PDA

View Full Version : Felles tripreport - Larnaka og København

flyKSU
29-04-2008, 13:50
Siden det nå er/blir to turer fremover med kun en dags mellomrom smeller jeg like godt begge turene sammen i en tripreport. (MOL – OSL – LCA – OSL – KSU, og TRD – OSL – CPH – TRD) God lesning :)

Molde MOL – Oslo OSL
SAS Norge (SK4523)
Boeing 737-600 (LN-RRC)
Sete 20B, (50% load factor)

Vi gjorde en ganske stor tabbe da vi bestilte billettene videre til Larnaka først, og avventet med å booke billetter til Oslo. Vi hadde selvsagt sjekket opp om tider passet og priser, men altså ikke bestilt. Da vi skulle gå inn på sas.no igjen for å bestille hadde prisene for avreise fra Kristiansund hoppet noe sinnssykt, og det var uaktuelt å betale over 6000 kroner t/r for tre personer Kristiansund – Oslo. (:drunk:) Det var et mye billigere alternativ å reise fra Molde, og i tillegg gikk denne avgangen litt tidligere, noe som passet veldig bra med tanke på at vi ikke hadde så veldig lang connection-tid på Gardermoen. Litt surt å måtte dra over Fursetfjellet for å komme seg nedover til Oslo, men det fikk bare være.

Ankomst Årø cirka klokken 11:15, og innsjekkingen gikk veldig raskt. Sjekket inn på automat, og tok maks fem minutter da det nesten var folketomt inne i terminalen. Gikk derfra raskt mot sikkerhetskontrollen, og vi satt oss og ventet ved gate 4.

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T1.jpg
(Ga opp å få til noen bilder. Sterkt motlys, og skitne vinduer)

Jeg synes forresten det er ganske rart at kiosken på Årø var utenfor sikkerhetssjekken. Denne kiosken er det eneste ”skikkelige” serveringsstedet inne i terminalen, og den lille baren og automaten som stod på innsiden var stengt. Dermed var det jo ikke mulig å ta med seg vann inn gjennom security. (vil jeg tro..?) Heldigvis var det ikke så lenge å vente før boarding. :rolleyes:

LN-RRC kom landende fra Oslo på RW07, og kort tid etter ankomst startet ombordstigningen. Raskt og effektivt ut gjennom gate, og om bord. Satt ganske langt bak. (sete 20A) Hadde ikke forhåndsbestilt sete heller. Det var så vidt knyttnevetesten ble bestått, så plass var det heller dårlig med. Ikke en gang for meg som kun er 1 meter-og-noen-og-sytti var det noe særlig rom til å bevege føttene. Men flyturen er jo kort, så det hadde ikke noe å si.

Takeoff RW25, og serveringen begynte raskt. Valgte og ikke å kjøpe noe, og tok til takke med en gratis kopp te. Flytiden var beregnet til 45 minutter, og det var en stille og rolig tur hele veien. Flott og klart vær hele veien fra Møre mot Gardermoen. Vi landet på rutetid, og stod ved gate kort tid etter. Var også flott at SGS kom med en trapp til oss som satt langt bak, så vi slapp å vente på at alle skulle ut før oss. Det var litt rart at det kun var vi og to andre som stod ved bagasjebåndet og skulle hente kofferter. Men da tok det jo ikke så lang tid.

Så var det bare å komme seg opp i avgangsterminalen, og begynne på etappe to :)

Forts...

flyKSU
29-04-2008, 14:01
Oslo OSL – Larnaka LCA
TuiFly Nordic (BLX601)
Boeing 737-800 (SE-DZY)
Sete 6E (100% load factor)

Vi fant ut at vi likevel hadde god tid før neste avgang. Sjekk inn hos TuiFly hadde nettopp åpnet (når det er charter åpner innsjekkingen 2 timer før avgang), og det var ingen kø. To minutter å sjekke inn, raskt gjennom security før vi dro mot utenrikspiren og billettkontrollen. Jeg tok en rask taxfree runde, og fikk litt tid til vindusspotting. Fikk også bilde av Norwegians nyeste:

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T2.jpg
(Norwegians nyeste ved gate)

