PDA

View Full Version : God fredag fra havet


Dag Viking
18-04-2008, 07:26
God morgen fra Statfjord B!
Nok en flott dag i vente ute på sjøen.
I dag blir det S92 til Flesland, videre med SAS 734 til Oslo i kveld. I morgen blir det trolig DY 737 til Trondheim. De hadde rutetider som passer bedre og er 1000kr billigere enn SAS, så da må jeg nok velge bort SAS denne gangen.
God fredag og god helg!

ENGM RAMP
18-04-2008, 08:58
Jøss, sover EB eller? :)

God morgen fra et vakkert solfylt, men iiiiskaldt Gardermoen, det var en sur vind når jeg gikk fra brakka til jobben litt før kl. 07, og jeg kjenner halsen er dårlig idag, stemmen har antatt et snev av whiskey-voice, men ellers er det en god dag....

Forum-kandidater skal læres opp idag også, så dagen går nok fort før det blir fri HELT til i morgen kveld....

Ha en strålende dag, og en strålende helg alle forumister....

:nor

sirpjalle
18-04-2008, 09:10
God morgen fra Stavanger. I dag gikk turen til jobb med buss. Har vært bortskjemt i det siste og brukt bil. Vi får se hva som er igjen i kassen til høsten etter at kjelleren er ferdig renovert ;)

Satser på en stille og rolig dag på kontoret i dag.... :)

Ha en fin dag forumister. :)

Someone
18-04-2008, 09:29
God morgen fra Oslo. Snart blir det å hoppe i dressen og knyte på seg slipset da 3 nye bedrifter skal besøkes idag. Senere i kveld blir det middag på Cafe Sorgenfri og det er vel ikke spesielt høye odds for at det blir noen øl eller mer etterpå. Ha en fin fredag og god helg.

Og siden det er fredag så passer litt flyrelatert fredagshumor inn

http://youtube.com/watch?v=4fNWWA2R-Bo

CK
18-04-2008, 11:05
EB melder om fine forhold i LON - han er kanskje ikke i nærheten av en PC?
Flott dag her på FBU, og med en nettverkskabel og laptopen min er jeg på jobb selv om jg er ca 600km fra kontoret. Gotta lov technology! Etterpå blir det telefonmøte med Tokyo!

learjet
18-04-2008, 11:12
God formiddag

Stille morgen, snuppa levert i barnehagen og litt indretjeneste før uniformen tas på og en arbeidsøkt kaller.

Satser på at jeg slipper å "trimme" Sterling passasjerer like mye i dag som på Onsdag. AMS flighten ble forsinket, og pga diverse missforståelser (flyet kom fra BCN) så ble det et par gatebytter før vi endelig var i gang. I tillegg til at det var en viss grad av usikkerhet om når flyet skulle ankomme OSL. Så jeg sto på brua sammen med en hel flokk samt at sturere og alt var klart... Manglet en ørliten ting, fly. Viste seg at noen i BCN hadde sendt feil movement når de reiste så de ankom en time senere enn vi først fikk beskjed om.... Skikkelig festlig...

Ikke en sky i sikte, så muligheten for en fin helg er vel tilstede.

Ha en fortreffelig dag

S

Bizflyer
18-04-2008, 11:25
God morgen fra sør!

Her skinner solen, men det mangler en 15-20 grader før vi snakker sommer! ;)

I går ettermiddag var jeg på tur med Color Lines nye stolthet SuperSpeed1 t/r Hirtshals, og det var absolutt en positiv opplevelse (ja, jeg vet jeg er innhabil :colgate:).

I kveld synes jeg at jeg har fortjent litt øl. Ja, til og med litt Jägermeister også hvis jeg er snill med meg selv.

Men først må det jobbes!!

BF:cool2

LN-FHU
18-04-2008, 11:59
God fredag formiddag fra Trøndelag

Her er det grått....:(

Skulle vært fint og flott, men det er det ikke. Forbaskede meterolygen altså....

Ønsker alle en fin dag :nor :nor :nor

Speedbird
18-04-2008, 12:10
God fredag fra OSLSKTF-P2! :)
I dag jobber jeg med sluttfasen av montering av deksler/fairing på en MD80-hale,
nærmer seg med stormskritt ferdig - hadde det ikke vært for Tripple-seven som
hele tiden skal kjøre stabilisatoren når jeg skal til å shimme fairinger.....

