Someone
29-04-2008, 00:10
Da var det omsider klart for en tur til Madrid. Den primære årsaken var å dra hit for å jobbe på masteroppgaven, men man skal ikke se bort ifra at det blir tid til litt morro også.
Hadde bestilt billetter med Brussels Airline CPH-BRU-MAD i deres B.Flex Economy+ klasse som tilsvarer ecomomy extra hos SAS og er deres høyeste klasse på intra-Europeisk da de ikke har Business. Economy har de kaldt B.Light Economy og kjører et buy-on-board konsept. MAD er både en ny by og flyplass for meg, mens SN har jeg fløyet en gang før, da de het SNBrussels
Førsøkte å sjekke inn over internet dagen før, etter å ha mottatt 2 forskjellige mail hvor de fortalte om dette tilbudet....men det hjalp lite når tjenesten ikke fungerte og det eneste jeg fikk opp var diverse feilmeldinger.
Siden jeg ikke hadde noe fornuftig å ta meg til hjemme, internet fungerte ikke, kjøleskapet var tomt og jeg var sulten og jeg ikke hadde fått reservert sete fant jeg ut at jeg uansett kunne dra tidlig ut til CPH. Ankom T2 5min før innsjekk åpnet og følte meg som den mega nerden der jeg stod å ventet på at det skulle bli 2t til avgang og innsjekk skulle åpne. SN har heller ikke automat innsjekk i CPH så alt må gjøres manuelt. Fikk tagget kofferten hele veien til MAD og sikret meg sete 2A på CPH-BRU og 3F på BRU-MAD. Mange som skulle ut å fly denne dagen, men selv med mange mennesker så gikk det greit gjennom security og måtte vel vente 5 minutter. Fant også ut at det er forbudt å gå gjennom security med hånda i lommen og fikk kjeft av en vakt pga dette:rolleyes:
Avgangen skulle være 14:45, men når klokken var blitt 14:25 og hverken gate hadde blitt opplyst eller flyet var å se så trenger man ikke være store geniet for å finne ut av at vi ikke kom til å dra på rute. Heldigvis kom flyet 5 minutter senere og ny avgangstid ble satt til 15:00, og de var tydeligvis klare for en rask turnaround så det ble go to gate med en gang.
Rask turnaround og push back ble klokken 15:00. Var en Avro-100 som skulle ta meg til BRU. Imotsetning til BA og SAS (RC) sine Avroer som er 3+3 seating og trange som F***, så kjører SN 2+3 og plassen var ganske behaglig. God sete bredde og sete avstanden på rad 2 var også mer enn godkjent.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010212.jpg
5 rader B.Flex og resten B.Light og ca 80% belegg foran og +90 bak. 1 DEF var helt ledig, så etter boarding completet så flyttet sidemannen seg dit og jeg fikk toseteren for meg selv. 5 minutter med venting før vi fikk ta av og vi var på vei mot BRU.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010214.jpg
Servering ombord bestod av en slags karry cous-cous, tror jeg med varme ferske rundstykker og kalde plastpakkede rundstykker og dermed noe for enhver smak. Itillegg var det en smøreost, en pakke salte kjeks og en slags pepperkake i matboksen, som ble skylt ned med litt rødvin. Den totale kulineriske opplevelsen fikk godkjent i boka, dog uten at det brilljerte.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010213.jpg
Ellers så kan man slå fast at vedkommende som var ansvarlig for SN sin nye merkevare etter at de SNBrussels tok dyden fra Virgin Express og dannet Brussels Airlines lider av en B-fetish. Ikke nok med at klassene heter B-Flex og B-loght og det er en stor B på halen på flyet, men nesten alt har B i navnet sitt. På sukkeret står det BSweet, saltet er BSalty, pepperet heter Bspice, menyen heter BDelisciuos etc etc
Ankom BRU ca 15 min sen, men siden jeg hadde 50 minutter transfer så stresset ikke jeg, imotsetning til endel andre som tydeligvis hadde veldig tight connection og dermed fikk lov til å sette seg på de fremste radene så de kunne komme fort ut av flyet.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010215.jpg
På Brussel brukes A piren til alle Schengen flightene, mens non-Schengen går fra B. A piren er også relativt nybygd og virker lys og moderne. Var en 737-400 som skulle ta meg videre og denne skulle går fra to gater bortenfor der jeg ankom så det var kort å gå. Også her ble en en 15-20 minutters forsinkelse pga sent ankommet fly.
Imotsetning til i CPH så fikk vi i B.Flex i BRU lov til å gå ombord før de uvaskede massene slapp ombord. 5 rader Flex og resten Light på denne flighten og vil anta det var ca 80% belegg foran og fullt bak. Merkbart smalere sete her, men benplassen var brukbar på rad 3 og midtsetet stod ledig så det ble for det en behaglig flytur.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010217.jpg
Endel turbulens på denne turen og et sted sør i Frankrike kom fasten seat belt skiltet på for en liten stund. Serveringen ombord her var den samme, bortsett fra at hovedretten var en pesto-pasta sak og jeg valgte hvitvin til denne.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010218.jpg
Stort sett overskyet hele veien, untatt like før ankomst til MAD. Landet 15 min etter rute og parkerte ved T4, som er Iberias hovedterminal på MAD og som stod ferdig for 2 år siden og som er STOR.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010219.jpg
Måtte vente nesten en halvtime før bagasjen kom før det var å finne frem til metroen for å ta den inn til centrum.
