PDA

View Full Version : Årets korteste tripreport ! LH t/r OSL-FRA

SQ 777
20-04-2008, 21:51
Hadde ikke planlagt denne, men må grunnet ære til LH. :GERKort og greit eksellent..:). FERDIG...
( OK da , tilsvarende AF til CDG og KL til AMS , egentlig ingen forskjell )

Begge veier et meget godt rundtstykke pluss kaffe-te-brus-øl-vin- schnapps !

Elegant servering. Først mattralla og bak den drinktralla. Når mattralla var ferdig, kom en ny drinktralle bakfra for å hjelpe første drinktralle. Gjennom flyet på null komma niks.

Har jo hatt SK også i senere tid også. Antar de var ferdig med kredittkortmaskinen deres ( NO CASH !! PLEASE ) i opptil tre, muligens fire rader da LH hadde gjort alle meget happy uten å signere noe som helst.

BESTE AV ALT. Da alle var happy med det de hadde fått , kom drinktralla igjen og åpen bar.

Ferdig med dette, slappet LH-crewet seg og koste seg i galley. Hadde det vært SK hadde de vel nådd halveis med betalingsmaskinen sin. Stakkars cabincrew med slike instrukser. Ikke noe fri !:(

Glem ikke at airborne FRA-OSL eller omvendt er vel 90 minutter.....

Gleder meg til søndag, på'n igjen til FRA og videre til VRN.. Hva mer kan vi som bor bak i bussen be om ?? Absolutt ikke nødvendig å sitte foran gardina !!

LN-AØR
20-04-2008, 21:56
Fin liten rapport. Synes selv også at LH er et meget bra flyselskap!

S. Holberg
20-04-2008, 22:04
Fin liten rapport dette da!
Håper SAS kan ´´stjele´´ øitt fra LH`s servering!

SQ 777
20-04-2008, 22:10
De er eksellent....... Kort og greit....... Også longhaul, men det har jeg ikke vært på nesten to år og ingen nytt.....

Selv om jeg er nå Skyteam-fan, ønsker jeg heller at de bytter over dit enn Tommy777 vil ha CO til Star.:lol::lol::lol:

Men Tommy777 kommer etter . Sier selv han skal ha CO hele Micronesia med 737 fra HNL til MNL......;). Det hjalp ved at Dag J sendte ham til Florida criss-cross med CO ! :lol:( Tommy, denne har jeg ventet leng epå !^_^ )

FlightDeck
20-04-2008, 22:49
Jeg er også glad i Lufthansa på kort- og mellomdistanse og ser frem til å fly mer med dem til høsten. Hvordan var flyene? Ser at du fløy med både Boeing 737-500 og Airbus A320.

SQ 777
21-04-2008, 00:01
Det var oppsatt med 735 ut, men ble A320 likevel, også tilbake som opppsatt. Helt topp , rent og pent som alltid... Har aldri hatt en skitten LH-maskin...

Alt er så "ordentlig" .........

Martin
21-04-2008, 00:28
Jeg må nok arrestere deg litt: Den korteste trip-reporten i år, ble skrevet i Januar, da jeg og Speedbird tok turen tur-retur Maura-OSL, en total distanse på ca. 30. km.. Dessverre er ble den slettet etter ca. et døgn, etter ønske fra trådstarter..

sail4fun
21-04-2008, 07:42
Jeg må nok arrestere deg litt: Den korteste trip-reporten i år, ble skrevet i Januar, da jeg og Speedbird tok turen tur-retur Maura-OSL, en total distanse på ca. 30. km.. Dessverre er ble den slettet etter ca. et døgn, etter ønske fra trådstarter..

Hm, den gule tråden.. ... :)

Men LH har et top produkt i Europa, lengere en det har jeg ikke tester de.

Tommy777
22-04-2008, 15:58
Godt å fly der solen skinner og verden er flott, Star Alliance ?? :D Ble lite kjeft på deg i motsetning til AF og ingen morragretne KLM damer :D:colgate:

LH er kanon og den lille sandwichen som koster lommerusk er noe SAS i høyeste grad burde tatt seg råd til.

Når det gjelder stillehavet, melder jeg meg ikke inn i noe program for å tjene noen få miles. De blir aldri brukt uansett. Og Reidar, jeg trodde du skulle bli med??

SQ 777
22-04-2008, 16:18
Joda, for å være ærlig , har lenge tenkt på den "hopp-sprett-i-Micronesia".

Passer udmerket siden min second family er i Manila. Men kunne tenke meg det som "Jorda Rundt"- kortvariant.

Har gjort "Jorda Rundt" fire ganger tidligere, men da kun den lange varianten via South Pacific, Australia og Kiwiland.

Start med CO 39 fra OSL. Men CO går ikke lenger enn MNL :drunk:;)

FlightDeck
22-04-2008, 18:42
LH er kanon og den lille sandwichen som koster lommerusk er noe SAS i høyeste grad burde tatt seg råd til.

