Log in

View Full Version : SAS business lounge

jb1
29-04-2008, 16:36
Hei
Hvor bra/dårlig er SAS businessloungen på Kastrup i forhold til Novia - loungen, hvor man har adgang med Diner's?

Tommy777
29-04-2008, 16:41
SAS loungen er mye bedre. Bedre matutvalg og alkohol samt dusj tilgjengelig. Loungen er også mye større og har en rekke arbeidsstasjoner med internet

jb1
29-04-2008, 16:43
Takker for svar!

CK
29-04-2008, 16:47
Diners-loungen er ok for oss halv-vaskede med DC-kort. Har vært inni SAS-loungen én gang, og den er nice. DC-loungen på ARN er bedre enn Novia CPH!

jb1
29-04-2008, 16:55
Enig at DC loungen på ARN er mye bedre enn i CPH. Jeg har vært i SAS business loungen på ARN også, jeg likte den også. På Gardermoen har jeg vært én gang i SAS biz loungen, men det er så lenge siden at jeg ikke husker om den var bra.

Utflyttet
29-04-2008, 17:08
Så mye jeg liker å klage på SAS for mye rart, så skal de ha det at Scandinavia-loungen i CPH (og forsåvidt OSL) er bra lounger. Jeg vil faktisk si at i CPH er loungen sånn generelt bedre enn SQ sin splitter nye F-lounge i SIN.

-A

PSC TOS
29-04-2008, 18:27
Etter man måtte begynne å betale(!) for smørbrød i DC-loungen skal det ikke mye til for å være bedre enn den..

Tommy777
29-04-2008, 18:30
Så mye jeg liker å klage på SAS for mye rart, så skal de ha det at Scandinavia-loungen i CPH (og forsåvidt OSL) er bra lounger. Jeg vil faktisk si at i CPH er loungen sånn generelt bedre enn SQ sin splitter nye F-lounge i SIN.

-A

Så, så.. Må vi ikke bli revet med... Ikke noe champis i noen SAS lounger lenger trekker kraftig ned. I tillegg gir SQ gratis trådløst internet i mange av deres lounger.

Someone
29-04-2008, 18:34
I tillegg gir SQ gratis trådløst internet i mange av deres lounger.

Det gjør SAS også.

Utflyttet
29-04-2008, 18:36
Så, så.. Må vi ikke bli revet med... Ikke noe champis i noen SAS lounger lenger trekker kraftig ned. I tillegg gir SQ gratis trådløst internet i mange av deres lounger.

Jeg blir ikke revet med, men bare sier hvor ille SQ sin nye F-lounge er. :)

At det ikke er champis er ikke noe must for meg. For all del, å tute Dom Perignon var helt OK, men langt fra noe kritisk for meg.

Og som et sted å arbeide, få noe halveis OK mat (grovt brød, litt pålegg og OK drikke/te er det jeg ser etter) så funker CPH veldig bra. :)

Pluss, en ting ingen annen lounge i verden har, som de har i CPH, er en liten grei hemmelighet som finnes i et av Scandinavia-loungens hjørner. :colgate:

-A

Joker7913
29-04-2008, 19:06
Pluss, en ting ingen annen lounge i verden har, som de har i CPH, er en liten grei hemmelighet som finnes i et av Scandinavia-loungens hjørner. :colgate:

-AGammel Dansk

OSLflyer
29-04-2008, 19:20

-A

Er det fortsatt slik at sprit ikke tilbys i biz. loungen til SAS?

Terminal3
29-04-2008, 19:26
Hei
Hvor bra/dårlig er SAS businessloungen på Kastrup i forhold til Novia - loungen, hvor man har adgang med Diner's?

Det er nu Servisair Loungen du har adgang til i CPH med Diners Club:
http://www.dinersclub.com/en/DCIHome/airportlounge.jhtml

Den bruges også af bl.a. KLM og AF. Personligt kender jeg kun Novia og SAS Business Lounge så jeg skal ikke kunne sige noget om kvaliteten.