Alt i alt så er SN en positiv opplevelse når man reiser på B.Flex og jeg mistenker om at det er SAS sin economy extra som har stått modell for det var veldig likt mine erfaring med SAS i economy extra. Avroene er også behaglige når flyselskapene ikke lager dem til torturinnstrumenter og putter inn 6 seter i bredden istedet for 5 som er det de er designet for
Hadde bestilt billetter med Brussels Airline CPH-BRU-MAD i deres B.Flex Economy+ klasse som tilsvarer ecomomy extra hos SAS og er deres høyeste klasse på intra-Europeisk da de ikke har Business. Economy har de kaldt B.Light Economy og kjører et buy-on-board konsept. MAD er både en ny by og flyplass for meg, mens SN har jeg fløyet en gang før, da de het SNBrussels
Førsøkte å sjekke inn over internet dagen før, etter å ha mottatt 2 forskjellige mail hvor de fortalte om dette tilbudet....men det hjalp lite når tjenesten ikke fungerte og det eneste jeg fikk opp var diverse feilmeldinger.
Siden jeg ikke hadde noe fornuftig å ta meg til hjemme, internet fungerte ikke, kjøleskapet var tomt og jeg var sulten og jeg ikke hadde fått reservert sete fant jeg ut at jeg uansett kunne dra tidlig ut til CPH. Ankom T2 5min før innsjekk åpnet og følte meg som den mega nerden der jeg stod å ventet på at det skulle bli 2t til avgang og innsjekk skulle åpne. SN har heller ikke automat innsjekk i CPH så alt må gjøres manuelt. Fikk tagget kofferten hele veien til MAD og sikret meg sete 2A på CPH-BRU og 3F på BRU-MAD. Mange som skulle ut å fly denne dagen, men selv med mange mennesker så gikk det greit gjennom security og måtte vel vente 5 minutter. Fant også ut at det er forbudt å gå gjennom security med hånda i lommen og fikk kjeft av en vakt pga dette:rolleyes:
Avgangen skulle være 14:45, men når klokken var blitt 14:25 og hverken gate hadde blitt opplyst eller flyet var å se så trenger man ikke være store geniet for å finne ut av at vi ikke kom til å dra på rute. Heldigvis kom flyet 5 minutter senere og ny avgangstid ble satt til 15:00, og de var tydeligvis klare for en rask turnaround så det ble go to gate med en gang.
Rask turnaround og push back ble klokken 15:00. Var en Avro-100 som skulle ta meg til BRU. Imotsetning til BA og SAS (RC) sine Avroer som er 3+3 seating og trange som F***, så kjører SN 2+3 og plassen var ganske behaglig. God sete bredde og sete avstanden på rad 2 var også mer enn godkjent.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010212.jpg
5 rader B.Flex og resten B.Light og ca 80% belegg foran og +90 bak. 1 DEF var helt ledig, så etter boarding completet så flyttet sidemannen seg dit og jeg fikk toseteren for meg selv. 5 minutter med venting før vi fikk ta av og vi var på vei mot BRU.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010214.jpg
Servering ombord bestod av en slags karry cous-cous, tror jeg med varme ferske rundstykker og kalde plastpakkede rundstykker og dermed noe for enhver smak. Itillegg var det en smøreost, en pakke salte kjeks og en slags pepperkake i matboksen, som ble skylt ned med litt rødvin. Den totale kulineriske opplevelsen fikk godkjent i boka, dog uten at det brilljerte.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010213.jpg
Ellers så kan man slå fast at vedkommende som var ansvarlig for SN sin nye merkevare etter at de SNBrussels tok dyden fra Virgin Express og dannet Brussels Airlines lider av en B-fetish. Ikke nok med at klassene heter B-Flex og B-loght og det er en stor B på halen på flyet, men nesten alt har B i navnet sitt. På sukkeret står det BSweet, saltet er BSalty, pepperet heter Bspice, menyen heter BDelisciuos etc etc
Ankom BRU ca 15 min sen, men siden jeg hadde 50 minutter transfer så stresset ikke jeg, imotsetning til endel andre som tydeligvis hadde veldig tight connection og dermed fikk lov til å sette seg på de fremste radene så de kunne komme fort ut av flyet.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010215.jpg
På Brussel brukes A piren til alle Schengen flightene, mens non-Schengen går fra B. A piren er også relativt nybygd og virker lys og moderne. Var en 737-400 som skulle ta meg videre og denne skulle går fra to gater bortenfor der jeg ankom så det var kort å gå. Også her ble en en 15-20 minutters forsinkelse pga sent ankommet fly.
Imotsetning til i CPH så fikk vi i B.Flex i BRU lov til å gå ombord før de uvaskede massene slapp ombord. 5 rader Flex og resten Light på denne flighten og vil anta det var ca 80% belegg foran og fullt bak. Merkbart smalere sete her, men benplassen var brukbar på rad 3 og midtsetet stod ledig så det ble for det en behaglig flytur.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010217.jpg
Endel turbulens på denne turen og et sted sør i Frankrike kom fasten seat belt skiltet på for en liten stund. Serveringen ombord her var den samme, bortsett fra at hovedretten var en pesto-pasta sak og jeg valgte hvitvin til denne.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010218.jpg
Stort sett overskyet hele veien, untatt like før ankomst til MAD. Landet 15 min etter rute og parkerte ved T4, som er Iberias hovedterminal på MAD og som stod ferdig for 2 år siden og som er STOR.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010219.jpg
Måtte vente nesten en halvtime før bagasjen kom før det var å finne frem til metroen for å ta den inn til centrum.
Alt i alt så er SN en positiv opplevelse når man reiser på B.Flex og jeg mistenker om at det er SAS sin economy extra som har stått modell for det var veldig likt mine erfaring med SAS i economy extra. Avroene er også behaglige når flyselskapene ikke lager dem til torturinnstrumenter og putter inn 6 seter i bredden istedet for 5 som er det de er designet for