PDA

View Full Version : God Onsdag

learjet
30-04-2008, 03:20
God morgen

Akkurat kommet hjem etter alt for mange timer på jobb.
Begynte 0730 og var hjemmom en tur i3-4 tiden og så endelig hjemme 0300.
En virkelig laaaang dag.

CO39 med stor forsinkelse. Fikk sendt dem litt over 0200.
Måtte hente deler fra Frankfurt, noe som ikke gikk så lett....Rakk ikke første flyet så de kom ikke inn før litt over 2200. Så måtte det skrus og testet før vi kunne gå i gang.

Nå er det et par timers søvn før min siste arbeisdag i SA.

Ønsker alle forumister en trivelig dag

S

EB
30-04-2008, 05:33
Glad morgen... I dag starter ferien - men rekker en tur innom kontoret før det bærer avsted til OSL og CRJ`n til Munchen. Gleder meg til flere dager i Brunello distriktet... Ha en bedre onsdag og en enda bedre start på mai!

FBU 4EVER
30-04-2008, 07:23
God morgen!
EWR står på planen idag. Biff og "Arrogant Bastard" på planen i kveld. Ha en fin dag!

CK
30-04-2008, 07:41
ondsag fra Stockholm
i dag blir det retur til OSL og feiring av 1. mai (som god konservativ innebærer det selvsagt hagearbeid), men først håper jeg å rekke å ta pendlerleiligheten i øyesyn. Skal bli godt å få et "hjem" her borte og slutte med hotelltilbærelsen

Shadow
30-04-2008, 07:48
God morgen, overskyet og 13,3 grader på Oslo's beste Østkant.
Nok en avslappningsdag, vel iallfall frem til femtiden, da begynner jobben på Tryvann, blir et lite kjør ut natta etter det.
Men nå ... tilbake til liggende stilling

Egil
30-04-2008, 07:51
God morgen godt folk!

Sola skinner over MJF i dag også og jeg er usedvanlig blid for tiden. Kan det ha noe med lange lyse netter å gjøre mon tro :rolleyes:
Eller var det kanskje kampen i går, hmmm, tidenes finale i Moskva om Lpool gjør jobben i kveld!

E!

LN-FHU
30-04-2008, 07:51
God lille lørdag fra Trondheim

Badet i sol og 17 grader på morran :cool:

I kveld forberedes arbeidernes dag med konjakk, øl og grillmat ;)

En herlig dag forventes, ønsker alle forumister en flott dag :nor :nor :nor

S. Holberg
30-04-2008, 08:06
God morgen fra KB helidepature.
Her skinner sola ``litt´´ ,og tempen ligger på 13.1 grader.
Litt vind også.
Ukas siste skoledag, før det er lang-lang helg med 2 konfirmasjoner.
Skal også kose meg med 9 hull på GK i dag.
Ha en fin Onsdag!

JetBlue
30-04-2008, 08:43
God dag. Grått over Oslo, og igår oppdaget jeg at nytt pass må ordnes før tur til Bilbao 18. mai. Det kan bli spennende, ender kanskje med nødpass på OSL.

Det betyr at jeg må finne en fotoautomat, oppsøke en politistasjon med passkontor, etc. Dvs at det meste av dagen går med til leting og venting :p

zico77
30-04-2008, 08:57
God morgon frå Bergen.

Fortsatt forkjølt, men håper å ha toppen bak meg no. Helg om nokre timer, og Trondheim neste :)

Ha ei god (lang)helg alle!

sirpjalle
30-04-2008, 08:59
Grå himmel over Stavanger i dag. Men det er vel noe vi heldigvis ikke kan styre over? ;)

Hele huset forsov seg i dag, så det ble å begynne senere på jobb i dag enn planlagt.

Ellers ingen planer for dagen enn et møte, og så vidt begynne å "pakke" til fredag.

Ha en fin dag da folkens :)

OJB
30-04-2008, 09:03
God morgen fra Forus/Tananger,
En kjapp tur innom jobb på Forus før kursen settes for Dyce (ABZ) idag for møte.
Ikveld er det guttas kveld med slides og annet med gjengen her over i Tananger.
Ha en fin dag alle forumister.

