PDA

View Full Version : Ryktene sier


Concorde
14-04-2008, 10:32
At NW og DL vil annonsere sammenslåing i dag..

Utflyttet
14-04-2008, 10:40
...og om det nå en gang skulle bli annonsert så gjenstår jo å se om myndighetene like rdet, hvilke fagforeninger som slår seg vrang, om sjefene får knute på slipset i prosessen, og så videre. Dette kommer definitivt i kategorien "tror det når jeg ser det".

-A

CK
14-04-2008, 11:54
der snakker vi laaaaaang forlovelse, så får vi se hvem som blir neste par ut. Ser for meg et aksjene på flyselskaper på NYSE får et lite hopp om dette blir aktuelt

Concorde
14-04-2008, 12:50
Fra mine kilder, er CO og UA neste mann ut.

LN-AØR
14-04-2008, 13:45
Da får i hvertfall vi som pax uendelige muligheter. Disse to selskapene betjener jo nesten alle verdensdeler og storbyer. Må være litt av en jobb å sammenkjøre rutenettverk, avganger, mellomlandinger, videreforbindelser, samarbeid med andre selskaper osv. Tenk på alt som må være på plass når du skal bestille billetten din på internett, og på alle valgmuligheter du vil få! :colgate:

Tommy777
14-04-2008, 19:24
Fra mine kilder, er CO og UA neste mann ut.

Stakkars Dag....

dc-8-63
14-04-2008, 19:38
Stakkars absolutt alle med mulig unntak av noen advokater....UA vil ble et stort lik i lasten for Continental.....hva kan de tilfoere annet en et lass med problemer....gamle fly og sure ansatte....

Marius_S
14-04-2008, 19:48
Hvordan vil det bli med allianser i slike fusjoner? NW og DL vil jo ikke bli noe problem da de begge er med i SkyTeam, men UA og CO er jo i forskjellige allianser.

learjet
14-04-2008, 20:40
Hvordan vil det bli med allianser i slike fusjoner? NW og DL vil jo ikke bli noe problem da de begge er med i SkyTeam, men UA og CO er jo i forskjellige allianser.

CO har tidligere uttalt at de ikke er fremmed for å melde overgang til *A hvis det er det som er det avgjørende punktet.

Og i dag så er jo CO "litt på siden" i SkyTeam. Ønsker ikke å integrere seg på samme måte som de andre. F.eks DL/AF NW/KL.

S

EB
14-04-2008, 20:45
Hva vil AA gjøre hvis vi får et DL+NW og CO+UA?

ThomAAs
14-04-2008, 20:49
Hva vil AA gjøre hvis vi får et DL+NW og CO+UA?

Da blir AA litt mindre enn de andre. Og det er jo ikke en idell situasjon vil jeg si...

EB
14-04-2008, 20:50
Hva er igjen å kjøpe for AA?

Tommy777
14-04-2008, 20:50
CO har tidligere uttalt at de ikke er fremmed for å melde overgang til *A hvis det er det som er det avgjørende punktet.

Og i dag så er jo CO "litt på siden" i SkyTeam. Ønsker ikke å integrere seg på samme måte som de andre. F.eks DL/AF NW/KL.

S

Helt korrekt. CO skiller seg ut som litt bedre enn alle de andre i Skyteam og er hjertelig velkommen i Star

Hva vil AA gjøre hvis vi får et DL+NW og CO+UA?

hmm.. Gå på fylla? Eller fusjonere med Alaska?

Someone
14-04-2008, 20:51
Amerikanske myndigheter, eller europeiske for den saks skyld, vil neppe tillate at 4 av de 5 største flyselskapene blir med i samme allianse.


Og skulle AA kjøpe AS vil vel det nesten være det samme som å legge ned AS.........

EB
14-04-2008, 20:51
Aksjefordelingen i Alaska hindrer vel en fusjon/oppkjøp med/av AA.

Marius_S
14-04-2008, 21:06
CO har tidligere uttalt at de ikke er fremmed for å melde overgang til *A hvis det er det som er det avgjørende punktet.

Og i dag så er jo CO "litt på siden" i SkyTeam. Ønsker ikke å integrere seg på samme måte som de andre. F.eks DL/AF NW/KL.

S

Med CO i Star er det kanskje ikke umulig med codeshare med SK på OSL-EWR blant annet? Kan ikke helt se for meg at SAS, om de skulle finne på å opprette noen long haul-ruter fra OSL, ønsker å konkurere med et selskap fra sammen allianse.

EB
14-04-2008, 21:20
SAS reddet jo CO fra Frank Lorenzo...nå kan kanskje CO redde SAS sin norske ære...