Etter en liten runde for å se hva som stod ved gatene av fly gikk turen mot Non-Schengen, hvor det var veldig trangt om plassen. Lurer på hvordan det kommer til å bli dersom Krabi Air skal begynne trafikkere OSL med en 747, og alt det medfører av passasjerer. Det KAN bli litt… fult? :8:

Det var to avganger til Larnaka samtidig, og disse fløy for to forskjellige turoperatører. Dette førte til mye forvirring mellom gatene, og det bedret seg ikke da den ene av de to ble forsinket med en time. Rett etter dette kom det melding om at også den andre avgangen også var forsinket med en time. Da maskinen vår endelig parkerte ved gate 50, tok det ikke så lang tid før boardingen kunne begynne. Fikk beskjed om at det var smekkfult om bord, og at de som satt fra rad 16 og bakover skulle boarde først. Aner ikke hva det var, men det gikk i alle fall utrolig treigt for den første puljen å komme seg om bord. Ble vel rundt en halvtimes venting... men det var jo charter da, så :rolleyes:

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T3.jpg
(TuiFly Nordic SE-DZY parkert ved gate 50)

Vel om bord strømmet det på med passasjerer, og alle seter var opptatt. Satt ganske uheldig til, med tanke på TV-monitorene. Den nærmeste var rett over meg, slik at jeg ikke så hva som foregikk på skjermen, mens den neste var helt framme ved gallery. TuiFly Nordic og Star Tour har i det siste kjørt en kampanje om at de har den beste beinplassen blant charterselskapene, og for deres 738’ere i alle fall ser dette ut til å stemme. Det var langt bedre beinplass hos TuiFly en i SAS sin 736. Setene var også veldig gode, men de var litt korte, og en skikkelig nakkestøtte manglet.

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T4.jpg
(Solnedgang ett eller annet sted over Ukraina)

Det gikk ikke så lang tid fra boarding completed til takeoff, heldigvis. Shrek den tredje og Oceans 13 var de to felles filmene som ble vist under turen. Så litt på sistnevnte, men var litt vanskelig å få med seg på de små skjermene langt unna. Ca 45 minutter etter takeoff ble ”drikke til middagen” servert, og nesten en og en halv time senere kom faktisk maten. En slags ”rekesalat” (dvs. reker med løk, persille og en slags hvitløksaus) som forrett, kjøttkaker med stekte poteter og grønnsaker til hovedrett og sjokoladekake med bringebær til dessert. Smakte ganske godt egentlig, men kan jo ha noe å gjøre med at jeg var veeeldig sulten. ^_^

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T5.jpg
(Maten)

Veldig hyggelig crew på denne turen, og ofte var kaptein og besetning på PA og sa noen ord. Synes det er greit å få litt info om forskjellig, og at crewet har en slags ”kontakt” med passasjerene. Ankomst Larnaka ca klokken 23:30, og vi parkerte ved siden av en MyTravel DK A321 og en Cyprus Airways A330. Vi ble busset bort til terminalen, som ikke var så veldig pen. Veldig gammeldags, og lignet mye på en lagerbygning. Men den var i det minste oversiktlig. Men det bygges for øvrig en ny terminal på Larnaka nå, og denne skal stå ferdig i november 2009. (mer om den nye terminalen her) (http://www.cyprusairports.com.cy/) Ankom hotellet rundt klokka 2 på natta.

Forts...

flyKSU
29-04-2008, 14:09
Etter en flott charterferie på Kypros, nærmere bestemt i Protaras med mye sol var det tid for å reise hjemover. Det ble også en tur inn til Larnaka for å se hva som var der, og ikke minst for å ta turen til McKenzie Beach som ligger rett foran rullebanen på flyplassen. Ble der ikke så lenge, men noen bilder ble det jo. Anbefaler stedet i alle fall. Mye variert trafikk der, både rutefly, charter og mye fra Midtøsten. Emirates for eksempel flyr to ganger daglig til Larnaka fra henholdsvis Malta og Dubai.

