View Full Version : Endelig Hawaii igjen
Paa grunn av ny jobb maatte jeg si fra meg den planlagte jobb reisen til til University of Hawaii i begynnelsen av April.....men naa blir det 9 dager ferie paa The Big Island i stedenfor.....Mellom Seattle / Portland og Hawaii kan vi velge mellom Northwest A330/757-300, Alaska 737-700, Untied vi San Francisco 737/757 eller Hawaiian med 767-300 / MD-95...Alle vil gi oss bonus poeng....NW gir CO miles (enn saa lenge) Untied gir mikro mikro poeng i Smiles and Less, Alaska gir OK uttelling i sitt eget program, men etter 4 turer fra Seattle til New York med Alaska denne vaaren har den lille italienrinnen lagt ned forbud mot Alaska...og Hawaiian gir meget bra uttelling i sitt program....
Hawaiian er det eneste av disse som ennaa yter noe som ligner service, en faar et varmt maaltid, de flyr paa rute...og har Kona Kaffee og Mikrobrygg fra Kona Brewery...
Reisen ble bestillt etter at ATA og Aloha hadde lagt ned, riktignok floey ingen av dem til fra Portland/Seattle, men det hadde visstnok kun innvirkning paa Untied som prismessig laa over det dobbelte av konkurentene.....Hawaiian var billigst, enkle greie Web Sider som foreslaar gode alternativer for aa oppnaa laveste pris.....vi endte opp med Portland - Maui - Kona t/r som ble USD 100.00 billgere pr person enn Alaska / Northwest...tidsmessig er det en grei forbindelse...og siden vi likevel maa levere den lille beaglen hos svigers i Portland passer PDX mye bedre.....
Selv er jeg svaert interessert i kaffee...og Kona Kaffe er blant de bedre kaffene en overhodet kan finne....spesiellt Peaberry....skal innom flere Kaffe Co-ops for smaks proever....det er vanskelig kaffe aa brygge...vanskelig aa transportere.....og smaker desidert best paa stedet.....mere foelger
Skal bli gøy !!;):colgate:
Edit: Glemte. Tok med meg mye Kona kaffe hjem forrige måned. Kona Longboard pilser også topp !
Smiles and Less - tydelig at LH ikke er favoritten lenger...
Det er vel fordi LH gir enda mindre mikropoeng enn t.o.m. SK :cry:.
Vi fikk t/r FRA 400 poeng. De gir kun 200 poeng på laveste pris pr. leg. Til helgen til Verona totalt 800 pr. pax t/r.
Visste om dette på forhånd og KLAGER IKKE:exclaimation. Bra pris.:colgate:
Har begynt å se bortifra poeng på shorthaul i Europa og det gjelder både Star og Skyteam og BA også ( de har jo null ! ).
The Big Island !!!
Nok det bedste ferie sted jeg har besøgt...Selvom det er 15 år siden, husker jeg tilbage på det med glæde...Boede først på et hotel , Kona Surf, Der var der Iron Man startede
for mange år tilbage...Det var et skønt skønt hotel, med dansk chefkok i mange år. Derefter 5 dage på Hotellet i Hawaii Volcanics National Park, stor stor oplevelse....At stå
på kanten af en aktiv vulkan er fantastisk, og stadig løber der jo lava ud i havet....Den har vel været i udbrud i 30 år...Vejen syd om fra Hilo til Kona, blev jo spærret af lava, så det var op over midten...Lava ørkenen var flot...Jo vi havde 14 gode dage på Hawaii...Håber en dag at vende tilbage
Hilsen
ole
Smiles and Less - tydelig at LH ikke er favoritten lenger...