Tommy777
29-04-2008, 19:52
Er det fortsatt slik at sprit ikke tilbys i biz. loungen til SAS?

Ingen sprit i Business Loungen til SAS på ARN/OSL/CPH. Kun Scandinavian Lounge.

Tommy777
29-04-2008, 19:54
Jeg blir ikke revet med, men bare sier hvor ille SQ sin nye F-lounge er. :)

At det ikke er champis er ikke noe must for meg. For all del, å tute Dom Perignon var helt OK, men langt fra noe kritisk for meg.

Og som et sted å arbeide, få noe halveis OK mat (grovt brød, litt pålegg og OK drikke/te er det jeg ser etter) så funker CPH veldig bra. :)

-A

Jeg besøker alltid SQs lounge før SAS på LHR. Der har de hatt gratis trådløst i årevis, meget gode smørbrød, snacks, champis, kanonbra alkoholutvalg, dusj MED toalett i samme rom og utrolig lite besøkende i forhold til London Lounge

Dersom det er dagrom du henviser til, er det en dårlig beholdt hemmelighet

Tommy777
29-04-2008, 19:54
Det gjør SAS også.

Det er vel ganske så variabelt.. Ikke her i USA ihvertfall

Someone
29-04-2008, 20:10
Det er vel ganske så variabelt.. Ikke her i USA ihvertfall

De gjør de ihvertfall i Skandinavia og på LHR. På London Business Lounge (SK/AC) har de også sprit

jb1
29-04-2008, 20:28
Det er nu Servisair Loungen du har adgang til i CPH med Diners Club:
http://www.dinersclub.com/en/DCIHome/airportlounge.jhtml

Den bruges også af bl.a. KLM og AF. Personligt kender jeg kun Novia og SAS Business Lounge så jeg skal ikke kunne sige noget om kvaliteten.

Ja, det var den jeg mente. Jeg har vært i Servisairs lounge flere ganger og den er fin nok, men jeg prøver gjerne en ny.

Utflyttet
29-04-2008, 20:41
Jeg besøker alltid SQs lounge før SAS på LHR. Der har de hatt gratis trådløst i årevis, meget gode smørbrød, snacks, champis, kanonbra alkoholutvalg, dusj MED toalett i samme rom og utrolig lite besøkende i forhold til London Lounge

Nå snakket jeg om Scandinavian i CPH vs SQ sin F i SIN. Lounger i London er en helt annen historie. Da er det enten SQ sin, eller VS sin Club House om jeg flyr i biz/F med SQ.

-A

Tommy777
29-04-2008, 21:05
De gjør de ihvertfall i Skandinavia og på LHR. På London Business Lounge (SK/AC) har de også sprit

De stedene det ikke finnes Scandinavian Lounge, er det sprit i SAS sine Business lounger. Som du ser i min post, serveres det ikke sprit i Business loungene til SAS på CPH/ARN eller OSL. London Lounge er forresten en SAS lounge som AC kjøper tilgang til

OSLflyer
29-04-2008, 23:51
Som konklusjon til første post er vel da at SAS biz lounge i CPH tilbyr god plass, grei brødmat med øl og vin samt fri tilgang til internett. Mens loungen til DC er som oftest stappa, men med fri sprit. Hva de tilbyr av nettilgang har jeg ingen aning om. Har ikke vært der på flere år.

Vil også legge til noen ord om London Lounge. Var innom på søndag og ble møtt av Hana som ville inndra EBG kortet mitt siden det hadde utgått. Det holdt ikke bare å dra BC eller se etter de tre rette bokstavene. Er selvfølgelig fortsatt gull, men kortet er kombinert med mitt private DC kort. De reisene hvor andre CC benyttes tar jeg alltid med meg mitt gamle EBG kort. Det fungerer feks. veldig greit i innsjekkautomatene. Slik at etter vel 5 min. krangel fikk jeg mitt gamle kort tilbake. SNAKK OM Å BLI ØNSKET VELKOMMEN!