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T6.jpg

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T7.jpg

(Tåka lettet etter hvert ^_^ )

Forts...

flyKSU
29-04-2008, 15:56
Larnaka LCA – Oslo OSL
TuiFly Nordic (BLX602)
Boeing 737-800 (SE-DZK)
Sete 4C (100% load factor)

Vi glemte å si ifra om at vi ville beholde hotellrommet etter klokken 12 dagen vi skulle reise, og siden det var en viss mengde bagasje som var med ble det litt problematisk. Fikk til slutt stuet alt vekk inntil bussen kom og hentet oss klokken halv ni. Fra Protaras er det ca. en time med buss inn til Larnaka og flyplassen. Parkeringsplassen for ”Tour coaches” på flyplassen var faktisk ganske mye større en parkeringsplassen for biler ^_^

Da vi kom inn i terminalen var det kaos som rådet, og absolutt alle stod i ei diger klynge og skulle sjekke inn så raskt som mulig. Til slutt ble det vår tur, og vi fikk sjekket inn de to altfor tunge koffertene. Det gikk faktisk ganske raskt gjennom sikkerhets og passkontrollen, så vi fikk god tid til å se oss rundt i terminalen. Dog var det ikke mye å se – Noen butikker i et svært, ombygd lagerlokale er vel dekkende for hvordan terminalen så ut.

Avreise fra Gate 5 ble en halvtime forsinket på grunn av bytting av fly, samt en avgang til Gatwick på samme gate som drøyet ut litt. Avreise var satt til 23:45 etter planen, men vi kom oss ikke ut i flyet før rundt kvart over tolv. Alle gatene på flyplassen er bussgater, og selv om de stilte med to store busser var det trangt om plassen. Vi ble lastet om bord, og kunne ta av nordover etter en utrolig lang taksetur.

Selve flyturen var det ikke så mye å si om… Fikk spist litt av det som ble servert, som jeg mener var en slags pasta med sjokoladekake og frukt til dessert. Sovnet ett eller annet sted over Romania, og våknet 15 minutter før vi landet på Gardermoen. Men var en stille og rolig tur så vidt jeg vet ^_^

Forts…

Blubird
29-04-2008, 17:04
Norsk vinterlandskap og -natur på sitt beste på bilde 1...

MountainDew
29-04-2008, 18:20
Kjempefin rapport. TUIfly virker som et bra Charterselskap. Sist gang jeg reiste på charter var med MyTravel. Veldig trangt ombord.
Fikk dere mat inkludert i pakkeprisen eller var den i tillegg. Så godt ut!

S. Holberg
29-04-2008, 18:28
Kjempefin rapport!

MD11
29-04-2008, 20:52
Herlig rapport fly1980, godt skrevet og flotte bilde, likte spesielt godt bildet fra solnedgangen over Ukraina.

flyKSU
29-04-2008, 21:08
MountainDew: Ja, jeg mener også a TuiFly er et meget godt selskap. Servicenivået var meget høyt på begge turene, kabinen var ren og pen og crewet var utrolig imøtekommende og vennlige, langt over hva man forventer av et "charterselskap" :)

Maten kostet 160 kroner pr. pers, og man kunne velge blant type og spesialmåltider. For den prisen fikk du mat både på utreise og retur.

Takk for hyggelige ord alle sammen :)

flyKSU
29-04-2008, 21:48
Oslo OSL - Kristiansund KSU
SAS Norge (SK2303)
Boeing 737-600 (LN-RRC)
Sete 14C (75 % load factor)

Ankom Gardermoen klokken 03:45 trøtt og sliten. Da var det godt at det var dempet belysning i terminalen, og nesten folketomt. BLX602 var den eneste ankomsten da, så det gikk greit å finne bagasjen sin på båndet fort. Hadde jo selvsagt kastet den lille delen av boardingkortet jeg fikk tilbake på Larnaka-flyplassen, så da jeg stod inne i tax free'n og kun skulle ha meg en tyggis gikk jo ikke det (og man kjøper da jo selvsagt ikke noe i kiosken når man kan slippe momsen som sikkert var på utrolige 2 øre eller noe... :p )

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T5-1.jpg
(Folketomt i terminalen)

Lite folk betyr ingen kø, og det var flott da vi skulle sjekke inn bagasjen. Herfra skulle vi dele oss, slik at resten av reisefølget skulle hjem med første fly til KSU (SK3201), mens jeg skulle bli igjen til andre avgang (SK2303), og dermed benytte anledningen til å spotte litt. Men det tok ikke lang tid før det tikket inn en SMS om at den første flighten var kansellert, og alle pax hadde blitt overført til Molde-flighten, og ville bli busset fra Årø. I stedet for dette valgte vi å ta andre avgang til KSU sammen, da en times busstur ikke virket noe særlig fristende. SAS var i alle fall reale og spanderte mat til en verdi av 100 kroner på hver av oss. (vi fikk utdelt en slik sjekk)

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T1-1.jpg
(Commuter-gates)

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T2-1.jpg
(SK maskinen med teknisk, som egentlig skulle fly SK2301)

Jeg tok meg en tur ut for å spotte litt mens jeg ventet på flighten. Da jeg stod og prøvde å pakke sekken gikk jeg selvsagt glipp av landingen både til UPS B767 og TNT B757. Hadde ikke sjans å komme meg til vollen, så gikk til enden av 01R/19L og prøvde på noen take-off shots. ”Airport Patrol” kom kjørende langs gjerdet et par ganger og så etter meg, men det gikk jo greit (de lurte sikkert på hva en 15-åring gjorde langs gjerdet på en flyplass klokka 7 om morgenen ^_^ )

Etter nesten to timer ved gjerdet gikk jeg langs Henrik Ibsens Veg tilbake mot terminalen. Det begynte sakte men sikkert å fylles opp med mer og mer folk nå, og det gikk ikke lenge før det var klart for ombordstigning gjennom Gate 17.

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T3-1.jpg

Takeoff på rute, og flytid var beregnet til 45 minutter. Ikke så mye å fortelle om denne turen egentlig for jeg var veldig, veldig trøtt. Det var utrolig varmt om bord forresten, og noe turbulens på nedstigningen mot Kristiansund. Landet på Kvernberget RW07 på rutetid.

Da var rapporten t/r Larnaka ferdig, og CPH rapporten kommer til helgen. Da skal vi teste SAS Norge B736 (igjen), SAS DK A321 og Widerøes stand in – Blue Line Fokker 100 :)

FlightDeck
29-04-2008, 23:11
Takk for en kjempebra rapport! Du skriver bra og detaljert - og har fine bilder. Hyggelig å høre litt om TuiFly også - flyr aldri charter, men de hørtes ikke verst ut, med unntak av avgangstiden tilbake til Norge da... Royal Jordanian-maskinen så forresten utrolig bra ut :)

flyKSU
04-05-2008, 20:40
Lovte dere fortsettelsen… Her kommer den.

Trondheim TRD – Oslo OSL
SAS Norge (SK347)
Boeing 737-600 (LN-RPE)
Sete 17A (100% load factor)

Meningen var å egentlig fly direkte TRD – CPH – TRD med Widerøe. Men for noen måneder siden ringte WF og sa de hadde forhåndskansellert flyet vårt. De ga oss en alternativ rute via Oslo dagen før, og siden det var på morgenen ble det en ekstra dag i København. Det var opp og hopp klokken 4 på ”morgenen” for å kjøre opp mot Værnes. Brukte utrolig nok UNDER 3 timer :8:

Sjekket inn bagasjen hele veien til CPH, og alt som het kø var ikke-eksisterende. Nesten ingen av butikkene inne i terminalen var åpnet. Det var kun 7-elleven og Upper Crust som holdt åpent så tidlig.

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T1-2.jpg

Dere som har flydd fra TRD har sikkert sett den flotte bildesamlingen som står utstilt i terminalen med bilder av forskjellige høydepunkter på flyplassen helt fra åpningen og utover. Noen av godbitene:

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T2-2.jpg

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T3-2.jpg
(Copyright TRD blir det vel?)

Ombordstigning 25 minutter fra avreise, og vi pushet fra gaten 10 minutter etter rutetid. Vi taxet til takeoff foran en WF DHC8, og tok av i retning Oslo kort etter. Kapteinen var utrolig morsom der han satt og pratet, og kabinpersonalet var veldig vennlige også. Flyturen ble på snaue 50 minutter, og på den tiden rakk jeg å skumme gjennom Dagbladet og drikke en gratis kopp te. Landet på en regnfull Gardermoen litt etter rutetid, og det var en av de mykeste landingene jeg har vært med på. Kjente nesten ikke hjulene ta i asfalten.

Så var det bare å komme seg inn i utlandsterminalen.