Hmm noe overraskende kommentar fra en fyr som normalt er en positiv tenker :8: Det er jo en Positiv (Smiles) og en forbedrings (Less) melding skjult i mitt nye navn paa LH's bonus program.... Smiles fordi jeg synes produkt og service er svaert bra....min siste LH tur fra Vancouver tur/retur Oslo var utmerket...Less fordi LH og Star Alliance gir deg nettopp Less enn konkurrende bonus program...Etter JFK-GVA-JFK (LX jeg startet med Swiss sitt Bonus Program) PDX-FRA-OSL-FRA-PDX (LH), SEA-CPH-MXP-CPH-SEA (SK) SEA-CPH // STO-CPH-SEA (SK) YVR-FRA-OSL-FRA-YVR (LH) SEA-WAS-BUE-WAS-SEA (UA) har jeg ennaa ikke nok poeng til hverken en bonus reise eller en oppgradering, ingen poeng har ennaa gaatt ut. Siste Smiles & Less news letter tilboed meg en LH Bag !! for poengene mine....jippi.....:angry::angry: Det sammenlignet med 3 turer til Hawaii med Hawaiian gir oss en oppgradering til Business.....:p (Saa neste tur til Hawaii blir busiuness en vei)
Sist jeg var på Big Island var januar 2007 dagstur fra Oahu med go! til Hilo. Kjempekos, men selvfølgelig regn i den byen.
Forrige gang før det i 1999 og da Kona. Helt herlig.... Bil hele tiden og overalt. Nå kan du virkelig være heldig siden Kilauea er livlig om dagen. Håper det fortsetter slik at du får mye av den !:cool::cool:
Selv bor vi i Captein Cook, som ligger ca 20 minutter soer for Kona. Det er et utmerket utgangspunkt, vi har en o'Hana med 180 graders utsikt mot havet, den liger akkurat langt nok opp til at det blir behagelig kjoelig om natten....samtidig som det er 5 minutter ned til stranden.....Det er mange mikro klima soner paa the Big Island....og Captein Cook ligger midt en av dem...og det er mere sol der enn i Kona, noe som gjoer at det er ideelt for kaffeplantene (og oss)...at oeyas beste resturant (som er en god hemmelighet) ligger i Captein Cook gjoer heller ikke noe med tanke paa 10 aars bryllupsdag som skal feires.....
Gratulerer så mye med de 10 år !! :nor.
Det er en flott "bay". Var der og tittet over til minnesmerket der de tok livet av den fantastiske oppdageren. husker jeg ikke feil var veien ganske kronglete ned dit ?? For stoor bil altså.......
Men tok ikke båt over til minnesmerket.
Veien er passe kronglete, selv smoerer vi med PT Cruiser Convertible, en artig sak som snor seg greit opp og ned - det er en meget flott strand med utmerket snorkel muligheter rett syd i den "bay'en" der er man omtrent alene....ikke et vondt sted aa vaere....dere kjoerte ogsaa forbi Kaffe Co-open, anbefales paa det sterkeste for alle som er villig til aa forsoeke noe bedre en Jacobs Ompa Kaffe :)
Vi betaler USD 100.00 pr natt for 2 rom med bad, stor terrasse med Boblebad.....o'Hana'n ligger for seg selv......
På hjemmePC'en har denne stasjonen stått på 24 timer i døgnet for en Hawaii-gærn som meg i tre år nå !! :lol:
http://www.alohajoe.com/aloha_radio_jumpNew.htm
Tommy777
23-04-2008, 22:49
Hyggelig. Skjønner ikke helt hvorfor du satser på Smiles & Less når UAMP gir full pupp i alle bookingklasser? Miles & Less er jo for gutta som reiser mye betalt C. Dessuten heter det Northworst...
God tur og gratulerer med 10 år godt plassert i banken!
Problemet med UAMP er at man maa fly Untied for aa holde liv i kortet.....been there done that......
Tommy777
24-04-2008, 02:17
Nei, det må man ikke.. Man trenger å ha EN transaksjon på kontoen hver 18. mnd. Det kan være et Amazon kjøp, Star aktivitet etc.. Du trenger ikke ha en eneste UA flight på konto
hmmmm jeg kan tilnoed stikke innom Starbucks eller Amazon...men fly Untied....dog det finnes grenser.....og etter at den lille italienerinnen naa har floeyet Virgin America er kravene hevet betraktlig........VX er hennes standard...det forlanges minst 3000 MP3, Live TV og LED lamper i taket......pluss personelig stroemuttak til alle seter.....allt annet er loooser airlines
Har Hawaiian LED lamper, MP3 og Live TV?
