Log in

View Full Version : Elektronikk i bagasjen

LN-KOG
23-04-2008, 07:40
Mens jeg var i USA nå handlet jeg en smule elektronikk og en kollega sa at det måtte jeg for all del ikke legge i bagasjen. Hans kone hadde fått elektronikk fjernet og ikke erstattet da det ikke var tillatt å ha elektronikk i innsjekket bagasje. Jeg hadde ingen planer om det heller da iPhones og iPods er for lett omsettelig, men jeg bruker alltid å slenge batteriladere o.l. i bagasjen.

Spørsmålet er om det er tilrådelig med alle nye regler.

Utflyttet
23-04-2008, 08:08
Til og fra Asia har jeg aldri hatt problemer med elektronikk i baggasjen, men fra USA ville jeg aldri prøvd det. Ladere og slik er ikke problem, men jeg har intrykket fra FlyerTalk at det er nok historier om "tyveri" eller ting som bare forsvinner.

-A

Wishmaster
24-04-2008, 11:20
[QUOTE=ph-ndr;264303]Til og fra Asia har jeg aldri hatt problemer med elektronikk i baggasjen, men fra USA ville jeg aldri prøvd det. Ladere og slik er ikke problem, men jeg har intrykket fra FlyerTalk at det er nok historier om "tyveri" eller ting som bare forsvinner.

Skulle bare lagt inn etpar sterkere smekk-musefeller nedi, slik at folk får en liten lærepenge med å stikke henda borti ting de ikke har med.:exclaimation

tintin
24-04-2008, 23:02
Alle flyselskaper har regler som sier at Bla. elektronikk ikke skal pakkes i innsjekket bagasje.
Dette er sakset hos SAS.
Innhold i bagasjen

Bagasje som sjekkes inn for transport i flyets lasterom skal være forsvarlig emballert og må tåle å bli lastet sammen med annen bagasje. I denne bagasje er det ikke tillatt å ha nedpakket fyrstikker / sigarettennere. Innsjekket bagasje skal ikke inneholde ømtålige og bedervelige gjenstander, eller spesielle verdigjenstander som penger, nøkler, reseptbelagte medisiner, briller, solbriller, fotografiapparater, smykker, edle metaller, computere, personlig elektronisk utstyr, mobiltelefoner, musikkinstrument, verdipapirer, forretningsdokumenter, pass eller andre identifikasjonspapirer.

TUC
25-04-2008, 00:15
...SOLBRILLER...????

Utflyttet
25-04-2008, 00:19
Etter den listen, hva mer enn kun brukte sokker er faktisk lov å sjekke inn?? :o

-A

Martin
25-04-2008, 00:28
Her (https://www.continental.com/web/en-us/content/travel/baggage/fragile.aspx?SID=8B076EF2758247BE83BE868BF383056C) kan man tydeligvis sjekke inn hva som helst, dog tar de intet ansvar..

Thomas
25-04-2008, 04:59
Jeg har sendt både kamera, Ipod, MacBook og vanlig laptop i bagasjen med CO, ikke vært borti noe tull - og to av gangene har jeg tilogmed fått sånt fint hvitt brev i kofferten om at den har vært åpnet å sjekket.

Jens W
25-04-2008, 08:14
reseptbelagte medisiner
Og jeg som *alltid* har reseptbelagte medisiner i innsjekket bagasje. Jeg får jo ikke ha det med meg ombord, siden det er i litt for ufast form, og ikke nødvendig for turen.
computere
når man reiser med 2 lappiser, kamera m.m., så må jeg ærlig innrømme at den ene lappisen fort havner (godt pakket) i kofferten. Aldri vært no problem.

Egil
25-04-2008, 09:17
...SOLBRILLER...????

Fordi flyselskapene ikke erstatter briller som blir ødelagt i innsjekket bagasje! Så på en måte er det ikke "ulovlig" men en henstilling!

Og jeg som *alltid* har reseptbelagte medisiner i innsjekket bagasje. Jeg får jo ikke ha det med meg ombord, siden det er i litt for ufast form, og ikke nødvendig for turen.

Du får med deg all medisin gjennom sikkerhetskontrollen, og du trenger ikke resept eller legeerklæring for å få det med deg. Sånn er det bare...
Medisin skal ikke sendes uansett om du overlever selve reisen uten! Hva skjer når du kommer fram til BDO og kofferten er borte? Tror ikke det er bare bare å skaffe rett medisin da... :drunk:

E!

Dag Viking
25-04-2008, 09:27
Sist jeg var over dammen hadde jeg blandt annet PS3 og en macbook i innsjekket bagasje, ingen problemer.

Jens W
26-04-2008, 07:32
Du får med deg all medisin gjennom sikkerhetskontrollen, og du trenger ikke resept eller legeerklæring for å få det med deg.
Har opplevd det motsatte desverre.

LN-TAL
26-04-2008, 07:55
Cedlind: la meg gjette en gang, fullstendig i blinde: OSL ?

Jens W
26-04-2008, 08:01
Cedlind: la meg gjette en gang, fullstendig i blinde: OSL ?

hvor ellers? :)

LN-TAL
26-04-2008, 08:28
Skal pinadø si jeg er god. Av godt over 20.000 flyplasser i hele verden klarer jeg å gjette riktig. Joho, ikveld skal jeg levere lottokupong, vær du sikker :-D