Farmer
25-04-2008, 21:01
En skikkelig fjær i hatten til Widerøes Markedsavdeling!
http://www.kampanje.com/reklame/article232360.ece
Jurybegrunnelse; Årets annonsør - Widerøe
Året annonsør fremstår som en komplett interaktiv markedsfører. Annonsøren evner å skape muligheter i mediet gjennom kreativ bruk av virkemidler og innovative formatvalg. Årets annonsør har tatt i bruk et bredt spekter av interaktive markedsføringsmuligheter fra responsbaserte kampanjeelementer gjennom display ads, affiliate markedsføring, effektiv bruk av søk, katalog, og e-mail marketing.
Annonsøren har vist en særlig god forståelse for verdiøkningen gode merkevarebyggende kampanjer tilfører kunde i interaktiv kommunikasjon. Måling av effekt gjennomsyrer kommunikasjonen og fungerer som en rettesnor, sammen med en trygg magefølelse og forståelse for at det ikke nødvendigvis er klikk, yield og CPA som er de viktigste parameter for å lykkes i en særlig konkurranseutsatt industri på sikt. Annonsøren tør der andre stopper og utnytter sjarm ved valg av odde løsninger med humor og lett tone i komunikasjonen. Differensiering, preferanse, liking og segmentert markedsføring er nøkkelord i en sammensatt strategi, noe juryen har vektlagt spesiell tyngde.
Årets annonsør har gjennom all kommunikasjon spilt på lag med forbrukeren. Brukeropplevelsen og den røde tråd fra annonse, via kampanjesite, bookingmotor og annonsørens evne til å lose kunden vel i havn er regelen, fremfor unntaket. Forståelsen for helhet i design og implementering har gitt årets annonsør status som en Norsk pioner innen e-handel og bidratt til å fremme Internett som kanal i Norge.
http://www.kampanje.com/reklame/article232360.ece
Jurybegrunnelse; Årets annonsør - Widerøe
Året annonsør fremstår som en komplett interaktiv markedsfører. Annonsøren evner å skape muligheter i mediet gjennom kreativ bruk av virkemidler og innovative formatvalg. Årets annonsør har tatt i bruk et bredt spekter av interaktive markedsføringsmuligheter fra responsbaserte kampanjeelementer gjennom display ads, affiliate markedsføring, effektiv bruk av søk, katalog, og e-mail marketing.
Annonsøren har vist en særlig god forståelse for verdiøkningen gode merkevarebyggende kampanjer tilfører kunde i interaktiv kommunikasjon. Måling av effekt gjennomsyrer kommunikasjonen og fungerer som en rettesnor, sammen med en trygg magefølelse og forståelse for at det ikke nødvendigvis er klikk, yield og CPA som er de viktigste parameter for å lykkes i en særlig konkurranseutsatt industri på sikt. Annonsøren tør der andre stopper og utnytter sjarm ved valg av odde løsninger med humor og lett tone i komunikasjonen. Differensiering, preferanse, liking og segmentert markedsføring er nøkkelord i en sammensatt strategi, noe juryen har vektlagt spesiell tyngde.
Årets annonsør har gjennom all kommunikasjon spilt på lag med forbrukeren. Brukeropplevelsen og den røde tråd fra annonse, via kampanjesite, bookingmotor og annonsørens evne til å lose kunden vel i havn er regelen, fremfor unntaket. Forståelsen for helhet i design og implementering har gitt årets annonsør status som en Norsk pioner innen e-handel og bidratt til å fremme Internett som kanal i Norge.