View Full Version : Familietur til solen i november
Kona overrasket med å foreslå at vi skulle dra et sted der det er varmt,sol og bademuligheter i november i år. Da er minstemann 7 måneder og klar for å dra på tur. Noen som har noen gode tipstil familievennlige steder som ikke er ALTFOR langt å dra med fly? Jeg tar i mot tips med glede!
Airbus 330
21-04-2008, 10:26
Nå vet jeg ikke hva du mener med "altforlangt" å fly, men noen timer bør du nok regne med for å få sol og varme.
Mitt beste tips for dere med ett lite barn, er Sunwing Resort & Spa Arguineguin Gran Canaria. http://www.ving.no/sunwing/sunwingResort.aspx?hotelareaid=15040&categoryid=16&itemid=15040
Vi bruker dette hotellet fast, og vi hadde med vår datter første gangen hit når hun var 9 mnd. Ett bedre sted å reise med små barn, og samtidig få sol,varme og slappe av skal du lete lenge etter.
Airbus 330.
Takker! Tar i mot flere tips.
"Altfor langt å fly" er type St. Maarten.... (denne gangen). I november må jeg nok ut av Europa for åfåsol og varme. Har også kikket litt på Capp Verde. Noen som kjenner til dét reisemålet?
Kapp Verde er i Afrika og det er vel kanskje ikke dit du vil ha med minstemann.
Hvorfor ikke småbarn til Kapp Verde?
Afrika er vel ikke bare Afrika?
Kapp Verde var vel tidligere portugisisk.
Traff en som hadde vært der i fjor, snakka bare litt om det og fikk inntrykk at det hadde vært sivilisert og rolig.
Hvorfor ikke Madeira som du tenkte på tidligere ?? Men kun bading i poolen ...
Florida, one-stop via EWR ?? FLL er topp. Men dagens $ blir det også kjempebillig sammenlignet med der de bruker Euro........
AirbusTrond
21-04-2008, 16:57
Dårlig med akseptable sykehus på Kapp Verde....
http://www.aftenposten.no/reise/article1766645.ece
Så litt på nettet, og fant en ti på topp liste på Aftenposten. Tenerife vant:
Tenerife
Blue Village, Parque Cristobal, Los Cristianos med Star Tour:
- Et bra valg for familier som ønsker både aktiviteter og mulighet for litt ro og privatliv. Her er alt lagt til rette for at barna skal trives, og med egen bungalow med terrasse, er det også mulighet for mamma og pappa å kose seg etter at barna er i seng.
Kanskje det kan være noe?
http://www.startour.no/Resorts/Travel.aspx?id=16700&cat=2|300&entry=7&dest=14&city=45&type=cd&hotel=4595
Bizflyer
22-04-2008, 11:47
Thailand er jo supert! Og du reiser jo billig med både SK, LH og TG!!!
Om det er 7 eller 10 timer, så er vel ikke det rare forskjellen?
BF:cool2
Om det er 7 eller 10 timer, så er vel ikke det rare forskjellen?
Juhu, da kan de jo likesågodt fly til St Maarten som ønsket var?
Tommy777
22-04-2008, 21:46
Skal du bli varm, er vel Gran Canaria beste alternativ dersom du ikke vil sitte lenge på fly... Madeira er en av mine favorittøyer, men det er jo litt kjøligere uti havet i november enn på Gran Canaria.
så et cruise-program på DR1 i går - der de blant annet var innom St. Maarten - og besøk på STRANDEN!
så et cruise-program på DR1 i går - der de blant annet var innom St. Maarten - og besøk på STRANDEN!
Så samme programmet selv.......vet akurat hvor på stranden jeg hadde befunnet meg hadde jeg vært der:musikk