Etter jobb skal jeg kjøre rundt på OSL og fotografere litt med nye stoltheten,
før det blir en svipptur opp i tårnet - og så er det hjem for en rolig kveld.
I morgen blir det overtid, samt en flytur med C172 (både nicket og flytypen),
før det er til Bergen - hvor jeg blir til søndag kveld.

Ha en flott dag, og en god helg! :)

Martin
18-04-2008, 14:16
God fredag fra FedEx..

Sola skinner, kontoen er fortsatt "full" etter gårsdagens lønnspåfyll, som forøvrig markerte min arbeidsgivers 35-årsjubileum :cheers: (ikke at vi fikk noe kake eller noe som helst..)

Helgen byr på minst mulig planer, med unntak av litt "Money for nothing, and chicks for free" i Oslo Spektrum på søndag.

God fredag, folkens ;)

OJB
18-04-2008, 14:47
God tidlig ettermiddag fra Forus,
Første del av dagen er unnagjort med rask tur-retur over fjellet til morgenmøte på Lilleaker. Svært travle dager i prosjektet og tiden er knapp i forbindelese med store anbudsevalueringer som skal ferdigstilles og kontrakter tildeles.
Det ser ut som morgendagen må brukes også til en del jobbing også for å komme i mål med tidsfrister.
Vel , slik er livet inn i mellom.
Ha en fin helg alle forumister.

Cecilie
18-04-2008, 14:56
God ettermiddag fra Arendal
Idag har jeg hatt norsk tentamen, og etter det fikk jeg lett motorsykkelen ut på veien, så det har blitt 5 gode mil på sykkelen i strålende vær her i Sørlandets hovedstad ;)

I kveld setter jeg meg på bussen til Larvik, hvor en venninne holder til. Sammen tar vi Sandefjord-Strömstad i morgen tidlig, og Moss-Horten på vei hjem igjen. Dagen blir tilbragt i Svinesund, hvor jeg skal debutere som harryturist :D

Ha en flott helg

LN-MOW
18-04-2008, 15:05
Goood fredag fra Det Store Veikrysset. Her er det fint vaer og behagelig temperatur baade inne og ute.

Den nyeste anskaffelsen, en 1:400 ATA Tristar, sitter paa toppen av skjermen min og tilpasser seg sin nye tilvaerelse. En nydelig modell!

Dagen blir forhaapendtlig rolig foer BBJ'en og jeg setter kursen hjemover. Franlk Zappa er ukens artist paa The Vault - kanal 16 paa Sirius - saa da kan man jo haape paa litt trafikk saa turen varer lenger! :)

FBU 4EVER
18-04-2008, 16:35
God morgen fra Jersey City. Her i New York-omraadet er det straalende vaer, nesten skyfritt og temp. opp mot 25 grader. Froksten er unnagjort og naa blir det en togtur under Hudson River over til Manhattan og en Borders boksjappe. Senere litt lunsj foer pick-up og SK910 tilbake til CPH.
Ha en fortsatt fin fredag og ukeslutt!

Tommy777
18-04-2008, 17:16
God morgen fra Chicago!

Her skinner sola, litt kaldere i dag enn i går, skal bli rundt 17 grader. I følge nyhetene var det et jordskjelv i sør Illinois i natt kl 0437, 5,2 på skalaen.. Folk kjente dette i Chicago og ringte inn til diverse nyhetskanaler. Hverken jeg, kjerringa eller bikkja merket noe som helst...

Blir ut en tur i kveld og kino i morra, 88 minutes med Al Pacino har premiere.

Ellers kom det akkurat en DHL mann på døra med mitt skriftlige tilbud om jobb!

En god helg til alle

Martin
18-04-2008, 17:27
Ellers kom det akkurat en DHL mann på døra med mitt skriftlige tilbud om jobb!


Synes du burde takke nei til den jobben... (:p )

Tommy777
18-04-2008, 17:29
Synes du burde takke nei til den jobben... (:p )

Fin gul plastpose, ikke konvolutt her, gitt.

Bizflyer
18-04-2008, 18:13
Ellers kom det akkurat en DHL mann på døra med mitt skriftlige tilbud om jobb!



