View Full Version : KLM DC-2 i Norge
Fant denne artikkelen:
http://www.europeanairlines.no/doc/121003_02.htm
Ole B.
i det hele tatt er det mye spennende her: http://www.europeanairlines.no/
Jo takk. De dro nå 1455 med SK40ett eller annet.
Hvem er det som driver denne Euro-siden. Trodde først det var en ne-side, men den er tydeligvis hjemmehørende i no.
Ole B.
Originally posted by Olebno
(...)
Hvem er det som driver denne Euro-siden. Trodde først det var en ne-side, men den er tydeligvis hjemmehørende i no.
Ole B.
Jeg kjenner dessverre ikke Mulder av annet enn omtale, men vet han er en meget kunnskapsrik amatørhistoriker som bl.a. har gitt ut boken "Luftbussen til kontinentet" om Norske Luftruter. Han er så vidt jeg vet opprinnelig nederlender, men har bodd i Norge i mange år. FBU4EVER kan sikkert si noe mer om han, siden Mulder vel er en gammel NFF-mann.
Hadde vært fint å fått hanket ham inn til forumet her. :)
Originally posted by Falcon
Originally posted by Olebno
(...)
Ole B.
Jeg kjenner dessverre ikke Mulder av annet enn omtale, men vet han er en meget kunnskapsrik amatørhistoriker som bl.a. har gitt ut boken "Luftbussen til kontinentet" om Norske Luftruter. Han er så vidt jeg vet opprinnelig nederlender, men har bodd i Norge i mange år. FBU4EVER kan sikkert si noe mer om han, siden Mulder vel er en gammel NFF-mann.
Hadde vært fint å fått hanket ham inn til forumet her. :)
Vet noen om "Luftbussen til kontinentet" er tilgjengelig i markedet ??, eller sagt på en enkel måte, hvor kan jeg få tak i denne ?
Ole B.
Jeg har den ikke jeg heller, og en kamerat som har bra kontakt med antikvariatene i Oslo har heller ikke klart å spore den opp... Det beste trikset er antagelig å kontakte forfatteren.
I tilfelle du ikke klarer å få kjøpt boka, så kan jeg jo nevne at følgende info kom opp da jeg søkte hos de bibliotekene som deltar i BIBSYS:
Luftbussen til kontinentet : en biograf / Mulder, Rob J.M. 1987
Eksemplarliste for alle BIBSYS-bibliotekene:
Eier Kart Oppstilling Status Dokid
1 UBIT - GUNNERUS B 83767 87b020125
2 UBB - UBBSV 387.72 Mul 88d008840
3 NBO - NBO NA Mul (ib.) 82ga12286
4 TEKNMUS - TEKNMUS 061.5(481) Norske luftruter eks. 1 00wf00331
5 TEKNMUS - TEKNMUS 061.5(481) Norske luftruter eks. 2 00wf00332
Her har vi et foredrag som Mulder holdt på NLM i Bodø i 2001.
www.luftfart.museum.no/Forskning/kaldkrig/dokumentasjon/mulder.rtf
Ole B.
Rob Mulder
04-09-2008, 19:40
Hei,
Jeg har endelig funnet veien til dette forumet. Jeg så dere snakket om en god gammel bok fra 1987: "Luftbussen til Kontinentet". Den er dessverre utsolgt. Men jeg kan glede dere at den vil bli en del av en ny bok som kommer i slutten av 2009/begynnelse av 2010: "Norwegian Air Traffic 1910 - 1945" . Boken skal behandle alle flyselskap som har eksistert i denne periode, samt beskrive deres virksomhet. Det blir en analyse av registeret, lovgivning o.l. Men først skal jeg gjøre ferdig en bok om ELTA, den første flyutsitlling etter den Første Verdenskrig. Den var i Amsterdam i august-september 1919. Jeg har en midlertidig websiden hvor dere kan lese litt om boken (står på hollandsk og engelsk).
Adressen er: www.elta1919.nl (obs: I Nederland).
Skulle dere ha noen spørsmål er det bare å ta kontakt.
Hilsen
Rob