View Full Version : SK LN-RRE - status
Deadline for Knut Viking
[18. April 2008 kl. 10:00]
Håvard Vestgren har sendt oss en statusoppdatering fra sluttførelsen av SAS Norge nye fly, LN RRE Knut Viking, hos Boeing-fabrikken i Seattle.
- Flyet ble ferdig lakkert i dag - vakkert! Boeing skal gjøre noe strukturelt arbeid i helgen, og på grunn av dette er Customer Flight utsatt til mandag. Boeings Test Flights er unnagjort. Vi har inspisert interiøret i ettermiddag, noen få issues tas opp med Boeing/Part M, men ingen store problemer, forteller Håvard.
Det jobbes med å aksellerere delivery og flyaway til torsdag 24 april med landing i Stockholm 25 april. Dette bl.a på grunn av et ønske fra Asset Management på grunn av finansiering/videresalg.
Flymaskinen LN RRF står i en hangar på Renton, og planlagt roll-out er den 24 april. Testflights 1. og 2. mai, med levering og flyaway planlagt 15 mai. Ingen store problemer.
gleder oss!!! Kanskje jeg ser'n på ARN om morgenen 25/4
Direkte til ARN? Skal den ikke til SAS Norge?
sail4fun
18-04-2008, 12:47
Se ln-suv comment
Dette bl.a på grunn av et ønske fra Asset Management på grunn av finansiering/videresalg.
Direkte til ARN? Skal den ikke til SAS Norge?
Jo, men den skal ha PDM i STO først:nor.
17114
17115
Og TBF PDM står for post delivery modifications ;)
Da er det bare å holde øye med SK9150 med eta 1845 lokal 24apr ARN
Fin den. Var ombord i den da jeg besøkte Renton i begynelsen av april. Da var den ikke lakkert og stod med skinninteriør. Det skulle byttes ut til SK seter.
Direkte til ARN? Skal den ikke til SAS Norge?
RRE er en -85P og kommer i full Air Europa config, bare med SAS lakk pa kroppen...:9:
sail4fun
18-04-2008, 20:47
RRE er en -85P og kommer i full Air Europa config, bare med SAS lakk pa kroppen...:9:
Og SAS seter, forhåpenligvis de riktige denne gangen (?)
LN-RRE Knut Viking (bildet) lander trolig i Skandinavia 25. april mens LN-RRF kommer rundt 15. mai.
raider66
21-04-2008, 16:28
RRE er en -85P og kommer i full Air Europa config, bare med SAS lakk pa kroppen...:9:
Hvorfor kjøper SAS Norge dette individet? Har de ikke tid til å vente på egne -883 modeller? Trodde de fortsatt hadde noen 737 opsjoner "liggende".
Espen
Hjemmeligheten er lead-times og Opsjoner selv.
En Opsjon er ikke bare en rettighet a kjöpe en fly av type XXX, i SAS sin tilfelle -883. Dette ogsa innebaerer en tidsrom av levering og en tid hvor man ma enten bekrefte eller avbestille dette opsjon. Noen opsjoner er rolling, dvs om man bestiller en fly tar man automatisk ut nye opsjoner. All dette er del av kjöpe-kontrakten av flyene...
SAS hadde en problem med Crash8-400s, og trengte flyene snart, langt snarere enn deres opsjoner tillatter. Derfor kjöpte de leveranse-slots fra Air Europa.
raider66
22-04-2008, 08:04
OK! Sett i lys av Q400-problematikken virker dette logisk. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor de ikke konverterer dette individet til -883 standard før de tar i mot flyet. Men det er mulig at det kun er små detaljforskjeller ute og går her, og at en ikke-standard maskin ikke utgjør den helt store forskjellen. SAS har jo nok av flytyper og en svært ustandardisert flåte uansett........
Espen
Har nok med kostnader til omkonfigurering hos Boeing å gjøre kontra å gjøre det selv.
http://flickr.com/photos/65483667@N00/2432377839/
Flyet flyr i det minste.....selv om det er en 85P ;)
737-85P Air Europa??? Trodde flyet var nytt jeg men det er mulig jeg ikke har fulgt med akkurat.