Someone
30-04-2008, 09:19
Hola. God morgen fra Madrid. Her skinner solen og værmeldingen sier lettskyet og 20 grader. Blir å fortsette å jobbe videre med oppgaven, men en liten siesta blir det vel plass til idag også. Ha en fin dag.

Bildet fra gårsdagen :)

Utflyttet
30-04-2008, 09:24
Ord for dagen: hrmpf.

-A

Blubird
30-04-2008, 09:26
God overskyet morgen fra sørøst...tydelig at go'været har forlatt oss for denne gang, selv om temp'en faktisk ikke er så hakkanes gæærn (litt lokal slæng). Hektiske dager i møte, men først noen rolige minutter med nykvernet cappucino fra naboen.

TigerBlack
30-04-2008, 09:36
Gmorning fra avd. Fornebu.

stille og rolig her idag, grått i været, men ellers ok.

reiser til foreldrene på sørlandet i ettermiddag og kommer tilbake på søndagen.

Ellers lite å raportere herifra.

Bizflyer
30-04-2008, 10:39
Mårnings fra sør!

Drittvær i dag og det skal det visst bli i morgen også.

I dag føler jeg virkelig at det er lille-lørdag ettersom det er fri i morgen. I kveld blir det fotballkamp på pub'en, og jeg er enig med Egil, og håper på at Liverpool gjør jobben!! Så jeg satser på seierspils fremfor gravøl i aften.

BF:cool2

LCH
30-04-2008, 11:14
God formiddag fra Oslo. Har nettopp vært en tur innom legen for å sikre årets forsyning av allergitabletter, så nå kan pollensesongen bare komme. Tipper jeg går tidlig fra kontoret i dag, kommer an på hvor mye jeg som må ut. I morgen blir det grunning og maling av lister og vinduskarmer (i mangel av hage eller bil å jobbe på). =)

AirbusTrond
30-04-2008, 11:24
God formiddag fra Gamle Oslo. Kom fra Beijing i går kveld - en trivelig tur for 20.000 EB-poeng, selv om første del ble noe ødelagt av forkjølelse/feber. I dag blir det kveldsjobbing og i morgen blir det forsyne meg også jobbing.

Thomas
30-04-2008, 13:19
Måtte hente deler fra Frankfurt, noe som ikke gikk så lett....Rakk ikke første flyet så de kom ikke inn før litt over 2200. Så måtte det skrus og testet før vi kunne gå i gang.

Var det igjen noen pax på 39, eller var alle booket om?

Her er man hjemme fra tredje og siste dag på kurs, imorgen kveld er det tilbake til OPS'stolen. Nok en mild dag, men det blåser noe fra øst og lite blå himmel å skue.

Venter på en pakke fra USA som ble sendt fra JFK 23APR, enda ikke verken sett eller hørt noe fra den.. hmmmm!! :angry:

Twin Otter
30-04-2008, 13:31
God morgen

Litt av en forsinkelse! Hvordan gikk det med passasjerene???

Jeg har en sløv "morgen". Med sen frokost og kaffekoppen trygt plassert i nærheten. det blir en heller sløv dag, før jeg skal til en kompis og se CL i kveld....

Martin
30-04-2008, 13:52
Venter på en pakke fra USA som ble sendt fra JFK 23APR, enda ikke verken sett eller hørt noe fra den.. hmmmm!! :angry:

Neste gang kontakter du meg før pakken blir sendt, så kan jeg få sendt den med et ordentlig firma :colgate:

Har selv pakke på vei, dog bare fra England.. Han som sendte var tydeligvis ikke klar over at det må være med en fakturakopi på sendiger til Norge (tror ikke man trenger det innen EU), så istedenfor nå å ligge bakpå en lastebil på vei fra ARN til OSL, ligger den fortsatt i UK.. Avsender lovte dog å ordne opp, så den forlater forhåpentligvis øyriket i dag, med ETA OSL i morgen..