Oslo OSL – København CPH
SAS (SK457)
Airbus A321 (OY-KBB)
Sete 5A (100% load factor)

Gikk rundt litt og så på Gardermoen, før det var klart for ombordstigning i SAS’ A321 som skulle ta meg til CPH. Dette var første gang jeg skulle fly flytypen med SAS, og i tillegg hadde WF oppgradert meg gratis til Economy Extra. Gikk om bord i et smekkfult fly som stod på Gate 36. Vi pushet litt forsinket, og tok av. Artig med kameraet som er montert ”der framme” så vi ser hva som foregår foran oss på skjermene :)

Flyturen var beregnet til 55 minutter, og gikk ikke lang tid før serveringen startet. Maten besto av Cola, pluss veldig mørkt solsikkebrød med salat, ost, skinke og tomat, og med noen vaniljekuler med sjokolade til dessert. Smakte godt.

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T4-1.jpg

Fløy over Øresund på innflygningen, men ingen bro å se i tåka. Tett regn og skikkelig dritvær da vi landet på Kastrup noe før rutetid. Det gikk også forferdelig lenge å vente på all bagasjen. Tok ca 30 minutter før den kom :8:

København CPH – Trondheim TRD
Blue Line (WF359)
Fokker 100 (F-GNLH)
Sete 16 A (70% load factor)

Etter en veldig hyggelig spotterdag ved Flyvergrillen på kastrup (som du kan se hva kom ut av her (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=31192)) var det tid for å reise hjemover. Elsker T3 på Kastrup, så det å få tiden til å gå var ikke noe problem. Det ble etter hvert klart for boarding gjennom Gate B2, og derfra ble vi busset bort til den franske Fokker 100’en som skulle ta oss hjemover.

Setene var fantastisk behagelige forresten, med utrolig gode nakkestøtter. Ikke mye støy i kabinen heller, selv om jeg satt så langt bak som rad 16. Flyet var veldig rolig og stabilt, og det franske crewet gjorde en flott jobb. Fokker 100 var egentlig et utrolig flott fly, og spesielt for slike ruter.

http://i295.photobucket.com/albums/mm139/KSUaviation/T5-2.jpg

Ikke så mye som skjedde på den turen, bortsett fra en tralle med te og kaffe som gikk frem og tilbake. Etter ca 1 time og 20 minutter gjorde vi oss klar til innflygning, og landet veldig mykt. Det ble tid til en rask rundtur inne på tax free’n, før kursen ble satt mot Scandic Solsiden på Nedre Elvehavn.

Håper dere likte rapporten. :)

AirbusTrond
04-05-2008, 21:04
Takk takk for flott rapport! Synes maten så veldig bra ut på begge - spesielt frokosten så fresh ut.

Ellers er det på tide at Larnaca får ny terminal. Det er vel 15 år siden jeg var der sist - så kanskje jeg bør ta en tur ned igjen når den nye står ferdig.

Someone
04-05-2008, 22:36
Flot rapport

Maten besto av Cola, pluss veldig mørkt solsikkebrød med salat, ost, skinke og tomat, og med noen vaniljekuler med sjokolade til dessert. Smakte godt.

Og det var nok Rugbrød du fikk servert. Noe som er typisk dansk og brødutvalget i Danmark består stort sett enten av rugbrød eller loff:DEN

S. Holberg
05-05-2008, 15:26
Kjmepefine rapport! Begge!
Blir du med på en spottetur på KB på onsdag kanskje?(les mer på KB forumet, ref LN-RBB)

flyKSU
05-05-2008, 16:16
Takker alle sammen :)

Kjmepefine rapport! Begge!
Blir du med på en spottetur på KB på onsdag kanskje?(les mer på KB forumet, ref LN-RBB)

Jaja, send meg en PM :) Lenge du blir da?

Blackhawk
06-05-2008, 02:47
Takk for en kjempefin trip-report ja, med masse detaljert info og bra
med bilder!

Dog er det en ting eller tre jeg må kommentere;

TuiFly Nordic og Star Tour har i det siste kjørt en kampanje om at de har den beste beinplassen blant charterselskapene, og for deres 738’ere i alle fall ser dette ut til å stemme. Det var langt bedre beinplass hos TuiFly en i SAS sin 736. Setene var også veldig gode, men de var litt korte, og en skikkelig nakkestøtte manglet

Vel, nå har TUIfly Nordic alltid kjørt med MAX seat-config på sine
grusomt trange B738-maskiner - altså 189 seter (det samme som
f.eks. Sterling har i sine) og denne max configen skal det også
være i fremtiden, TUIfly Nordic sine tre B738-maskiner er
faktisk noe av det trangeste man kan reise ut på charter med
fra OSL pr. dags dato.

