kulturer enn vår har andre erfaringer og måter å håndtere enkelte situasjoner på, er på ingen måte rasistisk.

Fly high
02-05-2008, 12:14
Fly high,
Det kanskje ikke er politisk korrekt å si det, men det er likevel min klare erfaring etter snart 10 år i 3 forskjellige flyselskap at kultur har en hel del å si for hvordan man klager.

Jeg er ikke spesielt opptatt av å være politisk korrekt (vet du ikke at det er politisk korrekt å være politisk ukorrekt nå? :)), og jeg brukte ikke ordet rasistisk. Om du ser på etniske nordmenn, så er det da sannelig stor forskjell i måten å klage på her også, avhengig av hvor man kommer fra. Det går jeg ut fra at du også har erfart i jobben din? Dessuten har jeg inntrykk av at de som er lite vant til å reise, klager hyppigere enn de som er reisevante.

SK931 skrev ikke hvor disse "ikke-etnisk danske" kom fra. De kunne være svensker, japanere eller langtvekkistanere. Det bryr jeg meg ikke så mye om.

The Ticketor
02-05-2008, 12:16
vet du ikke at det er politisk korrekt å være politisk ukorrekt nå?

Godt, jeg er lei av hele begrepet. :)

FlyHi
03-05-2008, 12:31
Jeg har ihvertfald set mange eksempler på, at Ryanair-pax selv må tage til lufthavnen dagen efter for at hente forsinket bagage. Personligt ville jeg blive forbandet over denne ekstraudgift i både tid og ikke mindst penge for at rette op på Ryanairs fejl. Specielt når jeg i forvejen har betalt dem for at få transporteret bagagen.

De gange jeg har oplevet bagage-forsinkelser med SK, BA, LH og AF - er bagagen altid blevet leveret til min adresse (både i DK og udlandet) senest dagen efter. Det er da også hvad man skulle kunne forvente når der sker en fejl.

Men at jeg som pax - bagefter selv skal bruge tid og penge på at få min bagage igen er blot endnu et eksempel (af mange) på Ryanairs grådighed og mangel på respekt for kunderne. For mig personligt er det også en af mange grunde til at jeg fravælger dette selskab.

Fly high
03-05-2008, 17:49
Skal vi oppfatte det som at du ikke liker Ryanair, FlyHi ....?

EB
04-05-2008, 08:40
Les "En hyggelig hilsen fra Lufthansa" på en annen del av forumet... Her se rman helt klart hva som skiller skikkelige selskap fra Ryanair...heldigvis er det fortsatt frivillig om man vil fly med Ryanair.

FlyHi
04-05-2008, 12:18
Skal vi oppfatte det som at du ikke liker Ryanair, FlyHi ....

Det er skarpt observeret... Har svært ved at synes om et flyselskab, der gang på gang beviser, at de ikke er interesserede i at behandle deres kunder ordentligt og har som deres primære målsætning at gøre prissætningen på deres flybilletter så uoverskuelig som muligt, så kunder kommer til at betale langt mere de selskabet giver indtryk at det koster. For slet ikke at tale om de arbejdsvilkår de byder deres ansatte.

Det har jeg ikke lyst til at bidrage til, men det er jo heldigvis frit for andre at gøre det såfremt de ikke har noget problem med selskabets måde at opføre sig på.

Jeg er ikke religiøs på dette område og vil ikke gå ind i en større for/imod debat omkring Ryanair - jeg har min holdning til det og er i virkeligheden ligeglad med om andre har en anden holdning - hvilket jo tydeligvis er tilfældet med det passagerantal Ryanair har.

Deres produkt tiltaler mig ikke af mange grunde og derfor køber jeg det ikke - længere er den ikke.

EB
04-05-2008, 12:22
100% enig...bare så synd at mange mener det er verdt å prøve å omvende oss!!!