Ellers en relativt normal dag på jobben, før det blir en liten fridag i morgen (med tilhørende inneklemt arbeidsdag på fredag :rolleyes: )

Ønsker alle en god dag :)

LN-MOW
30-04-2008, 13:56
G'morghen fra Det Store Veikrysset. Sitter med kaffe i koppen og myser skeptisk ut paa verden. Skarpt paa morran - kun 3-4 grader da jeg dro hjemmefra.

Travel dag og Lotus Notes har konka ut. har webmail, men funksjonaliteten er noe begrenset .. morrro..... blaeh!

Har moeter fram til 16, saa faar satse paa reprisesendingen av Chelsea-Liverpool paa ESPN Classic ..

learjet
30-04-2008, 16:05
Ja ja, hjemme igjen, for andre gang i dag....

I dag var siste dagen hos SA. Vemodig.... Ble en litt kortere vakt, siden jeg slapp å komme til 0500. Møtte opp i 830 tiden og gjorde unna CO så var dagen over. En smule trøtt og sliten etter siste døgns strabaser.

Thomas og Twin Otter (og andre som lurer)
Vil vel være å lyve kraftig hvis jeg sier at pax var spesielt fornøyd. Men det var da smil å se når vi kom av gårde utpå natta.

Vi booket om 20-25 stk. Til å begynne med så var det veldig lite alternativer som var spesielt smarte. Vår maskin skulle da etter planen ankomme i 10-11 tiden lokal til EWR. Og da var det litt for kort til til å plassere hele hurlumheien på hotell og ombookinger var bare for å ankomme ennå senere... Men så ble vi jo lurt at et j.... budfirma i Tyskland som ikke leverte delen vi trengte på avtalt fly fra FRA. Og når alt dette skjedde så begynte det å bli så sent at det kunne være en mulighet å flytte hele avgangen til formiddagen i dag.
Den nå "berømte" delen ankom litt over 2200 og kollegaene til Speedbird satte i gang med mekkinga si. De trengte også litt lenger tid enn planlagt til tester før vi fikk maskinen tilbake.
Hadde vi at en fjerneste ide om hvor lenge dette ville vare, så hadde vi sent alle på hotell og booket om flere tidligere (etter 12 begynner det å bli vanskelig å få folk til USA via Europa innen rimelig tid) Men det er lett å være etterpåklok i dag. utifra den informasjonen som forelå til enhver tid, så ble ting gjort ganske så riktig.

All ære til Dag's kolleger i Houston som jobbet mye i løpet av kvelden. De imponerte meg. De var på mail og tlf mye og oppdaterte oss jevnt.
Men forbrukerrådet - de er jeg ikke mye glad i... Det er viktig med informasjon om rettigheter og at pax har rettigheter, men det er nok en del ensidig info rundt om kring. Hadde flere pax som mente at siden flyet var forsinket så hadde de krav på EUR600 i denied boarding samt gratis reise.... Folk leser ofte det de vill lese... og da kan det bli mye diskusjoner mellom slitne pax og slitne medarbeidere.

Vel vel, vi fikk dem avgårde - om enn noe slitne.

Nå skal de slappes av før jeg begynner i ny jobb i morgen tidlig allerede.

S

Thomas
30-04-2008, 16:12
Ja, nå snakker vi sammensorium - med all flaksen til Haris, tar jeg feil om det var nettopp han som var på jobb også i går? (Det pleier være slik de få gangene det skjærer seg totalt?) :D

Godt at den kom seg avgårde til slutt, antar at crewet forble i Oslo frem til kveld's?

learjet
30-04-2008, 17:01
Ja til alt...

Tommy777
30-04-2008, 17:22
Hørtes ut som litt av en aften i går, learjet.

Snakka så vidt med Hr. Johnsen i går, han nevnte at det var et lite problem

Her i Chicago er det delvis skyet og småkaldt på morran. Setter nesa ut mot ORD i 2 tiden for å ta UA til SFO.