737-85P Air Europa??? Trodde flyet var nytt jeg men det er mulig jeg ikke har fulgt med akkurat.
Flyet er nytt:exclaimation Men dette er en Air Europa bestilling som SAS har overtatt og derfor har Boeing laget det som en -85P, så det er fremdeles mulig du ikke har fulgt med:p
Javelja. Nei jeg følger nok ikke med på individer før jeg ser de :)
Ok, kanskje jeg ma utdype det enda mere...
Kjöper man en fly hos Boeing, sa gjör man det normalt med god tid. Det vil si, vi ga na til Boeing og kjöper en fly med levering til 2010 eller 2011. Inne i kontrakten er en design-freeze dato. Da er alle blue-prints tegned.
Selger man en leveranse slot för design freeze, sa endrer seg vannligvis ogsa den Boeing Customer Code. Sann skjedde det e.g. med de dba sine leveranse-slots av 737-700 som kommer na alle med AB customer codes. Change för design-freeze.
Det hva skjedde med SAS / Air Europa var faktum at Air Europa har meget darlig ökonomi og SAS trengte flyene snarest som mulig. Air Europa solgte disse flyene etter design-freeze dato til SAS. Dette betyr, at alle tekniske spesifiseringer er opp til Air Europa standard. Cockpit, Cabin, Galley, all... Lakk pa flyet er en annen ting, siden det ikke ma forhandbestilles med lange lead-times.
Tidspresset i SAS er sa store at de valgte a ta disse flyene og modifisere denne til sitt eget Cabin / Cockpit Standard selv. Mens i de dype tekniske detaljer forblir denne flyet en -85P og vil forsatt ligne de flyene av Air Europa mere enn de standard SAS -883 fly. Og ja, disse flyene vil vaere litt spesielt.
Boeing selvsagt tilbyr ogsa konvertering fra 85P til -883 etter montering. Mens dette betyr at SAS ville har hadd denne fly langt senere enn na da de valgte a bare modifisere Cabin / Cockpit litt.
Og ja, disse flyene vil vaere litt spesielt.
Noen som vet hva som skiller -85P og -883. Har fått med meg at kabin og cockpit er forskjellig og vil bli forandret av SAS, men hva er det som vil forbli forskjellig?
Kommer de nye flyene til sas.no i tillegg til den eksisterende flåte, eller er det noen eldre fly som fases ut ?
Om det er nye fly som kommer inn .. har SAS.no nok besetning til å drifte disse eller ansetter de flere om dagen?
Northrider
22-04-2008, 14:42
Noen som vet hva som skiller -85P og -883. Har fått med meg at kabin og cockpit er forskjellig og vil bli forandret av SAS, men hva er det som vil forbli forskjellig?
-85P har iallefall mere informasjon på EICAS en -883. Om dette skal fjernes vet jeg ikke, tror kanskje slik endring av programvare kun gjøres av Boeing?
LN-RRE Knut Viking klar for hjemturen
[23. April 2008 kl. 11:36]
SAS Norges nyeste fly, 737 800-maskinen LN-RRE Knut Viking, er klar for hjemturen. Den passerte de siste testene og godkjenningene i går. Etter planen lander flyet på Arlanda torsdag klokken 19.
Alle sjekker på det nye flyet er gjort med godkjent resultat, og den første flighten med SAS Norge-piloter bak spakene, såkalt Customer flight, skjedde tirsdag 22. april 2008.
Etter planen forlater flyet Seattle med kurs for STS' hangar på Arlanda i løpet av kommende natt, norsk tid. Det skal lande klokken 19.00 torsdag.
Luftfartstilsynet venter på flyet hos STS og serfiseringsprosessen forventes ferdigstilt på fredag. Dersom alt går etter planen skal flyet være klar til å ta i mot SAS Norge-passasjerer 10. mai.