Har du endelig fått tilbud om jobb som gretten flyvertinne i UA? :colgate:

BF:cool2

Tommy777
18-04-2008, 19:07
Har du endelig fått tilbud om jobb som gretten flyvertinne i UA? :colgate:

BF:cool2

Ingen i flybransjen som vil ha meg... :cry:

LN-MOW
18-04-2008, 20:07
Ingen i flybransjen som vil ha meg... :cry:

Du er heldig, du ....... mine siste tre arbeidsgivere er alle konk ....


.

Tommy777
18-04-2008, 20:14
Du er heldig, du ....... mine siste tre arbeidsgivere er alle konk ....


.
Dessverre. Men penger er jo ikke alt, vettu.. ;)

Oh, well.. Får vel fortsette som "overbetalte selgerpakk" en stund fremover...

LN-MOW
18-04-2008, 22:01
Vel, gratiulerer med ny jobb iallefall!

Og her ved Det Store Veikrysset girer vi ned mot helg med litt kaffekos ... bokstavelig talt! ^_^

dc-8-63
18-04-2008, 22:14
Her borte i vest ble det en sen start paa dagen, satt i telekonferanse med et Universitet i Australia til langt over midnatt......utrolig god sans for humor "downunder" det ble mye latter etterhvert.....vaaknet til vintertemperaturer...den lille BEaglen nektet plent aa gaa ut...og loep tilbake i sengen sin...men om en uke sitter vi ombord i en Hawaiian 767 og 9 dager paa the Big Island.....maa si at selv foretrekker jeg en stor kopp med Kona Coffee 06.00 fremfor en pils.....

Tommy777
18-04-2008, 22:34
Vel, gratiulerer med ny jobb iallefall!



Takker! Vi får se i hvilken av de to aktuelle arbeidsgiverne jeg ender opp hos 1. mai... Skal forresten på drug screen mandag kl 1030 :D

Thomas
18-04-2008, 22:34
Gratulerer, Tommy!

BSSW
18-04-2008, 22:57
Gratulerer med ny jobb TommySkal forresten på drug screen mandag kl 1030 :D

Men vær forsiktig med hva du spiser dagene i forveien ;)
http://youtube.com/watch?v=62vN6rtU2_U

Prøvde å lete frem Mythbusters versjon da den er mer seriøs, men point taken I presume

Tommy777
19-04-2008, 04:45
Ehhh... Hadde en poppy seed bagel til lunsj i går...

FBU 4EVER
19-04-2008, 11:36
Ehhh... Hadde en poppy seed bagel til lunsj i går...

Uffda! Soooo close and nooo cigar!:cry:

Gratulerer med jobbtilbudet i det minste!:p

Dag Viking
23-04-2008, 12:18
I dag blir det S92 til Flesland.

Innom Statfjord C og ble dermed 10 minutter sene til BGO. Singelsete.


videre med SAS 734 til Oslo i kveld.

Hadde 01F, men jeg havnet i cockpit på klapp i stedet. Nydelig vær over Sør-Norge, så Jotunheimen, Jostedalsbreen, Gaustadtoppen og Dagali. Avgang og ankomst før rute, men som vanlig ble det en halvtimes venting på bagen på OSL. Bagasjeutlevering på OSL er SAS sitt desidert svakeste punkt for tiden.



I morgen blir det trolig DY 737 til Trondheim. De hadde rutetider som passer bedre og er 1000kr billigere enn SAS, så da må jeg nok velge bort SAS denne gangen.


Fin tur med Norwegian både opp og ned. Innsjekk og bag-drop minst like kjapt som hos SAS, ingen kø i det hele tatt. 01A med ledig nabosete begge veier, og bagasjen kom tålig kjapt på båndet, også på OSL. Ingen servering eller service, men det overlever man. Ene flyvertinna var en bekjent på turen oppover, så det var jo ekstra trivelig.


Alt i alt, DY mangler bare like hyppige avganger for å være like gode som SAS mellom OSL og de andre "store" byene i Norge. Denne gangen var det en vesentlig lavere pris og mer passende avgangstider som avgjorde for meg, og jeg ble ikke skremt fra å fly Norwegian flere ganger. Forrige gang jeg fløy DY på egen regning var det free seating og jeg havnet på rad 3. Når jeg kan velge rad 1 og dermed få litt benplass, er komforten bra nok.