PDA

View Full Version : Billige billetter til Frankrike!

Twin Otter
27-04-2008, 02:54
Jeg og kjæresten har begynnt å drømme om en tur til Frankrike i sommer. Akkurat nå det Cote D'azur som frister mest. Nice er førstevalget på destinasjonslista. Økonomiske som vi er har vi lyst å få billigst mulig alternativ. Norwegian flyr direkte fra SVG (er det noen som vet om sas og flyr dit direkte fra SVG?) men jeg er ikke akkurat storfan av lavpris-selskaper. Dessuten er flynerden i forholdet gira på flybytte underveis (hvertfall på en av reisedagene) vet at det er mulig å finne billige billetter med "vanlige" selskapet er. Restplass skal selvsagt sjekkes ut. Mitt spørsmål er. Hvor lenge skal vi tørre å vente på eventuelle kampanjer o.l. Noen som vet når de store selskapene kommer med sine kampanjer.

Tidsrommet vi snakker om er 11 - 17 august. men avreise den 10. kan også være aktuelt....

Og dessuten. Noen som vet hva man må ut med for en tur med helikopter fra NCE til Monaco? Og finnes det noen "rimelige" overnattingsmuligheter der???

Er det noen som vet hva slags materiell Air France bruker på AF8305?

Kom gjerne med andre overnattingstips i NICE/CANNES området...

Bengt
27-04-2008, 10:01
Jag åkte helikopter Monaco-Nice september 2006 och då kostade det 60 Euro genom konferensresebyrån. När jag sökte nu verkar det kosta precis under 100 Euro för enkel resa,

FlightDeck
27-04-2008, 11:00
Denne skal vel flyttes til reiseforum.

Du har sikkert sjekket SAS og Norwegian, men du bør ta noen søk på wideroe.no, lufthansa.no, klm.com og airbaltic.com også.

Lykke til!

Hickok
27-04-2008, 11:47
Og selvsagt også finn.no og expedia.com.

Edit: Et svært kjapt søk på finn sier meg at KLM T/R koster ca. 2.200 T/R. Norwegian skal til sammenligning ha nesten 3.000 for returen NCE-SVG alene.

Savipix
27-04-2008, 12:18
Hej!

Om ni bara tänker ta helikopter en väg mellan NCE och Monaco är det billigare (ingen airport tax) att ta den från Monaco-Nice. Vid fint väder är det en vacker 6 minuters tur.

Twin Otter
27-04-2008, 13:20
Hej!

Om ni bara tänker ta helikopter en väg mellan NCE och Monaco är det billigare (ingen airport tax) att ta den från Monaco-Nice. Vid fint väder är det en vacker 6 minuters tur.

Det var det som var tanken. Tanken er å fly heli til MON ved ankomst cote'azur. Ta første natta der, for så å ta toget til Nice og ta seks netter der....

Og selvsagt også finn.no og expedia.com.

Edit: Et svært kjapt søk på finn sier meg at KLM T/R koster ca. 2.200 T/R. Norwegian skal til sammenligning ha nesten 3.000 for returen NCE-SVG alene.

Jeg fikk KLM/AF som billigste alt. da jeg søkte litt i natt. Mellomlanding i AMS med flybytte til AF som evt. blir nytt flyselskap for meg....

Hickok
27-04-2008, 13:29
Kommer faktisk under $400 på Expedia, men da var det noen rimelig kjipe flytider ute og gikk!

Savipix
27-04-2008, 13:30
Se www.heliairmonaco.com

Twin Otter
13-05-2008, 01:35
Jeg løfter denne litt. I dag kommer lønna og planen er at billetter skal bookes i løpet av dagen. Men nå har jeg begynt å lure på om det kanskje hadde vært noe å besøkt noen andre destinasjoner langs den franske middelhavskysten...

Marseille frister litt. Er det en by som er verdt å besøke?

SudCaravelle
13-05-2008, 09:47
Jeg løfter denne litt. I dag kommer lønna og planen er at billetter skal bookes i løpet av dagen. Men nå har jeg begynt å lure på om det kanskje hadde vært noe å besøkt noen andre destinasjoner langs den franske middelhavskysten...

Marseille frister litt. Er det en by som er verdt å besøke?

Marseille er en flott by, men det er temmelig viktig å "researche" grundig først da dette er en litt industriell havneby. Det er lite turister der og de fleste nord-europere er bosatte der i forbindels med jobb osv.

Når jeg har vært der så har det vært med jobb, og da har de "lokale" tatt oss med på de beste/koseligste stedene. De mindre koselige stedene bærer preg av at det er en stor by med en del kriminalitet..