Kunne ikke vært mer enig med deg i det der - men grunnen til at de ikke serverer dette lille rundstykket er vel ikke fordi det koster så mye i seg selv, men heller at det er en del penger å tjene på salg ombord?

MountainDew
23-04-2008, 00:30
Jeg fløy business class FRA-OSL forrige Mandag med super service fra SAS.
Syntes faktisk servicen på den korte strekningen var bedre en SAS IC Biz!
Rapport er under bearbeidelse av meg og Speedbird. Bildene ble gjort klar i dag (OSL-ARN-FRA-MCO-FRA-OSL)

litt-amatør
24-04-2008, 22:13
Synes dette var en veldig kort og fin rapport fra det som hørtes ut som en behagelig tur. Var det godt belegg på flightene? Jeg vet ikke om du var i selve Frankfurt, men hvis du var; er det en by av noen interesse på tross av et tvilsomt rykte?;)

SQ 777
25-04-2008, 09:10
Det var godt belegg, ca 80 % begge veier. Byen var grei. Holdt meg i gamlebyen mens kona koste seg i shopping-gatene. Mye bra mat-tilbud !

Det var et meget tvilsomt strøk rundt hovedjernbanestasjonen, men hvor i verden er det ikke slik ?

Tok turen bare fordi hadde lyst til å se byen og siden LH tok bare kr. 935 for bill. pr. pax , risikerte man ikke noe. Fikk Sofitel Savigny , 10 min. trillekoffertdistanse fra jernbanestasjonen for bare EUR 109 pr. natt, prepaid.

Veldig greit å komme til og fra flyplass. S-Bahn i kjelleren på Terminal 1 og ca. 10 min og one-stop inn ! EUR 3.70 pr. pax.

Selvfølgelig både Berlin og München er mer spennende. Avgårde med LH til FRA på søndag og Air Dolomiti søndagen til Verona. Mikropris også og supermikropoeng. Men who cares !^_^ . LH er bare topp og spent på deres italienske familiemedlem.

MD11
25-04-2008, 12:58
Flott rapport SQ777, LH er i toppsjiktet når det gjelder inflightservice økonomiklasse på Europa ruter. Ser de har stor annonsekampanje, Europa til kr 995,-. Hvem trenger poeng :question: ;)

FlightDeck
25-04-2008, 18:46
Det ligger ute en rekke billetter i E-klasse (full Economy-opptjening) til laveste pris på lufthansa.no nå for reiser utover høsten. Har også lyst til å se Frankfurt (mer enn bare flyplassen), men frykter at den kanskje er litt oppskrytt? Den har jo fått en del oppmerksomhet i f.eks. reisemedier i det siste - men jeg føler meg ikke helt overbevist ennå...

SQ 777
25-04-2008, 19:58
E-klasse var det jeg hadde til FRA i forrige uke, og det gir kun 200 poeng pr. leg. Samme nå til helgen.

Prøvde MUC i september med den flotte prisen kr. 934, klikket på Mileage Calculator og det kom opp 250 poeng t/r.. Antar SK gir det samme ??

FlightDeck
25-04-2008, 20:05
SAS gir full økonomi-opptjening i E - kjipt at ikke Lufthansa gjør det...

SQ 777
25-04-2008, 20:30
Dette ga EuroBonus meg for forrige uke !:o

Dato Aktivitet Poeng for bruk Grunnpoeng
17 Apr 2008 Frankfurt - OsloLH 3134 E Economy Discounted
Grunnpoeng 200 200
14 Apr 2008 Oslo - FrankfurtLH 3131 E Economy Discounted
Grunnpoeng 200 200

FlightDeck
25-04-2008, 21:31
Dette ga EuroBonus meg for forrige uke !:o

Dato Aktivitet Poeng for bruk Grunnpoeng
17 Apr 2008 Frankfurt - OsloLH 3134 E Economy Discounted
Grunnpoeng 200 200
14 Apr 2008 Oslo - FrankfurtLH 3131 E Economy Discounted
Grunnpoeng 200 200

Men flyr du SAS, og ikke Lufthansa, på E-klassebilletter skal du få full opptjening. Sjekk bare opptjeningstabellen - kjipt at de tydeligvis ikke har samme reglement...

Tommy777
26-04-2008, 03:48
Ja, skal ikke være enkelt dette med bonuspoeng. Fatter ikke at SAS ikke forstår at de skremmer vekk kundene med dette kaoset på opptjening

SQ 777
26-04-2008, 10:10
OK, Flightdeck. Var ikke klar over at SK brukte E-klasse ^_^. Stor spørsmål da
er hvor mye koster de til FRA ?? LH tar vel 900 !

Someone
26-04-2008, 11:36
SAS gir full økonomi-opptjening i E - kjipt at ikke Lufthansa gjør det...

Men E klasse billett hos SAS er ikke det samme som E klasse billett hos LH. De har bare tilfeldigvis samme navn

SQ 777
26-04-2008, 12:25
Med andre ord, høy pris og 2.400 poeng ?? :rolleyes: