View Full Version : Verandaspotting
Jeg kikket ut verandadøra i finværet i Oslo, og der landet en varmluftsballong ved Østensjøvannet.
jcnorway
20-04-2008, 20:52
Hvis du tok dette bildet fra verandadøra di så er vi nesten naboer :)
Jeg kan gå god for at jeg tok bildet fra verandadøra. Jeg kan også gå god for at jeg bor i Gina Krogs vei 20.
jcnorway
20-04-2008, 21:03
Nylænde her :)
Har lagt merke til at det ofte flyr noen maskiner over blokka i retning mot den 'kula'/radaren oppå åsen på andre siden av Østensjøvannet. Er dette en innflyvningsrute mot OSL? Flyene er kanskje for langt unna til at du klarer å knipse noen gode bilder? :)
Har lagt merke til at det ofte flyr noen maskiner over blokka i retning mot den 'kula'/radaren oppå åsen på andre siden av Østensjøvannet. Er dette en innflyvningsrute mot OSL?
Ja, bor på andre siden av vannet og har endel trafikk fra sør som passerer i ganske stor høyde over her.
I gamle dager gikk også en av innflygningsrutene til FBU over her, og det var var betraktlig lavere
Jeg prøvde å finne denne ruta på AIP Norway, men klarte det ikke. Det er mulig vi får åpne en tråd i flyforumet og finne ut hva det er som flyr nesten rett vestover mot Bergerud.
sail4fun
20-04-2008, 23:03
"Kula" er Haukåsen , var ofte der å luftet hunden når jeg bodde på Oppsal
FlightDeck
20-04-2008, 23:32
Da jeg var liten gutt og bodde på Nordberg i Oslo likte jeg å skru på ankomstoversikten på tekst-tv og følge med på flyene som passerte rett over huset. Det var tider det!