En liten fugl har hvisket meg i oeret at hvis den ikke klarer BFI-ARN nonstop, blir det fuelstop paa AES ...
Twin Otter
23-04-2008, 21:49
En liten fugl har hvisket meg i oeret at hvis den ikke klarer BFI-ARN nonstop, blir det fuelstop paa AES ...
Hvor for akkurat ålesund? ikke det at jeg bryr meg.. men det er vel vanligere å refuele i svg eller bgo....
Normalt vil en flight fra Seattle til Stockholm komme inn over Norge omtrent ved Aalesund, saa baade BGO og SVG vil bli "omvei"
Hyggelig at det kommer noe spotter-celebert innom AES for en gangs skyld
Og når er den evt. forventa å ankomme AES?
Om vêret holder seg, så frister det med en tur ut på øyane for å ta bilder av denne om det passer...
Ser ut som om den kommer senere
ETD BFI 1200 lt 24apr
ETA ARN 0600 lt 25apr
Så da blir det ikkje stopp på AES alikavel?
Les hva Mow skriver da
En liten fugl har hvisket meg i oeret at hvis den ikke klarer BFI-ARN nonstop, blir det fuelstop paa AES ...
HVIS ....
KKVAD LNRRE 24APR08 . [ VALID AIRCRAFT DISPOSITION ALL TIMES IN U T C
[
[ 73H BU7383 LNRRE
[
[ FLTNO LEG STD STA ETD ATD TOFF TDWN ATA ETA
[ 9150 BFI ARN 1900 0400
Men "hvis" blir vel avklart før avgang og ikkje underveis, eller?
Det kommer an paa hvor 'close' det er ... men sannsynlighvis blir avgjoerelsen tatt naar de lager flightplan foer avgang. Da har de oppdatert vaer og vind og vil vite hvor mye fuel de trenger.
sail4fun
24-04-2008, 20:15
VG på "saken"
SAS bytter til mer miljøvennlige fly
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=519563
Hørte snakk i at denne skal fly med skinnseter frem til vinteren 2009, før de ble byttet ut med vanlige "SK-seter". Altså, de skal ikke byttes på ARN nå før den settes i trafikk.Flere som har hørt?
VG på "saken"
SAS bytter til mer miljøvennlige fly
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=519563
Jøss, en positiv SAS-artikkel fra VG :)
LN-RRE Knut Viking har landet!
SAS Norges nyeste fly, 737 800-maskinen LN-RRE Knut Viking, landet på Arlanda i 8-tiden fredag morgen etter 9 timer og 32 minutter i lufta, fra Boeing field i Renton ved Seattle.
Det var Kaptein Håvard Vestgren som fløy flyet hjem, sammen med SAS Norges Chief Technical Pilot og styrmann Tom Røstad, og Tecnical Pilot, styrmann Andre Viken.
Håvard melder om en rolig tur over havet. Block-tiden mellom Renton og Arlanda ble 9 timer og 50 minutter og flyet var i lufta i 9.32.
- LN-RRE er et nydelig fly som SAS Norge kommer til å ha mye glede av, slår Håvard fast.
De siste godkjenningsprosessene på det nye flyet ble gjort tidligere i uken, og den første flighten med SAS Norge-piloter bak spakene, såkalt Customer flight, skjedde tirsdag 22. april 2008.
Luftfartstilsynet ventet på flyet hos STS i Stockholm ved landing fredag morgen, og serfiseringsprosessen forventes ferdigstilt i løpet av kort tid. Dersom alt går etter planen skal flyet være klar til å ta i mot SAS Norge-passasjerer 10. mai.
SafetyPin
25-04-2008, 10:30
LN-RRE Knut Viking (bildet) lander trolig i Skandinavia 25. april mens LN-RRF kommer rundt 15. mai.
Jeg har hørt at LN-RRE skulle komme til OSL først og da i morgen den 26 April. Er det andre som har samme info?
SafetyPin
25-04-2008, 10:33
Hvem er Håvard?
Tviler. Det jeg har lest var at den skulle rett til ARN, og den har jo nå landet i ARN så
Les nå innlegget til msil grundig før dere spør.
Findes der andre billeder af LNRRE fra Boeing eller Renton ???
Jeg har ikke kunne finde nogen
hilsen
Ole
:DEN
Dersom alt går etter planen skal flyet være klar til å ta i mot SAS Norge-passasjerer 10. mai.
Hvorfor bruker de så lang tid på å sette flyet i drift? De må jo tape mye penger på det. DY brukte vel ikke så mange dager på å få LN-NOB i drift?
Mitt innlegg nummer 1300.
sail4fun
25-04-2008, 15:44
LN-RRA , eller om det var LN-RRB var vel i drift dagen etter godkjenning på OSL
Den landade 0802 och när jag vid 10 tiden åkte upp för att leta efter den så var den borta, troligen inne i stora STS hangaren.
I pressemeldingen fra SAS Norge http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=165035 står det at de 3 nye 737-800 maskinene skal erstatte 2 gamle fly. Hvilke flyindivider er dette? De to siste 737-500 maskinene som ikke har blitt omlakkert i SAS farger eller noen andre?
Hvis man erstatter 737-500 med 737-800 blir det jo en brukbar kapasitetsøkning...
Hvorfor bruker de så lang tid på å sette flyet i drift? De må jo tape mye penger på det. DY brukte vel ikke så mange dager på å få LN-NOB i drift?
Mitt innlegg nummer 1300.
LN-NOB ble levert i DY standard på lik linje med -RRA og -RRB i SAS standard, som gjorde at de ble satt i drift etter kort tid.
Som noen nevnte tidligere:
Air Europa solgte disse flyene etter design-freeze dato til SAS. Dette betyr, at alle tekniske spesifiseringer er opp til Air Europa standard. Cockpit, Cabin, Galley, all... Lakk pa flyet er en annen ting, siden det ikke ma forhandbestilles med lange lead-times.
Tidspresset i SAS er sa store at de valgte a ta disse flyene og modifisere denne til sitt eget Cabin / Cockpit Standard selv. Mens i de dype tekniske detaljer forblir denne flyet en -85P og vil forsatt ligne de flyene av Air Europa mere enn de standard SAS -883 fly. Og ja, disse flyene vil vaere litt spesielt.
Speedbird
26-04-2008, 21:41
Mitt innlegg nummer 1300.
Bedre med kvalitet foran kvantitet på innleggene.. :p
Flott med nye -800'er til oss! :)
Men som det blir spurt om over "De tre nye flyene vil erstatte to maskiner i den eksisterende flåten i SAS Norge."
- Hvilke to maskiner?
Är det inte 2 grisar som skall över till SAS SE? Möjligt att jag blandar ihop det. Inte lätt att hålla reda på alla turer.
Bedre med kvalitet foran kvantitet på innleggene.. :p
Flott med nye -800'er til oss! :)
Men som det blir spurt om over "De tre nye flyene vil erstatte to maskiner i den eksisterende flåten i SAS Norge."
- Hvilke to maskiner?
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26382&highlight=sverige
Ifølge denne tråden er/var planen at SE skal få en -600 og en -800 fra NO.
SAS NO fikk overført to -600 fra SE i forbindelse med at de tok over 50% av OSL-CPH i januar
Speedbird
26-04-2008, 21:51
Hmm..
..var det ikke to -600'er fra SK DK vi fikk?
KKH og KKG?
Var med på innfasen på KKG (nå RRC), og de var OY-reg.
Uansett..
Hvorfor skal vi få en -800 for å erstatte en -800??
Hmm..
..var det ikke to -600'er fra SK DK vi fikk?
KKH og KKG?
Var med på innfasen på KKG (nå RRC), og de var OY-reg.
Uansett..
Hvorfor skal vi få en -800 for å erstatte en -800??
Registreringen spiller ingen rolle. SK SE har masser av OY registrerte fly og DK har masser av SE registrerte fly. DK har ingen og har heller ikke hatt 737. De finnes bare i NO og SE
Hmm..
..var det ikke to -600'er fra SK DK vi fikk?
KKH og KKG?
Var med på innfasen på KKG (nå RRC), og de var OY-reg.
Uansett..
Hvorfor skal vi få en -800 for å erstatte en -800??
SAS DK flyr ikke 737, men bare MD80 og A32X
SAS SE og DK flyr maskiner som er registrert i både Norge, Sverige og Danmark
Speedbird
26-04-2008, 21:59
Ok, ok..
..legger meg flat..
..er vel som 340'ene våre som er på LN-reg men flyr i SK IC..
Jeg bare skrur på de, trenger ikke å vite slikt..
Men uansett - hvorfor bytte en -800 i en -800 selvom den er nyere??
Är det inte 2 grisar som skall över till SAS SE? Möjligt att jag blandar ihop det. Inte lätt att hålla reda på alla turer.
Joda , det stemmer.
sail4fun
09-05-2008, 22:14
LN-RRE ankommer OSL i morgen formiddag og skal vel settes inn i trafikk i løpet av helgen (trur eg)
LN-RRF vil trolig settes i produksjon 25Mai
LN-RRG kommer så i produksjon 5 Juli
sail4fun
09-05-2008, 22:26
Hm, så noen bilder og spec på -rre cabinen, tror jeg skal følge litt med hvor den skal i helgen, satser vi på en First Flight non-rev tro...
RRF var forresten å fløy i går i SK farger.
http://flickr.com/photos/65483667@N00/2479107447/in/photostream/
http://flickr.com/photos/65483667@N00/2479107445/in/photostream/
Noen som vet når i dag RRE kommer over, og hva er callsignet deres? (Regner med det er 9 ett eller annet)
Og er RRE satt opp på noen ruter ennå?
sail4fun
10-05-2008, 13:45
SK9121 om jeg husker rett
sail4fun
10-05-2008, 15:54
-RRE landet på OSL kl 13:03 , så langt ikke noen schedulerte flygninger i dag.
sail4fun
10-05-2008, 19:48
Det kan se ut som om Knut skal få sin debut til ARN og TOS i morgen, stay tuned.
Ser LN-RRE fløy OSL-ARN-OSL, men for meg ser det ut som den har stått på OSL siden da? Stemmer dette?
Superhai
11-05-2008, 16:36
Den er på vei opp til TOS as we speak (eller as I am writing)
hrmpf.... Håpe på at den kommer hit snart da... (Noe som nok ikke skjer på en gooood stund)
sail4fun
11-05-2008, 19:35
Og Mandag ser det nå ut til at Knut'n skal til
ARN, BGO, SVG og TRD*2
Og Mandag ser det nå ut til at Knut'n skal til
ARN, BGO, SVG og TRD*2
Da må da alle være fornøyde.......:p
Nei.... BOO er ikke fornøyde! Hrmpf
Det ble flagget på Tromsø Lufthavn da "Knut Viking" kom hit på besøk for aller første gang. Fløy ruten SK4424/4431 etter å ha vært en snartur til Arlanda som SK850/853 på sin første dag i rutetrafikk. Her er noen bilder fra besøket.:nor
Når på dagen kommer'n til SVG?
Jeg ser på systemet at RRE har 180 seter .. Vil dette si at SAS har valgt å ha 9 færre seter enn hva DY har på sine maskiner og dermed noen centimeter ekstra benplass ?
sail4fun
11-05-2008, 22:47
SAS har vel egentlig ikke valgt det, men fått en Air Europa maskin i deres standard config , har forstått det slik at den skal få SK seter ++ senere.
Har bla annet "entertainment" system.....
Er det noe som hvet når LN-RRE ankommer TRD i dag?
Takker får så raskt svar. gleder meg:)
Jarlabanke Vking
12-05-2008, 13:40
SAS har vel egentlig ikke valgt det, men fått en Air Europa maskin i deres standard config , har forstått det slik at den skal få SK seter ++ senere.