Nei, men VX flyr heller ikke til Hawaii....Hawaiian har Kona Kaffe og det veier opp noe...
Innsjekking gikk like greit online som bestilling, fikk tilbud om oppgradering til Business USD 698.00 for begge....litt mye....men en ser verdien av poengene - naar vi kan oppgradere med poeng neste gang....Rent teknisk er det morro aa se hva Hawaiian har faatt til med SharePoint - hele Hawaiian Web Site er Sharepoint....artig aa se en saa nydelig site....Mahalo
Blir spennende å få høre om turen ! Tittet på deres web og så at de nå har puttet en "x" over deres inter-holme-pris på $ 49. Laveste er nå $ 54.......
Vet iikke hva du betalte, men akkurat naa selger'em SEA-KOA (retur 5/5 - soendag var full) for 529 r/t og PDX-KOA for 526.
SEA-HNL en vei kan kjoepes for 150. Ingen daarlig pris.
Tommy777
26-04-2008, 03:46
Innsjekking gikk like greit online som bestilling, fikk tilbud om oppgradering til Business USD 698.00 for begge....litt mye....men en ser verdien av poengene - naar vi kan oppgradere med poeng neste gang....Rent teknisk er det morro aa se hva Hawaiian har faatt til med SharePoint - hele Hawaiian Web Site er Sharepoint....artig aa se en saa nydelig site....Mahalo
Hvordan er Hawaiian Business og hvor lang er flyturen? Synes ikke 350 daler hørtes gærnt ut for å kjøpe seg opp dersom produktet er bra
Vet iikke hva du betalte, men akkurat naa selger'em SEA-KOA (retur 5/5 - soendag var full) for 529 r/t og PDX-KOA for 526.
SEA-HNL en vei kan kjoepes for 150. Ingen daarlig pris.
Vi betalte en god del mindre enn 529.00, Hawaiian har en god lavpris kalender, som gav oss laveste pris tilgjengelig.....
Hvordan er Hawaiian Business og hvor lang er flyturen? Synes ikke 350 daler hørtes gærnt ut for å kjøpe seg opp dersom produktet er bra
Turen ut tar 5 timer og 40 minutter, og produktet er bra - 2+2+2 fordelt over 3 rader....med en tur til London (up front:p) i loepet av Mai ogsaa...saa kjoerte vi et noe forsiktig oekonomisk program....oppgradering ville ha kostet det samme som overnattingen i 7 dager.....:p
Dette har jeg forståelse for...... Har en kamerat som flyr BKK-ruta med TG ofte og "mobber" meg med at han flyr mellombusinessklassen ( ?? ) på TG ut av CPH/ARN ( de har visst to spes. maskiner på ruta ) og betaler ca. 8.000-10.000 mer enn mine Asia-flyginger ( han betaler av EGEN lomme som meg, men er meget stoooor i volume og trenger litt ekstra store seter !!:lol:).
Da sier jeg til han: " Du Per ( oppdiktet navn ) du betaler opptil 10.000 mer enn meg for å sove bevissløs ( etter myye XO etc ) for et topp hotellrom 24 timer ( CPH/ARN-BKK t/r ). Og legger så til . Vi bruker 10.000 mer enn deg på 10 netter på topp hotell i Asia ( BKK kun Shangri-La etc ) ...... Hvem har best ferie ?? ( Han bor på 200 kr. pr. natt hotell i BKK ).
Muligens ham likevel. Vil ikke utbrodrere dette !!:cool::lol::wow:
Da sier jeg til han: " Du Per ( oppdiktet navn ) du betaler opptil 10.000 mer enn meg for å sove bevissløs ( etter myye XO etc ) for et topp hotellrom 24 timer ( CPH/ARN-BKK t/r ). Og legger så til . Vi bruker 10.000 mer enn deg på 10 netter på topp hotell i Asia ( BKK kun Shangri-La etc ) ...... Hvem har best ferie ?? ( Han bor på 200 kr. pr. natt hotell i BKK ).
Joda, men man får ikke med seg noe "videre fra graven";)
Tommy777
02-05-2008, 20:06
Det gaar faktisk an aa reise i premium kabin OG bo paa bra hotell naar man er paa ferie ;-)