PDA

View Full Version : Rygge-København-Oslo

EB
11-04-2008, 15:50
Møtet mitt om 1 1/2 uke i Stockholm har blitt flyttet til København - det er jeg ikke lei meg for. Da skal jeg nemlig få sjansen til å teste ut Oslo sin nyeste flyplass - Rygge. Ut med Widerøe sin Dash 8 og hjem dagen etter med SAS sin A319 (ny flytype hos SAS for meg)

Her kommer test av tilbringertjeneste til Rygge, sjekk-inn, security, shopping men neppe loungetilbud på vei ut...

FlightDeck
11-04-2008, 16:05
Spennende valg, Widerøe har jo ikke hatt en direkte smertefri oppstart på Rygge - men jeg anbefaler likevel alle å teste flyplassen. Mine erfaringer er samlet i denne tråden, der det både er beskrivelse av en tur/retur-reise Rygge-Istanbul og en beskrivelse av en enkeltreise Rygge-Bergen: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=29456.

Ser uansett frem til å høre dine erfaringer, Eivind!

Wig-wag
12-04-2008, 17:24
Møtet mitt om 1 1/2 uke i Stockholm har blitt flyttet til København - det er jeg ikke lei meg for. Da skal jeg nemlig få sjansen til å teste ut Oslo sin nyeste flyplass - Rygge. Ut med Widerøe sin Dash 8 og hjem dagen etter med SAS sin A319 (ny flytype hos SAS for meg)

Her kommer test av tilbringertjeneste til Rygge, sjekk-inn, security, shopping men neppe loungetilbud på vei ut...

Er nok stor sjanse for at du kommer til å fly med Fokker 50 fra Denim Air

EB
16-04-2008, 08:22
Er det tilbringertjenste fra alle tog som ankommer Rygge? Flyr gjerne Fokker 50 fra Denim jeg...

TG923
16-04-2008, 10:27
Er det tilbringertjenste fra alle tog som ankommer Rygge?

NSB tilbyr gratis tilbringertjeneste når man kommer med toget til Rygge, shuttlebuss står og venter ved plattformen for tog i retning fra Oslo S mot Halden. Shuttlebussen kjører umiddelbart etter at toget ankommer til Rygge, og kjører direkte til Moss Lufthavn Rygge. Det kjøres shuttlebuss fra flyplassterminalen 15 min før togavgang fra Rygge. Alle NSB Regiontog som stopper på Rygge vil ha korrespondanse med tilbringertjeneste, unntatt tog 139 fra Oslo S kl 23.59 (alle dager)

http://www.nsb.no/reisemaal/reis_til_flyplassen_med_tog/article26860-2680.html

EB
21-04-2008, 05:29
Ennå ikke hørt noe fra WF om eventuell innstilling - ruten innstilles visstnok ganske ofte - men jeg kan jo håpe at den går som planlagt i dag.

LCH78
21-04-2008, 07:38
ser ut som at det blir LN-WFH som skal fly deg til København :)

FlightDeck
21-04-2008, 22:51
Og da gleder vi oss alle til å høre hvordan den nye Q-en er :)

LCH78
21-04-2008, 22:53
Og da gleder vi oss alle til å høre hvordan den nye Q-en er :)

Nå er ikke WFH en Q da :) og den nye er WFD :)

EB
22-04-2008, 15:00
Nei stille var det ikke ombord - men du verden - jeg er fan av Rygge!!! Toget fra Oslo S i solskinnet mandag morgen gikk veldig bra. Ut fra Moss kom LN-NOC lavt over Oslofjorden inn for landing... Ankomst Rygge på rute og bussen gikk 2 minutter senere og 8 minutter senere var jeg sjekket inn på en flyplass uten kø!!! rent og pent, oversiktelig og en "private jet" følelse av terminalen. Raskt gjennom security og inn til en fresh cafe/serveringsted. Avgang på tid og handlingselskapet jobber nok mest med Norwegian - for de takket for at vi valgte å fly Norwegian til København....ikke profft!!! Flott utsikt i bra vær - hele skjærgården fra Larkollen til Koster fikk vi med oss. Kaffe og te gratis resten kunnn kjøpes. Landet i CPH 5 minutter før tiden.

Nå har jeg gått rett gjennom Fast Track - fått norske aviser og et glass hvitvin...da skal man ikke klage. Gleder meg til ny flytype i SAS farger på vei hjem...