Har bla annet "entertainment" system.....
entertainment system som de ikke skal bruke. :lol:
Når kommer den til ENZV idag ?
Har ikke vert her så langt idag
Den kommer som SK4025 og den er nede ca. kl 15.00. Løp og knips!:up:
FlightDeck
12-05-2008, 14:45
entertainment system som de ikke skal bruke. :lol:
Så de skal ikke bruke skjermene til sikkerhetsdemonstrasjon?
Blackhawk
12-05-2008, 14:49
Er vel bare SAS/DK med sine A319/A321 og SAS IC med A330/A340 som
bruker LCD-skjermer, siden SAS/NO og SAS/SE ikke har noen permanente
fly ellers med slik IFE-system - har de neppe noen rutiner eller safety-videoer
som kan brukes vil jeg tro.
Rossiyskie Avialinii
12-05-2008, 14:51
Har den vært på BGO idag?
der kom den SK4025 , kanonlekkert med skikkelig maskin på winglets'ene
Ja den var i BGO som SK261/266.
Jarlabanke Vking
12-05-2008, 16:28
Så de skal ikke bruke skjermene til sikkerhetsdemonstrasjon?
beslutningen var at "de ikke skulle brukes i denne omgang"....
for hva kunne skjedd da liksom.....:nor
sail4fun
12-05-2008, 17:17
beslutningen var at "de ikke skulle brukes i denne omgang"....
for hva kunne skjedd da liksom.....:nor
.... ikke annet enn mer varianter på f.eks annonsering, med fallback ved feil + + + , men hvem hvet når den 3'dje maskinen kommer......
.... ikke annet enn mer varianter på f.eks annonsering, med fallback ved feil + + + , men hvem hvet når den 3'dje maskinen kommer......
Bruker ikke SAS det på sine Airbuser da?
sail4fun
12-05-2008, 17:25
Jo, men ikke SAS Norge , og prosedyrene må jo da oppdateres , trolig ikke verdt for en av 60 maskiner ? , men det kommer jo fler og så kan man jo håpe at skjermene kan taes i bruk til noe fornuftig.
der kom den SK4025 , kanonlekkert med skikkelig maskin på winglets'ene
Nydelig !!:nor
Noen som vet programmet for RRE i morgen?
TigerBlack
12-05-2008, 20:32
her lander RRE på vei fra Stocholm.
Første OSL landingen ble på 01R
http://home.online.no/~ei-cath/artimages/osl/OSL11may08/OSL11050811.jpg
(flere bilder fra spottingen i bildeforumet)
Lennart ble første i airpicsdatabasen med LN-RRE:
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=130134
noen som vett hvilke ruter denne flyr imorgen (Tirsdag):)
min 500' posting...;)
Noen som vet rutene for LNRRE idag 13 mai?
dagens oppgåver:
4007 OSL SVG 0510 0605
4010 SVG OSL 0630 0720
4414 OSL TOS 0755 0945
4414 TOS LYR 1025 1205
4425 LYR TOS 1245 1420
4425 TOS OSL 1510 1700
223 OSL KRS 1725 1810
224 KRS OSL 1835 1920
4057 OSL SVG 2005 2055
Obs!! Dette er utctider!!:)
Noen som har planen for RRE i morgen?
Tertit54
13-05-2008, 20:19
Og her er programmet for 14 may ( allle tider er UTC tider altså pluss 2 timer
'
73H BU7383 LNRRE
FLTNO LEG STD STA ETD
1461 OSL CPH 0415 0530
1462 CPH OSL 0625 0735
1455 OSL CPH 0820 0930
1456 CPH OSL 1015 1125
1469 OSL CPH 1300 1410
1460 CPH OSL 1510 1620
1465 OSL CPH 1700 1810
1474 CPH OSL 2045 2155
Forandring i dagens oppsett med andre ord.
