View Full Version : Transfer LGW
Twin Otter
28-04-2008, 23:30
Har en bekjent av meg som vurderer å reise SVG-AGP via LGW. DY til London og Easyjet videre. Spørsmålet er om han klarer seg med femti minutter transfer tid. Ank. LGW med dy ca 2000 og avr. videre mot AGP klokken 2050. Vi er klar over at Easyjet flyr fra den ene terminalen mens Norwegian flyr fra den andre. Vil han klare seg greit med femti min, ser vi bort fra eventuelle delays? Han reiser alene og uten særlig bagasje å drasse med seg.
50 min blir vel i snaueste laget?
Fra easyjet.com:
- Check-in desks close exactly 40 minutes prior to the scheduled departure time. of the flight.
- The boarding gate closes 25 minutes prior to the scheduled time of departure.
- If you’re late, we won’t wait
Skal han sjekke inn bagasjen? I så fall må han være ved Easyjet sin skranke 10 minutter etter at DY har ankommet (De stenger innsjekk 40 minutter før avgang).. Om han må bytte terminal, høres det litt risky ut..
Reiser han med bare håndbagasje, kan han sjekke inn online, og trenger ikke annet enn å møte ved gate 25 minutter før avgang.. Om det går, aner jeg ikke..
Tommy777
29-04-2008, 00:40
Denne transferen hadde jeg ikke våget meg på.
Blackhawk
29-04-2008, 02:49
Grøss, dette er en "no-go" i mine øyne også ja..
FlightDeck
29-04-2008, 11:58
Jeg ville nok ikke våget meg på dette jeg heller. Man bør ha to-tre timer i buffer på London-flyplasser når man reiser på denne måten. Reiser han med Norwegian til Stansted og easyJet videre, blir det kanskje enklere?
Tertit54
29-04-2008, 13:25
Jeg ville nok ikke våget meg på dette jeg heller. Man bør ha to-tre timer i buffer på London-flyplasser når man reiser på denne måten. Reiser han med Norwegian til Stansted og easyJet videre, blir det kanskje enklere?
For de som har sett Airline på Tv så skjønner dere vel at dette ikke er mulig å få til. Makan til mere firkantede mennesker enn de som jobber for EasyJet finnes neppe.:(
Gulboble
29-04-2008, 13:26
Grøss, dette er en "no-go" i mine øyne også ja..
.................., og rekker du det ikke er det ingenting å hente hos forsikringsselskapene.:cool: Sist jeg hørte med IF (Europeiske) sa de minimun 2 t.
Selv med håndbagasje er denne riski.
MountainDew
29-04-2008, 13:33
Når jeg hadde transfer på STN i Februar beregnet jeg 3 timer transfer i hver retning(DY-FR og EZ-DY).
Noe under 2 t vil jeg fraråde!
Er vel ikke enklere for han å reise eks. SVG-OSL-STN-AGP eller SVG-BGO-STN-AGP når han kan reise SVG-LGW-AGP?
Superhai
29-04-2008, 19:00
Med tanke på at mimimum connecting time mellom terminalene (dvs når du har en gjennomgående billett) er 1 time og 15, så tror jeg det blir stopp på Gatwick.
Som andra skribenter i den här tråden säger så vill jag bestämt hävda att detta är en "no go".
Som andra skribenter i den här tråden säger så vill jag bestämt hävda att detta är en "no go".
Enig med Savipix her. Hadde det vært meg så hadde jeg valgt min. 4 timer transfer tid, men aller helst en dag, da kan flyet være så forsinket som det bare vil :)
DY flyr jo SVG-AGP nonstop hver lørdag så det burde jo være et bedre alternativ eller:question:
DY flyr jo SVG-AGP nonstop hver lørdag så det burde jo være et bedre alternativ eller:question:
Spesielt om han vil reise på Onsdag? :)
Det stod det ingenting om i trådstarten;)
Hehe - jeg vet, men det virket lite logisk at en som reiser utifra SVG ikke har overveid SVG-AGP direkte, og istedet bytte fly på LGW - mao. utreise på Lørdag virker her lite trolig ;)
Når skal han reise? DY flyr jo til Malaga 2ganger i uken på midtsommeren.
Twin Otter
30-04-2008, 01:32
Husker ikke når det var han skulle reise, men det var ikke på en lørdag ihvertfall. Men jeg oversender han linken til denne posten så tenker jeg at han sannsynligvis dropper den løsningen.
Takk for hjelpen folkens...