Selv unngår jeg TUIfly Nordic sine B738-maskiner, eneste
jeg klarer er evt. EMC-setene med god benplass - men setene er uansett
svært ubehagelig etter min mening. Og reiser man med TUIfly, så unngå
for all del - å reise med de innleide engelske B757-maskinene på sommeren,
disse er faktisk ENDA trangere enn B738-maskinene! *grøss*

Kampanjen som TUIfly har kjørt mht. bedre benplass, gjelder kun
langdistansemaskinene (i vintersesongen). Det er 3 stk. B767-300 som
skal få færre seter, der fjerner de 32 seter pr. maskin.

Benplassen er generellt bedre hos bl.a. Novair og Thomas Cook
Airlines Scandinavia (tidl. MyTravel Airways), spesiellt
behagelig dersom man reiser med sistnevnte selskap og med enten
Airbus A330-200 eller -300 versjonen, dersom man reiser to - så
er det ekstra fint å velge seter hvor det kun er to seter på ved
vindusradene ombord.

Maten på Thomas Cook/MyTravel er forøvrig såvidt litt billigere
enn TUIfly Nordic også, med en pris Kr: 140.- pr. person.

flyKSU
06-05-2008, 13:58
Takker for oppklaring blackhawk :) Mulig jeg har blitt "lurt" av markedsføringen deres :P :) Men jeg mener dog fortsatt bestemt at det var mye bedre plass der en hos SAS' 736...

FlightDeck
06-05-2008, 16:36
Takk for fin fortsettelse på rapporten! Fokker 100 er et knakende flott fly :) Og at Widerøe oppgraderte deg/dere er meget god service - som vanlig fra den kanten! Men de bør innføre Economy Extra også på intraskandinavisk og skjerpe serveringen litt.

Marius_S
08-05-2008, 02:41
Hvordan var det engelsk-kunnskapene til mannskapet ombord på Blueline-maskinen? Reiste med de 21 april, og der var det mye dårlig engelsk gitt. Var faktisk så ille at under sikkerhetsdemostrasjonen var det like før hun som stod i midtgangen og demonstrerte utstyret knakk sammen av latter da hennes kollega begynte å lese sikkerhetsinformasjonen... Hun var forøvrig ikke alene; var flere av passasjerene som begynte å le, meg inkludert.
Ellers ble jeg veldig skuffet over benplassen ved nødutgangen på dette flyet. Er det ikke slik at det skal være større plass mellom setene der? Merket ihvertfall lite til det der.

Takk for fin rapport forøvrig!

flyKSU
08-05-2008, 16:17
Hvordan var det engelsk-kunnskapene til mannskapet ombord på Blueline-maskinen? Reiste med de 21 april, og der var det mye dårlig engelsk gitt. Var faktisk så ille at under sikkerhetsdemostrasjonen var det like før hun som stod i midtgangen og demonstrerte utstyret knakk sammen av latter da hennes kollega begynte å lese sikkerhetsinformasjonen... Hun var forøvrig ikke alene; var flere av passasjerene som begynte å le, meg inkludert.
Ellers ble jeg veldig skuffet over benplassen ved nødutgangen på dette flyet. Er det ikke slik at det skal være større plass mellom setene der? Merket ihvertfall lite til det der.

Takk for fin rapport forøvrig!

Hehe... joda, det at de var franske kom fram så godt at du skulle tro det var fra en dårlig film :D Spesielt arti og tydelig var det når vi landa på Værnes :FRA

Så heller ikke snurten av noe Norsk WF-personale som jeg syntes var litt rart.

Beinplassen - Tjaa... jeg satt ikke ved noen nødutgang jeg da, så det kan jeg ikke svare deg på. Men satt godt der jeg var syntes jeg :)

LCH78
08-05-2008, 16:20
Så heller ikke snurten av noe Norsk WF-personale som jeg syntes var litt rart.

Hvorfor var dette rart da?

flyKSU
08-05-2008, 16:40
Hvorfor var dette rart da?

Njaa, jeg regnet med det var vanlig at det var noe kabinpersonale ombord fra WF ombord, da det er de som leier inn?