Står som SK4057 OSL-SVG i en post litt lengre opp her, og det ville tilsi at den skulle ha gått fra SVG i morgen 14 mai.
Sitter på jobb og desverre ingen RRE på letis skjermen. :(
Det er LN-RCZ som flyr SK4057 ikveld;) -RRE kommer nok tilbake en annen gang:rolleyes:
Og når sender de RRE opp hit a? :p
Og når sender de RRE opp hit a? :p
Når SAS pilotene har lært seg å fly med winglet's uten å klippe vingene på sine egene fly :p :lol: :colgate: :cool:
FlightDeck
14-05-2008, 00:22
Er vel bare SAS/DK med sine A319/A321 og SAS IC med A330/A340 som
bruker LCD-skjermer, siden SAS/NO og SAS/SE ikke har noen permanente
fly ellers med slik IFE-system - har de neppe noen rutiner eller safety-videoer
som kan brukes vil jeg tro.
Men de kunne jo brukt den feiende flotte presentasjonen som SAS Danmark bruker i dag. Der står teksten på norsk, mens damen snakker engelsk.
Gårsdagens utgave av lokalavisa "Tromsø" har en stor 2-siders artikkel om det aller første besøket av "Knut Viking" i Tromsø. Det er bare i papirutgaven (fant det ikke på nettet ihvertfall). Desverre en del feil der både på navn på personer avbildet, og så skriver de konsekvent av det er en 737-700.... Men alt i alt en bra artikkel.:up:
Noen som vet programmet til LN-RRE i morra?
Noen som vet programmet til LN-RRE i morra?
73H BU7383 LNRRE
FLTNO LEG STD STA
1461 OSL CPH 0415 0530
1462 CPH OSL 0625 0735
1455 OSL CPH 0820 0930
1456 CPH OSL 1015 1125
1469 OSL CPH 1300 1410
1460 CPH OSL 1510 1620
1465 OSL CPH 1700 1810
1474 CPH OSL 2045 2155
CPH i morgen og?
Voldsomt hvor mange dager de sku bruke den der da..
sail4fun
14-05-2008, 19:52
Ja også 15.Mai, Køben-Expressen....
sirpjalle
15-05-2008, 19:47
Og 16 mai.......???? :)
sail4fun
15-05-2008, 19:52
Det vet man om noen få minutter....
sail4fun
15-05-2008, 20:23
Jøss..., blir osl-cph-osl-cph osv osv osv også 16Mai
Altså! Send han te Bodø da! :p
Jøss..., blir osl-cph-osl-cph osv osv osv også 16Mai
Betyr det at jeg kan regne med RRE på SK1455 i morgen? :)
FBU 4EVER
16-05-2008, 15:09
Så den på CPH 14/5, og fløy passivt med RRE hjem idag med SK (CNO) 1462. Endel forskjeller fra SAS-standard i cockpit. Ingen HUD, en helt annen type ACARS Printer, intercom switcher som må holdes i interphone hele tiden mens man bruker systemet. Men gummistrikker er allerede på plass,he, he! Ingen noise cancelling headsets, heller. I galley er det problemer. Man får ikke inn standard trillevogner, og må laste ut mat og utstyr av vognene og la disse bli igjen på gate. Meeeget smal midtgang pga. bredere seter, folk må gå sideveis nedover midtgangen, trillebager som i standard SAS-config kan trilles, må i RRE bæres. Meeeget populært blant passasjerene! Not! Men benplassen er grei.
Noen som vet nå LN-RRG er ventet til Norge?
sail4fun
03-06-2008, 20:27
Noen som vet nå LN-RRG er ventet til Norge?
~5.Juli kommer -RRG
Fikk testet denne i går. Det må jo være første nye maskin hos SAS der adgangsskiltet til cockpit er på spansk :) Ellers har de gjort så godt de kan med å skjule at denne ikke opprinnelig er ment til SAS. Synest ellers setene i denne var bedre enn de i standard SAS oppsett.
RRE gikk til Leeds 27/2-23 for levering til Jet2.