Log in

View Full Version : Hyggelig hilsen fra Lufthansa

EB
28-04-2008, 19:18
I dag fikk jeg mail fra Lufthansa med følgende hilsen; Lufthansa wishes you a nice flight! I tillegg var det en del tips om flyturen, tilbudet ombord og på bakken - profft!!! Onsdag er det avgang med en CRJ900 til MUC og videre med en ATR72 til FLR. Rapport følger...

Tommy777
29-04-2008, 03:16
En slik e-post med tilbud om online check in kommer to dager før du skal fly United og American

EB
30-04-2008, 05:40
Da er vi klare for langhelg i Toscana. Først en tur på kontoret - så bærer det mot OSL og formiddagsavgang til MUC med CRJ900 - håper på Star Alliance CRJ`n.

Thomas
30-04-2008, 13:14
Det samme gjelder Continental og KLM/AF også.. så her er det fler enn LH som er "proffe".

Someone
30-04-2008, 13:16
Selv SK og SN sender meg mail om sånt

EB
04-05-2008, 08:20
Når vi diskuterer "proffe" flyselskap så fortjener fortsatt Lufthansa mange stjerner... Onsdagens flight med CRJ 900 ble 50 minutter forsinket ut av Oslo og vi skjønte at vår videre flight ville ryke da vi kun hadde 50 minutter transfertid i MUC. Forsinket tok vi endelig av med raketteen og det ble servert både vått og tørt av et hyggelig crew. Landet i MUC 14:45 og taxet lenge og langt til parkeringsplassen vår. Utenfor CRJ`n stod det buss som skulle ta oss inn i terminalen - men også en Ford Transit med navnene våre på et skilt. Vi skulle fraktes direkte til ATR`n til Air Dolomiti. Avgang var satt til 14:55 og 14:52 kom vi som siste passasjerer ombord og døren ble lukket rett etter oss. Fant plassene og vi dro avgårde og var i luften 15:03 - vanvittig bra!!!

Selvfølgelig klarer man ikke å få med bagasjen på en slik transfer - men det gjør ingen ting når du vet at flyselskapet du flyr kjører bagasjen etter deg - selv til en øde dal i Toscana 2 timer syd for Firenze - TOPP. At korte jeg betalte reisen med gir NOK 10.000 i forsinket reisegods erstatning gjorde bare soppingen bedre.

Servicen på Air Dolomiti var også utrolig bra. Serverte meget god prosecco - med så mye påfyll du måtte ønske. Maten var lik den vi fikk fra Oslo... Landet i Firenze 10 minutter før rutetid - det trodde vi aldri da vi dro fra oslo...

At noen tørr å reise med forskjellige selskap ved flybytte skjønner ikke jeg - ei heller at noen eventuelt velger selskap som IKKE tar ansvar for bagasjen din helt frem til hotellet.

mer følger...

KLMfan
04-05-2008, 10:37
Det samme gjelder Continental og KLM/AF også.. så her er det fler enn LH som er "proffe".

har fått en sånn mail av Sterling flere ganger tilogmed....

EB
04-05-2008, 12:16
Men hvordan er Sterling med ettersendelse av bagasje??? Proffe?

Twin Otter
04-05-2008, 13:12
Når vi diskuterer "proffe" flyselskap så fortjener fortsatt Lufthansa mange stjerner... Onsdagens flight med CRJ 900 ble 50 minutter forsinket ut av Oslo og vi skjønte at vår videre flight ville ryke da vi kun hadde 50 minutter transfertid i MUC. Forsinket tok vi endelig av med raketteen og det ble servert både vått og tørt av et hyggelig crew. Landet i MUC 14:45 og taxet lenge og langt til parkeringsplassen vår. Utenfor CRJ`n stod det buss som skulle ta oss inn i terminalen - men også en Ford Transit med navnene våre på et skilt. Vi skulle fraktes direkte til ATR`n til Air Dolomiti. Avgang var satt til 14:55 og 14:52 kom vi som siste passasjerer ombord og døren ble lukket rett etter oss. Fant plassene og vi dro avgårde og var i luften 15:03 - vanvittig bra!!!

Selvfølgelig klarer man ikke å få med bagasjen på en slik transfer - men det gjør ingen ting når du vet at flyselskapet du flyr kjører bagasjen etter deg - selv til en øde dal i Toscana 2 timer syd for Firenze - TOPP. At korte jeg betalte reisen med gir NOK 10.000 i forsinket reisegods erstatning gjorde bare soppingen bedre.

Servicen på Air Dolomiti var også utrolig bra. Serverte meget god prosecco - med så mye påfyll du måtte ønske. Maten var lik den vi fikk fra Oslo... Landet i Firenze 10 minutter før rutetid - det trodde vi aldri da vi dro fra oslo...

At noen tørr å reise med forskjellige selskap ved flybytte skjønner ikke jeg - ei heller at noen eventuelt velger selskap som IKKE tar ansvar for bagasjen din helt frem til hotellet.

mer følger...

Rett og slett imponerende!

FBU 4EVER
04-05-2008, 13:21
Øde dal syd for Firenze? Det ble ikke Lucca forstår jeg. Avventer rapport.

KLMfan
05-05-2008, 13:09
Men hvordan er Sterling med ettersendelse av bagasje??? Proffe?

du har et poeng....
men vet faktisk ikke....aldri mistet bagasjen når jeg har flydd Sterling.

EB
12-05-2008, 14:55
Hjem igjen ankom vi flyplassen ca. 2 timer før avnag - ute var det pluss 28 grader og det var ikke mye kjøligere i avgangshallen som var lettere kaotisk - utrolig mange eldre, single skandinaviske damer som har vært på malerkurs og i tillegg kjøpt maler/kunstbøker som de IKKE skjønner at veier for mye. Flere foran oss hadde en koffert som veide opp mot 50KG - slikt tar tid.

Rask sikkerhetssjekk etter 45 minutter i innsjekk. Transithallen er vel ikke det frekkeste - men pizza`n og vinen smakte godt. Vår maskin til FRA ble 20 minutter forsinket og vi hadde seter på nest bakerste benk - der har LH 5 seter i bredden - vi tre hadde hele raden for oss selv.

Godt med drikke til det lille rundstykket. Ankom FRA rett over OPEL fabrikken og landet kun 5 minutter forsinket. Fikk handlet og tok oss ut til OSL-gaten. Hadde fått seter på rad 23 og spurte i gate`n om vi kunne komme litt lenger frem. Det var ikke noe problem og vi fikk hele rad 5 som er første rad etter business. Nytt rundstykke og igjen nok vin i glassene. Landet 5 minutter forsinket på OSL - men taket være bytte av seterad kunne vi gå rett til bagasjebåndet - finne bagasjen og rekek et flytog tidligere enn planlagt. Godt er det når du lander 23:50.

Skjønner godt at LH tjener penger - de leverer!!!

kristian
12-05-2008, 20:31
Jeg ser frem til min tur med LH til Firenze i juli.

Men egentlig skjønner jeg ikke helt hva som er så bra med LH. Det er ordentlig og alt det der, men kanskje egentlig litt kjedelig.... eller?