Tommy777
22-04-2008, 15:53
wow. Håper du satt innsjekkbetjeningen på plass..

FlightDeck
22-04-2008, 18:48
Høres ut som Rygge fungerte mer smidig for deg enn da jeg fløy fra Rygge til Istanbul og senere til Bergen i mars. Det er i så fall bra! Hvordan var kabinfaktoren?

LN-KOG
22-04-2008, 19:30
Og hjem fløy EB retro A-319. Han var meget fornøyd og fikk sin champagne av en purser som nøt å være jobb. Rapport avgitt på flytoget. Selv fløy jeg DY fra Stavanger - og det var greit nok.

EB
22-04-2008, 20:15
Ja retur med retro var meget bra. Hvorfor noen flyselskap i det hele tatt velget 737 når det finnes A319/320/321 skjønner jeg ingen ting av...måtte det komme mange flere i SAS farger!!!

Den eldre danske purseren var en sann fornøyelse...snakk om å like jobben sin og da også passasjerene!!! Knallbra - landet 15 min for tidlig og da ble selskapet med KOG på Flytoget en bonus...

FlightDeck
22-04-2008, 22:52
Ja retur med retro var meget bra. Hvorfor noen flyselskap i det hele tatt velget 737 når det finnes A319/320/321 skjønner jeg ingen ting av...måtte det komme mange flere i SAS farger!!!

Den eldre danske purseren var en sann fornøyelse...snakk om å like jobben sin og da også passasjerene!!! Knallbra - landet 15 min for tidlig og da ble selskapet med KOG på Flytoget en bonus...

Jeg synes servicen ombord på SAS Danmark generelt er bedre enn hos SAS Norge. Hadde f.eks. to meget gode opplevelser da jeg fløy Bergen-København-London forrige helg - svært oppmerksomme, smilende og hyggelige kabinansatte som tydelig likte jobben sin! Fløy både Economy og Economy Extra - og uansett klasse stod turene i sterk kontrast til mange turer med SAS Norge...

litt-amatør
22-04-2008, 23:17
Takk for fin og interessant rapport. Sikkert fint syn å stige oppover fra Rygge utover mot Larkollen og Koster. ^_^

Jeg synes servicen ombord på SAS Danmark generelt er bedre enn hos SAS Norge. Hadde f.eks. to meget gode opplevelser da jeg fløy Bergen-København-London forrige helg - svært oppmerksomme, smilende og hyggelige kabinansatte som tydelig likte jobben sin! Fløy både Economy og Economy Extra - og uansett klasse stod turene i sterk kontrast til mange turer med SAS Norge...

Slutter meg nok til dette, det er også min erfaring. Danskene virker å ha litt mer humør :9:, og kanskje en smule mer engasjement for jobben sin. Men det er mulig det er feil...:rolleyes:

EB
23-04-2008, 15:59
Det som er viktig å merke seg er at det er de eldste som er best!!!

Someone
23-04-2008, 21:58
En annen fordel med å fly SAS DK er at de imotsetning til NO og SE har holdt seg for gode til å kline flyet fullt med innvedning reklame!

LN-KRF
24-04-2008, 19:59
Må si meg enig her!

Fløy til København for ca 2 år siden da med SE-DIN en gammel MD82,må si det er den beste servicen jeg har opplevd!

Selv på Economy Class fikk vi en varm og god frokost pluss fersk nypresset juice!

Må si meg meget fornøyd da!

litt-amatør
24-04-2008, 22:11
En annen fordel med å fly SAS DK er at de imotsetning til NO og SE har holdt seg for gode til å kline flyet fullt med innvedning reklame!

Helt enig!! Det er en uting SAS Norge driver med. Jeg pleier ikke å være blant de som klager på reklame i tide og utide, men der synes jeg det passer så dårlig inn. Det er noe som ikke passer inn når jeg ser det.

sail4fun
28-04-2008, 18:53
Takk for fin og interessant rapport. Sikkert fint syn å stige oppover fra Rygge utover mot Larkollen og Koster. ^_^

Slutter meg nok til dette, det er også min erfaring. Danskene virker å ha litt mer humør :9:, og kanskje en smule mer engasjement for jobben sin. Men det er mulig det er feil...:rolleyes:

Hm, håper jeg ikke har fått rett i mine uttalelser i 2004/2005....